Boross Martin közösségi oldalán jelentette be Tóth Péterrel való közös indulását november közepén.
„Az elmúlt hetekben egy olyan csapat megszervezésébe kezdtünk, akik hozzánk hasonlóan elkötelezettek a kortárs- és független művészetek iránt, és tenni is akarnak érte. (…) A majdani kurátori csapattal azon dolgozunk majd, hogy még inkább azzá váljon a Trafó, amire ma a legnagyobb szükségünk van: a szabadság, a kísérletezés és a párbeszéd egyik kiemelkedően fontos szigetévé. Friss szemléletmóddal és újragondolt működési struktúrával, következetes kurátori elvek mentén szeretnénk majd létrehozni egy új modellt a Trafó falain belül, amellett, hogy megőrizzük a legnagyobb értékeit, és mindannak, amit a nézőknek és a szakmának jelent: egy progresszív, iránymutató, interdiszciplináris műhelynek, ami garancia a magas művészi színvonalra, de közben egy inkluzív, nyitott és demokratikus tér is.” – írta a rendező.
Ugyanebben a bejegyzésben egy kérdőívvel fordultak az olvasókhoz „Milyen legyen a jövő Trafója?” címmel, amelyben a Trafóba járó közönség véleményét kérdezték meghatározó élményeikről és a változás irányairól.
Boross Martin Junior Prima-díjas rendező, a STEREO AKT művészeti vezetője, Tóth Péter színházi menedzser, jelenleg a Nézőművészeti Kft. ügyvezetője és a Gólem Színház produkciós vezetője. Az alábbiakban A Szabadság, a kísérletezés és párbeszéd szigete című pályázatukat közöljük teljes terjedelmében.
A teljes pályázat erre a linkre kattintva olvasható.
(A pályázat írói nem járulnak hozzá annak részleteinek idézéséhez, azt csak teljes egészében lehet közölni.)