BELŐLED ÉLEK Hörcher Gábor: Emma és Eddie: A képen kívül
Webkamera előtt színlelt orgazmusok, díszcsomagolásban postára adott használt bugyik, nemi betegség és végtelen exhibicionizmus: Hörcher Gábor dokumentumfilmje első blikkre egy OnlyFans modellpár munkájába ad kendőzetlen betekintést, ám hamar világossá válik, hogy a kamera valójában egy velejéig toxikus kapcsolat mindennapjait rögzíti. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
A NÉZŐK KÉPJÁTÉKA Rényi András: Rembrandt. A képek színjátéka
Zsigerileg átélt élménnyé tehető-e mégoly régmúlt korok művészete is? Ez minden műértelmező elsődleges kihívása, és ezt teljesíti be Rényi András a kortárs művészettörténeti-esztétikai szakirodalom egyik leginspiratívabb könyvével, A képek színjátékával, ezzel a monumentalitásában is könnyed Rembrandt-monográfiával. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA.
BETON.HOFI ÉS A TÖBBI VAGÁNY KÖLYÖK Beton.Hofi: 0
„Neked riadalom az Orczy tér, nekem élet és irodalom” – fogalmazza meg Beton.Hofi (Schwarz Ádám) a Tükörterem című számában „költői hitvallását”. Ebben a mondatban felfedezhető népszerűségének kulcsa is. Ő azt nézi, amitől sokan elfordítjuk a fejünket. Mindenben megmerítkezik, majd belső megéléseinek és a külvilág zajainak esszenciáját adja. 28-as villamoson kihallgatott
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
A NŐI TEST FELSZABADÍTÁSA VALIE EXPORT retrospektív kiállítása / Albertina, Bécs
VALIE EXPORT provokatív feminista performanszaival hívta fel magára a figyelmet. A művész első radikális gesztusa, hogy Waltraud Lehnerről Valie Exportra változtatta a nevét, maga mögött hagyva nemcsak férje és apja nevét, de mindazt a konzervatív, patriarchális társadalmat, amely meghatározta a világ nőkről alkotott képét. MARTINCSÁK KATA ÍRÁSA.
A BAJUSZ VELENCÉBEN NYOMOZ Kenneth Branagh: Szeánsz Velencében
Elhagyatott palazzo, éjsötét kanálisok, meggyötört, holt lelkek és egy rafinált médium. Kenneth Branagh a Poirot-szériájának eddigi legjobb darabját hozta tető alá Szeánsz Velencében címmel. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
MI A CSODA? Szikora Róbert – Lezsák Sándor: Az Ég tartja a Földet / Margitszigeti Színház
A Szent Erzsébet-musical iránt paradox módon akkor tanúsíthatjuk a legnagyobb lovagiasságot, ha nem az emelkedett szerzői célkitűzések (és pláne nem a fellengzős kísérőszövegek), hanem inkább a földközeli realitások felől próbáljuk értelmezni a produkciót. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
HIRTELEN MINDENKI FÜGGŐNEK ÉREZTE MAGÁT
Bodó Viktor a 6SZÍNben rendezett előadást a függőségről és felépülésről A csoport címmel, amelyet júliusban mutattak be. Az előadás dramaturgja, Bíró Bence beszélt az alkotás folyamatáról. GERGICS ENIKŐ INTERJÚJA.
A NAGYSZÍNPAD MEGESZI A LELKET? Katona József: Bánk bán / Nemzeti Színház
Vidnyánszky Attila saját #sohavégetnemérős projektje a Bánk bán színrevitele. A kör egyelőre bezárult: huszonegy évvel azután, hogy a Nemzeti Színház nagyszínpadán először megrendezte Katona József drámáját, az elkövető diadalmasan tér vissza a tett helyszínére. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
FIGARO VENDETTÁJA Mozart: Figaro házassága / Salzburgi Ünnepi Játékok
Olyan nagy elvárás, hogy a Figaro Beaumarchais-féle mondanivalójának egy morzsája, csírája, bárhogyan aktualizálva, hétköznapi jelmezekbe öltöztetve, de megjelenjen a rendezésben? Vagy, hogy a rendezés folyamatának eleje és vége valamely egységes koncepció részeként viselkedve egymással koherens képet alkosson? GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
TÉNYLEG CSAK BARÁTOK Szigorúan barátság/Apple TV
Nagyrészt Rose Byrne és Seth Rogen kémiájára épít az Apple TV+ új sorozata, ám az utolsó epizódokban nyilvánvalóvá válik, hogy jóval többről van szó. Bárcsak minden nyári limonádé ilyen színvonalas lenne! VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
NAGYÍTÓ ALATT Wiener Festwochen 2023
Két előadás, melyben kettőnél sokkal, de sokkal több kis- és nagyvilág tükröződik: a Wiener Festwochen megszokottan tömény összművészeti kínálatából ezúttal brazil és orosz helyzetjelentésekről számolunk be. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
„NEM VAGY EGYEDÜL A VILÁGON A SAJÁT ÉRZÉSEIDDEL” Interjú Sodró Elizával és Martinkovics Mátéval
A 6SZÍN Teátrum júniusban mutatta be a Kizárólag az utókor számára című, Janikovszky Éva naplójából készült előadást Keresztes Tamás rendezésében. Az előadás szereplőivel, Sodró Elizával és Martinkovics Mátéval a napló aktualitásáról beszélgettünk. KESZTE BÁLINT INTERJÚJA.
Hirdetés
EGY FESZTIVÁL ÉLNI AKAR Zempléni Fesztivál 2023
Az idei, „sírból visszahozott” Zempléni Fesztivál kilenc napig tartó rendezvény volt, és a zempléni térség csaknem 20 településének mintegy 40 helyszínén zajlott. MALINA JÁNOS BESZÁMOLÓJA.
KAPOSVÁR, ÚJRATÖLTVE KaposFest 2023
Kétéves személyes kihagyás után örömmel látogattam el újra a némileg felfrissített designnal, de továbbra is Baráti Kristóf és Várdai István művészeti vezetésével megrendezett KaposFest Nemzetközi Zenei és Művészeti Fesztiválra. MALINA JÁNOS BESZÁMOLÓJA.
OSTOR ÉS PÁLCA Verdi: Attila / Margitszigeti Színház
Az Attila című korai Verdi-opera értelmezésében több lehetett volna annál, mint ami a Margitszigeten színpadra került. A zenekar ugyanakkor dominált az énekesek felett és feledtette a rendezést (illetve annak hiányát) is. Ennek pedig örülnünk kell. ESZTERGÁLYOS MÁTÉ ÍRÁSA.
„MOSTANRA A VILÁG BELEFULLADT A SAJÁT ABSZURDITÁSÁBA” Interjú Geszti Péterrel
Még alig mutatták be az Ezeregy éjszaka című musicalt Szegeden, már Best of Geszti című koncertjére készül a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon, illetve új tévéműsorára, az augusztus végén induló Adom a napomra. Geszti Péter kétszázzal pörög, miközben saját bevallása szerint elmúltak már a munkamániában töltött hosszú évek, így szabadidejében például ráér megnézni a Barbie-filmet és az Oppenheimert, hallgatni Azahriah számait. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA.
KEDV S ÖRÖM Tánc és más / Sziget Fesztivál 2023
A költőtől tudjuk, ahol ezek jelen vannak, ott lesz halálhörgés, siralom is: az idei koncertmentes, kortárstánc-központú Sziget-túrám e két szélsőség között ingázott. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
ÉS AMIT NEM ENGEDHETETT MEG AZ ÉG Rock Hudson: All That Heaven Allowed / HBO
Roy Fitzgerald alias Rock Hudson megálmodta, hogy sztár lesz. A kisebbségi komplexussal küzdő szépfiú korának Tom Cruise-a lett, de a technicolor álmok királya kettős életet élt: a szexikon meleg volt, aki 1985-ben AIDS-ben halt meg, a betegség első híres áldozataként. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.
MINDENKI MINDENKIVEL Cirque du Sziget / Sziget Fesztivál 2023
Lehet ezt ragozni és szépíteni, de hosszú évek óta a Sziget cirkuszsátrában fellépő külföldi csapatokért érdemes kilátogatni a nem koncertrajongóknak Óbudára. Idén cseh és ukrán, kanadai és ausztrál truppok lépnek fel, és a cikk végén az is kiderül, kit muszáj közülük látni. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
A BOLDOGÍTÓ NEM Händel: Semele / Bajor Állami Operaház
Néha tényleg összejön minden: szereposztás, rendezés, vezénylet. A Bajor Állami Operaház parádés, Claus Guth által rendezett Semele-előadása nemcsak igazi Sternstunde, de tán annak is ígérete, hogy a Nikolaus Bachler másfél évtizedes regnálása alatt elsorvadt Händel-játszás új lendületet kaphat a müncheni opera színpadán. GYÁRFÁS ORSOLYA ÍRÁSA.
„ÚGY SZÓRAKOZTATUNK, HOGY KÖZBEN MI IS SZÓRAKOZUNK” Beszélgetés Farkas Róberttel
Pesti történet címmel ad koncertet a Budapest Bár augusztus 29-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Farkas Róbert hegedűművész, a zenekar vezetője a két vendég, Jordán Adél és Vecsey H. Miklós meghívásáról is mesélt. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA.