Gyerek

Hirdetés

concerto mozart revizor
„…LEFORDÍTJUK A SAJÁT KÖZEGÜNKRE AZT, AMIT A SZÍNHÁZBAN LÁTUNK”Beszélgetés Hegymegi Mátéval

„…LEFORDÍTJUK A SAJÁT KÖZEGÜNKRE AZT, AMIT A SZÍNHÁZBAN LÁTUNK”
Beszélgetés Hegymegi Mátéval

A Budapest Bábszínház március elején mutatta be Otfried Preußler Krabat a Fekete Malomban című ifjúsági regényének adaptációját. Az alapmű számos kérdéskört jár be a felnőtté válástól a hatalomnak való kiszolgáltatottságig. Ezen témák feldolgozási lehetőségeiről az előadás rendezőjével, Hegymegi Mátéval beszélgettünk. KESZTE BÁLINT INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez

PUSKÁS PANNI MÁRCIUSI KULTURÁLIS AJÁNLÓJA

PUSKÁS PANNI MÁRCIUSI KULTURÁLIS AJÁNLÓJA

Demencia, alkoholizmus, gyerek- és ifjúsági előadások, meztelen nők, robotok, egy vicces diktátor, Ujj Zsuzsi és a világ legszebb városa, Róma. Puskás Panni kulturális programötleteihez márciusban sem kell majd nyakkendőt kötni.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

Hirdetés

bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

VESZÉLYBEN A MŰKRITIKA, VESZÉLYBEN A REVIZOR

Összesen hárommillió forintnyi állami támogatást kapott az idei évre a Revizor – a kritikai portál. Ez az összeg töredéke annak, amelyből az évente 6-700 műkritikát és interjút publikáló lap létezni tud. A portál most arra kéri olvasóit, fizessenek elő a Revizorra.

Tovább a cikkhez

KATA-KÁROSULT RÁDIÓS ÉS BÁB-SZELLEMEK
Presser Gábor – Sztevanovity Dusán-Horváth Péter: A padlás / Harlekin Bábszínház

Általában nehezen viseljük, ha egy általunk jól ismert történetet másfajta formátumban alkotnak újra. Lenézzük a szolgai másolást is, hiszen soha nem válhat olyanná számunkra, mint az eredeti. Vajon sikerülhet-e egyszerre ugyanazt és valami egyedit is nyújtania A padlás első bábszínházi bemutatójának? KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

LÁTVÁNY A LEGKISEBBEKNEK, FILOZÓFIA A NAGYOBBAKNAK
PlayOn! Fesztivál, SENSES Nemzetközi Fesztivál / Kolibri Színház, Eötvös10

A kamaszoknál talán csak a legfiatalabb korosztály leplezi kevésbé a véleményét egy-egy színházi előadással kapcsolatban. Komoly vállalás tehát számukra előadást létrehozni. Minek nevezzük akkor azokat a fesztiválokat, amelyek ezen vállalásokat gyűjtik egy helyre a világ minden tájáról? KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

EGY ZSEBLÁMPA TEKINTETE
Kísérleti Stúdió: Ponttól pontig. / Budapest Bábszínház

A kísérleti bábszínházi előadás hallatán kevesen rohannak a jegypénztárakhoz. A vállalkozás legnagyobb kérdése talán éppen abban rejlik, hogy a szűk szakmán és az alkotókon kívül érdekes lehet-e bárkinek egy ilyen produkció. Meglephet-e még bennünket a színházban a vetítés? És hogyan kerülnek a térbe robotgolyók? KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

A SZEMÜK SE ÁLL JÓL
Grimm testvérek–Fodor Orsolya–Oláh-Bebesi Bori: Egyszem, Kétszem, Háromszem / Ciróka Bábszínház, Kecskemét

Kirekesztés és normalitás kérdéseit veti fel a Grimm testvérek Egyszemű, Kétszemű, Háromszemű című meséje, és a belőle készült adaptáció is, amelyet Fodor Orsolya és Oláh-Bebesi Bori készítette a Ciróka Bábszínház számára. A kettő között csak finom hangsúlyeltolódásokat figyelhetünk meg. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

FIRST WORLD PROBLEM VAGY SZEMÉLYES KONFLIKTUS?
Vilmos Noémi: Nem lehetetlen lenni / Káva Kulturális Műhely – Kerekasztal Színházi Nevelési Központ, Marczibányi Téri Művelődési Központ

Az epikus történetekben mindig vannak kiemelkedő riválisok. Akhilleusz és Hektor, Zrínyi és Szulimán, Capulet és Montague, hogy csak a kötelező olvasmányokat idézzük. Sokáig úgy képzeltem, hogy a magyarországi színházi nevelés történetében ilyen a Káva és a Kerekasztal. Aztán létrehoztak egy közös produkciót, ami felülírta ezt a mítoszt. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

BODY SHAMING A RETRO MESÉKBEN?
Csukás István–Nagy Orsolya: Pom Pom meséi / Vaskakas Bábszínház

A hazai kortárs gyermek- és ifjúsági irodalom rendkívül színes, és számos értékes újdonság jelenik meg, amelyek színpadra kívánkoznak. Mégis van, amikor a korábbi, akár csak néhány évtizeddel ezelőtti klasszikusok továbbörökítése a cél. Nemes cél ez, amit nehéz igényesen, pátosz és felesleges retrózás nélkül teljesíteni. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

REPÜLTEK A CUMIK
Beszélgetés Kocsis Rozival a csecsemőszínházról

Megnéztem Kocsis Rozi új csecsemőszínházi rendezését, a Ki lakik az asztal alatt? című előadást a Vaskakas Bábszínházban azzal a céllal, hogy írok róla egy kritikát. Az előadást követően újra rájöttem, amire ilyenkor szoktam: fogalmam sincs, hogy kell a legkisebbeknek szóló színházról írni. Végül úgy döntöttem, megkérdezem inkább Kocsis Rozit e speciális színházi műfaj sajátosságairól. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez