Hirdetés

szfvar 20240118
budaors 20240118
szepmu 20240224 revizor
magveto krasznahorkai 20240117

ERDŐDI KATALIN PÁLYÁZATA A TRAFÓ IGAZGATÓI POSZTJÁRA

2023. dec. 2.
erdődi katalin fotó lena rose händle revizoronline
Októberben pályázatot írtak ki a Trafó Kortárs Művészetek Háza igazgatói posztjára, az új vezetés megbízása 2025 januárjától indul. Az alábbiakban Erdődi Katalin pályázatát közöljük.

Az előadó- és képzőművészet területén egyaránt aktív kurátor és dramaturg személyes motivációjában így ír a Trafóval kapcsolatos elképzeléseiről:

„(…) Egy kortárs művészeti intézménynek az újító művészeti törekvések és a kísérletezés támogatása mellett fontos feladata, hogy művészeti eszközökkel olyan társadalmi témákat és kérdéseket hangosítson ki, olyan közösségeknek és véleményeknek adjon hangot, amelyek jelenleg Magyarországon a meglehetősen diszfunkcionálisan működő társadalmi nyilvánosságban nem tudnak kellőképpen megjelenni. A Trafó nemcsak művészeti-kulturális intézmény, hanem a társadalmi nyilvánosság egyik fóruma is: az új vezetőnek feladata és felelőssége ezt a fórumot jól használni és gondoskodni arról, hogy a jelenlegi politikai és társadalmi helyzetben a Trafó a szabad és kritikus gondolkodás táptalaja lehessen. Ennek érdekében fontos nemcsak a művészeti és kulturális terület, hanem a civil szféra szereplőivel is szoros kapcsolatot ápolni, a magyar társadalom marginalizált csoportjaival pedig aktívan szolidaritást és szövetséget vállalni.

(…) Jelenleg a különböző művészeti területek a Trafón belül, bár egy házon belül léteznek, mégis inkább elkülönülnek egymástól és nem feltétlenül kapcsolódnak össze – ami ellentmond annak a tendenciának, amit az alkotók határátlépő, transzdiszciplináris működésében megfigyelhetünk. Amennyiben a Trafó szeretne nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközi szinten is progresszív, a kortárs művészetek terén iránymutató intézmény lenni,  felül kell vizsgálnia a művészeti területek szétválasztását és ezt az egy házon belüli „párhuzamos létezést”, és sokkal inkább az áthallásokra, szinergiákra és összefonódásokra kell koncentrálnia. Pontosan ez lenne az általam javasolt komplex programszerkesztés célja.”

Erdődi Katalin független kurátor, dramaturg és szakíró, Bécs és Budapest között él és dolgozik. Magyarországon és nemzetközi szinten egyaránt aktív, jelenleg a prágai Matter of Art kortárs művészeti biennále társkurátora. Korábban a brut Wien és a steirischer herbst Graz kurátoraként, a bécsi Imagetanz kortárstánc és performansz fesztivál művészeti vezetőjeként dolgozott. 2020-ban társadalmilag elkötelezett, inkluzív kurátori munkájáért Igor Zabel-díjban részesült.

A teljes pályázat erre a linkre kattintva olvasható.

(A pályázat írója nem járul hozzá annak részleteinek idézéséhez, azt csak teljes egészében lehet közölni.)

Címkék

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Még nem vagy előfizetőnk? Csatlakozz!

Előfizetek