Tánc

Hirdetés

concerto mozart revizor
„NAHÁT, EZ MIND KORTÁRS TÁNC!”Beszélgetés a hongkongi Unlock Dancing Plaza vezetőivel

„NAHÁT, EZ MIND KORTÁRS TÁNC!”
Beszélgetés a hongkongi Unlock Dancing Plaza vezetőivel

A héten Hód Adrienn-premier lesz a Trafóban: ez önmagában nem meglepő, de ha hozzátesszük, hogy a magyar Hodworks és a hongkongi Unlock Dancing Plaza táncművészei az alkotó-előadók, máris izgalmasabban hangzik a dolog. A távol-keleti társulat két tagjával, Joseph Lee művészeti vezetővel és Wendy Lam ügyvezetővel beszélgettünk a közös munka kihívásairól és örömeiről. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

A TESTEM AZ ÉN ORSZÁGOMTheater is a Must 2023, Alexandria és D-CAF 2023, Kairó

A TESTEM AZ ÉN ORSZÁGOM
Theater is a Must 2023, Alexandria és D-CAF 2023, Kairó

A kairói D-CAF fesztivál Arab Art Focus programjának felütéseként rendezett Festivals and Audiences in the Arab World című kerekasztalbeszélgetésen a meghívott szakemberek igyekeztek az arab világban zajló kulturális fesztiválokat térképre helyezni, és közel száz (!) fontosabb művészeti eseményt soroltak fel - olyan országokból is, ahol a kemény önkényuralmi rendszer vagy a háborús helyzet miatt a kulturális fesztiválok hiányát feltételeztük volna. NÁNAY FANNI BESZÁMOLÓJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

Hirdetés

bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

JE SUIS DOROTTYA UDVAROS
Jérôme Bel – Udvaros Dorottya – Ördög Tamás: Jérôme Bel / Trafó

Jérôme Bel francia koreográfus Jérôme Bel című alkotását látjuk a Trafóban, az egyetlen szereplő Udvaros Dorottya, aki azt állítja magáról, hogy ő Jérôme Bel. Ez az állítás látszólag nem több, mint egy szerep szokványos színházi felvétele – igaz, a cím és Bel eddigi dokumentációs koreográfiáinak sorozata erős kíváncsiságot kelt az autofikciós esemény iránt. JÁKFALVI MAGDOLNA ÍRÁSA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

A KIÉGÉS MŰVÉSZETE
A burnout jelensége a kortárs művészetben

Négy művésszel, négy művészeti ág képviselőjével beszélgettünk a kiégés általános jelenségéről. Talán nem meglepő, hogy Simon Márton költő, Fábián Gábor színész-rendező, Grosan Cristina filmrendező és Szeri Viktor táncművész nagyon hasonló problémákat vázoltak fel a téma kapcsán. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

„HA AZT ÁLLÍTANÁNK, HOGY AZ EGÉSZ MUNKAFOLYAMAT RELAXÁLT VOLT, NEM MONDANÁNK IGAZAT”
Interjú Gaál-Kovács Júliával és Vass Imrével

Stresszesnek lenni a 21. századi ember számára olyan természetes, mint levegőt venni, miközben tudatában vagyunk ennek összes egészségügyi kockázatának. A RELAX című előadás a tánc nyelvén beszél az ellazulás és egy teljesebb élet lehetőségeiről. Gaál-Kovács Júliával és Vass Imrével a készülő produkcióról beszélgettünk, amelynek bemutatója november 28-án látható majd a Trafóban. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

EURÓPA MESSZIRE VAN…
A Teatr Pieśń Kozła budapesti workshopjáról

Idén márciusban Grzegorz Bral és Alicja Bral, a lengyel Teatr Pieśń Kozła társulat művészei háromnapos szakmai workshopot tartottak magyar színészeknek és táncosoknak. A workshopot egy kerekasztal-beszélgetés követte, amelyen kiderült, hogy bár az igény és érdeklődés megvan, a két szakma között viszonylag kevés az együttműködés. LEVKO ESZTELLA BESZÁMOLÓJA.

Tovább a cikkhez

„ARRA KELL RÁÉREZNÜNK, MI FOG KÖVETKEZNI”
Beszélgetés Barda Beátával a 25 éves Trafóról

Küzdőtér, oktatási intézmény, állomás az úton, nem mellesleg pedig a kortárs előadó-művészetek európai bázisa Budapest szívében, mi az? Persze, hogy a negyedszázados Trafó – Kortárs Művészetek Háza. Barda Beátával, az intézmény ügyvezető igazgatójával sokat beszéltünk a múltról és a jelenről, de a közeljövő kihívásairól is: nagy változások kapujában sokunk kedvenc intézménye. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

VESZÉLYBEN A MŰKRITIKA, VESZÉLYBEN A REVIZOR

Összesen hárommillió forintnyi állami támogatást kapott az idei évre a Revizor – a kritikai portál. Ez az összeg töredéke annak, amelyből az évente 6-700 műkritikát és interjút publikáló lap létezni tud. A portál most arra kéri olvasóit, fizessenek elő a Revizorra.

Tovább a cikkhez

ÚJ UTAKON A REVIZOR

Nincs más lehetőségünk: lépnünk kell. Amikor 2008-ban megalapítottuk a Revizort, az még egy egészen más világ volt, az államot mintha érdekelte volna a kultúra meg a kritika. Most viszont új fejezetet nyitunk: elindul a Revizor Plusz. Na, erre befizetek! És te, bírod a kritikát? JÁSZAY TAMÁS FŐSZERKESZTŐI JEGYZETE.

Tovább a cikkhez

FÉRFIASSÁGRÓL ÉS ŐRÜLTSÉGEKRŐL A TRAFÓBAN
Beszélgetés Tóth Laurával és Lukács Leventével

Imre Zoltán szellemiségéhez kapcsolódik az a két fiatal koreográfus, aki a róla elnevezett program támogatásával április 6-án mutatkozik be a Trafóban: Lukács Levente darabja, A hosszútávfutó magányossága a férfiassághoz, szerelemhez fűződő viszonyáról, Tóth Laura koreográfiája, a Follia a hétköznapi őrültségekről szól. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

FANTÁZIA ÉS VALÓSÁG
Kortárs tánc Lengyelországban a 2010-es évtizedben

André Lepecki: Koncepció és jelenlét. A kortárs európai táncszcéna (Concept and presence. The Contemporary European Dance Scene) című esszéjében a kortárs tánc ingatag alapjáról tesz említést. Ez az érzékletes metafora nemcsak, hogy jól meghatározza a lengyel tánc állapotát, de tökéletesen diagnosztizálja is azt. ANNA KRÓLICA TANULMÁNYA.

Tovább a cikkhez