„EZ NEM ÜZEM, EZ MANUFAKTÚRA” Beszélgetés Markó Róberttel, a veszprémi Kabóca Bábszínház igazgatójával
Mert nagyot álmodni már a pályázatában is Markó Róbert: a világ legjobb bábszínházát fogja megcsinálni Veszprémben. A Kabóca Bábszínház vadonatúj épülete, a városvezetés bizalma, némi pénz már megvan, a stáb nagyjából felállt – jövőre az előadásoknak kell bizonyítani. CSÁKI JUDIT INTERJÚJA.
BATMAN A MÁTRIXBAN Francis Ford Coppola: Megalopolis / 77. Cannes-i filmfesztivál
Az idei cannes-i fesztivál leggrandiózusabb mentális és kinematografikus kompozíciója a legnagyobb bukás is lehet egyben. Coppola önmagát is felemésztően ambiciózus, filmtörténetet és történelmet félelmetes vízióban egybeolvasztó opusza észbontó filmélmény. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA.
BELŐLED ÉLEK Hörcher Gábor: Emma és Eddie: A képen kívül
Webkamera előtt színlelt orgazmusok, díszcsomagolásban postára adott használt bugyik, nemi betegség és végtelen exhibicionizmus: Hörcher Gábor dokumentumfilmje első blikkre egy OnlyFans modellpár munkájába ad kendőzetlen betekintést, ám hamar világossá válik, hogy a kamera valójában egy velejéig toxikus kapcsolat mindennapjait rögzíti. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
FELEMÁS SZENDVICS Inspiráció – Kísérletezők estje a Trafóban
Ladjánszki Márta a Kéretlen kérőim testre tapadó, virágmintás kezeslábas-jelmezében, ciklámen színű zokniban és piros magas sarkúban némi életet lehel ugyan az idei, kissé rezignált Inspirációba, de az azért mégiscsak túlzás, hogy a konferanszié lejátssza a fellépőket. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA.
VERANDA Lakatos Róbert: Bahrtalo! (Jó szerencsét!)
Kint és bent elmosódott vonalai teszik langyossá Lakatos Róbert filmjét: a felülnézet szarkazmusának és a premier plán mélybemaró kritikájának egyaránt híján van a mozi. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA.
KELETI KÉNYELEM Oszmán-török szőnyegek az Iparművészeti Múzeumban
Az Iparművészeti Múzeum oszmán-török szőnyegeket közszemlére bocsátó vállalkozása nemcsak a műtárgyakra koncentrál, hanem a megjelenítés egészére – példaszerűen. IBOS ÉVA KRITIKÁJA.
AKI SZEGÉNY, AZ A LEGSZEGÉNYEBB Ragályi Elemér: Nincs kegyelem
A Nincs kegyelem becsületes, fontos munka, olyan, amiért érdemes csinálni ezt a szakmát. Ragályi Elemér filmje megtörtént eseményen alapul. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA.
A SZÉLSŐSÉG MINT KÖZHELY Alföldi Róbert: Nyugalom
Ha egy nem-beavatott néző végignézi Alföldi Róbert Nyugalom című filmjét, alighanem felteszi a kérdést: vajon miért is neveztetik e hisztérikus, végtelenül nyugtalan és nyugvásra nemcsak nem találó, de nem is sóvárgó történetet elmesélő film „nyugalomnak”? MARGÓCSY ISTVÁN KRITIKÁJA.
ERDÉLYI RÓDSÓ Paczolay Béla: Kalandorok
Magyarországon nem létező műfajban elsőfilmes rendező szívesen kipróbálná magát. Fiktív apróhirdetésünk aligha vonzaná támogatók hadát (a nézőkről nem is beszélve), a Kalandorok című film mégis hasonló recept alapján készült. Illetve szerencsére nem egészen. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
ZSÓTÉR GÜLLENBEN Dürrenmatt: Az öreg hölgy látogatása / József Attila Színház – POSZT 2008
A maga korában Dürrenmatt élő klasszikusnak számított, ám a közeli utókor ma kissé tétován latolja a svájci szerző világirodalmi súlyát. Tragikus komédiáját most Zsótér Sándor állította színpadra. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
HOL ITT A SZERELEM? Mi a szerelem? / Honvéd Kamaraszínház
„Mekkora dudája van!” – zendül fel gong helyett egy rap-ritmusban átszabott népi rigmus. Szókimondó, vaskos bolondozásra is felkészül a néző. Erre utal a harcra kész nemi szervekből kreált szürreális festmény is a vásári paravánon. Buja növényzet helyett miért szikkadt sivatag a kép háttere – ekkor még nem világos. TEGYI ENIKŐ KRITIKÁJA.
VALLOMÁS ÉS ELBESZÉLÉS KÖZÖTT Szomjas oázis. Antológia a női testről / Szerk.: Forgács Zsuzsa Bruria
A magyar nőirodalom anyahajója? Novelláskönyv? Vallomásgyűjtemény? Női látlelet a XXI. századi Magyarországról? Nehéz eldönteni, de talán mindez együtt a Szomjas oázis. DUNAJCSIK MÁTYÁS KRITIKÁJA.
Hirdetés
M*KROKOZMOSZ Fliegauf Benedek: Tejút – Ambient Movie
A Filmunió honlapja szerint ez a pontos címe Fliegauf Benedek harmadik filmjének. Higgyünk nekik, mert így hozta el Locarnóból az Arany Leopárdot, szerepelt sikerrel más fontos találkozókon és zsúfolt házakkal ment a Filmszemlén is. ZIPERNOVSZKY KORNÉL KRITIKÁJA.
SIRÁLY KONCERT Oláh Kálmán hatosa
Eredeti, igényes, kortárs jellegű jazzművészettel állt ki január 30-án a Columbus pódiumára az egyik legsikeresebb, külföldön is keresett magyar zongorista és zenekara. ZIPERNOVSZKY KORNÉL ÍRÁSA.
EGY SVUNGGAL Honvéd Együttes: Zene-Bona, Szana-Szét / Táncfórum 2008, Táncfórum 2009
A Zene-Bona, Szana-Szét hosszú utat jár be a csúfolódóktól a mai gyerekversekig, a néptánctól a stilizált vonatozásig, a gyerekszerelmektől az álbajuszig. Nyüzsgő, virgonc és huncut előadás, amely elárulja, hogy alkotóiba bőven szorult humorérzék. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA.
A MEDICI-EFFEKTUS A Mediciek fénykora / Szépművészeti Múzeum
A reneszánsz év áthallásos kiállítása a Szépművészetiben, melynek művészeti vonatkozása is van. Botticelli, Pontormo, Leonardo, Fra Angelico és a többiek. Megfeledkezünk a reformokról. KÜRTI EMESE ÍRÁSA.
HATÁROZOTT VONÁSOK 39. Magyar Filmszemle, dokumentumfilmek – második rész
A szellem embere nem tudja, honnan jön és hová tart. Aki tudja, mit akar és miért, az nyárspolgár – jelenti ki Krassó Miklós a nap legfontosabb filmjében, a Vagyok, aki vagyok címűben. A filmszemlén a második nap a portréfilmek jegyében telt. KOLOZSI LÁSZLÓ ÖSSZEFOGLALÓJA.
BIZALOMGYAKORLATOK Ladjánszki Márta: Kéretlen kérőim
Intim és szeretetteli bemutató Ladjánszki Mártáé, multifunkciós szereplőkkel, zenélő táncosokkal és táncoló zenészekkel. A Kéretlen kérőim a bizalomról szól, szelíd, de meglepően elszánt módon. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA.
HATÁROZOTT HELYEKEN 39. Magyar Filmszemle, dokumentumfilmek – első rész
Az idei filmszemle első napjának legemlékezetesebb képei Szelmencen készültek, a falut kettészelő ukrán-szlovák határon. A székely kapu egyik fele a szlovák oldalon meredezik, a másik fele Ukrajnában. KOLOZSI LÁSZLÓ ÖSSZEFOGLALÓJA.
ÁRVÁCSKÁK Faur Anna: Lányok / 39. Magyar Filmszemle, Moveast Nemzetközi Filmfesztivál Pécs
1997. novemberében két 14 éves lány egy vizespalackkal leütött, majd úgynevezett holdjáró cipőjével agyonrugdosott egy taxisofőrt. Ez a valós esemény adja az alapját Faur Anna debütáló játékfilmjének. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA.
FELSŐFOKÚ OLASZ Rost Andrea koncertje
Múlt szombaton az Egyetemi bérlet zeneakadémiai koncertjén lépett a közönség elé Rost Andrea, valamint mezzoszoprán vendége, Wiedemann Bernadett. Jó tucatnyi olasz operasláger csendült fel e pezsdítő bérleti hangversenyen. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.