Tánc

Hirdetés

 concerto mozart revizor
A KIÉGÉS MŰVÉSZETE A burnout jelensége a kortárs művészetben

A KIÉGÉS MŰVÉSZETE
A burnout jelensége a kortárs művészetben

Négy művésszel, négy művészeti ág képviselőjével beszélgettünk a kiégés általános jelenségéről. Talán nem meglepő, hogy Simon Márton költő, Fábián Gábor színész-rendező, Grosan Cristina filmrendező és Szeri Viktor táncművész nagyon hasonló problémákat vázoltak fel a téma kapcsán. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

Hirdetés

bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

MARADJON-E SZAKMÁN BELÜL A ZAKLATÁS?
MINEKMENTODA – A FESZ fóruma a színházi visszaélések megakadályozásának stratégiáiról / Gödör Klub

A Független Előadó-művészeti Szövetség Minekmentoda címmel rendezett nyílt fórumot november 14-én a Gödör Klubban, hogy „a művészeti intézmények és a szakmai-érdekképviseleti szervezetek tegyenek érdemi lépéseket az intézményi hierarchiából vagy más hatalmi helyzetből fakadó, mások kiszolgáltatott helyzetével való visszaélések megelőzése érdekében, és nyújtsanak védelmet és támogatást a visszaélések áldozatainak”. PROICS LILLA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

KOCKÁZAT NÉLKÜL
Frenák Pál Társulat: HIR-O és Bozsik Yvette Társulat: Kodály-Ligeti-est / CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál

Frenák Pál és Bozsik Yvette bemutatói akár egy kortárs művészeti fesztivál kiugró eseményei is lehetnének, ha nem lennék eleve zavarban a CAFe Budapest táncos profilját illetően és a premierek is többet nyújtanánk két mainstream alkotó biztonsági kűrjénél. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

ETTŐL FELVIDULOK
Beszélgetés Jérôme Bellel

„Amennyiben nyolcvan perc során ekkora mértékű feloldozás, elfogadás és nyitottság létrejötte szavatolható, talán még sincs annyira elveszve az emberiség. Jérôme Belt minden magyar színházba, iskolába és buszmegállóba!” – írtam egy évvel ezelőtt Bel Gala című produkciója kapcsán. Az előadás végre látható lesz a Trafóban március közepén. NÉDER PANNI INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

PER- ÉS PÁRBESZÉDBEN
NEXTFESZT 2017 / Trafó

A NEXTFESZT második kiadása nem a nagy dobások fesztiválja, hanem a Trafó kicsi és még kisebb tereibe befészkelt kísérleti daraboké, ha szigorúan a tánc felől érkező alkotók premierjeit, és a már bemutatott, de csak ritkán elcsíphető produkciókat nézzük. KRÁLL CSABA ÖSSZEFOGLALÓJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

A KÖZHELY SZÍNEVÁLTOZÁSA FRENÁK SZÍNPADÁN
Frenák Pál Társulat: Lutte / Trafó

A címet persze lopom, de hát tolvajtól lopni nem bűn, lépjünk is tovább a címproblémán. Frenák Pál új darabjában szinte minden tánccal kapcsolatos közhely előkerül: a tánc harc, ösztön, agresszió, öröm, szex, halál. Küzdelem a gravitáció ellen. Hogy történhet meg mégis, hogy a Lutte működik, mi több: nagyon jól működik? DOHY ANNA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

NEKÜNK CÍMEZVE
Vass Imre: taking place / MU Színház

Amióta a kortárs színház lemondott önnön nagyságának és tévedhetetlenségének bizonygatásáról, felvállalva sebezhetőségét és az illúzió színházának végét, a néző számára egyre valóságosabb, hogy nem csak neki, de vele is játszanak – sőt olykor elsősorban vele. KRÁLL CSABA ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez

BETONON SARJADÓ VADVIRÁG
Caroline Laurin-Beaucage & Martin Messier: Soak / Trafó

A Trafó Koreográfusok új utakon-sorozatában volt látható a kanadai alkotópáros, Caroline Laurin-Beaucage és Martin Messier Soak című produkciója. A nézői tűrőképesség határait alaposan próbára tévő, egyszersmind izgalmas munka zene, fény és tánc real time-boszorkánykonyhájába csalta a vállalkozó szellemeket. HALÁSZ TAMÁS KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

BALJÓS ÁRNYAK
Kegyetlen tánc

A sorozat eredeti címe, a Flesh and Bone (Hús és vér) sokkal kifejezőbb és helytállóbb a Kegyetlen táncnál. Mert bár a balett rettentő kemény műfaj, amiről profi táncosok hosszan mesélhetnének: az élet az, ami igazán kegyetlen, nem a tánc. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

NÉZŐPONT-BONTOGATÁS
Timothy and the Things: Anyádék rajtam keresnek / MU Színház

Pár perc után már bele is merülök a lendület, az izomerő és a fizika kecses összhangjának csodálatába, ami mindig magával ragad, ha Cuhorka Emese lép színpadra. Tiszta tánc, tiszta látvány – egy darabig. Aztán hirtelen minden megváltozik, minden megkérdőjeleződik, a néző pozíciója legalább annyira, mint a táncosé. DOHY ANNA KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez