Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

Hirdetés

szepmu Fortepan revizor
budaors 20240118
szepmu kapuk
orlai lavina 20240110

Hirdetés

72 dpi
bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

A (KÁLYHA)CSÖVEK APOTHEÓSZISZA
Euripidész: Bakkhánsnők / Nemzeti Színház

Theodórosz Terzopulosz évtizedek óta keresi-kutatja a színház ősi rítusát, szeretné a színen megmutatni a Dionüszosz eksztatikus kultuszában gyökerező kiindulópontot, ahonnan a színházi műfajok és formák erednek. Ehhez kínálkozó anyagnak gondolja Euripidész Bakkhánsnőkjét, az egyetlen fennmaradt görög tragédiát, amelyben a színház istene, Dionüszosz szereplőként is fellép. KARSAI GYÖRGY ELEMZÉSE.

read more

AKI NEM AKARJA, MEGKAPJA
A játszma

Több mint egy évtized után került a mozikba a nagysikerű A vizsga folytatása. A játszma sok tekintetben felülmúlja elődjét, néhány aspektusában azonban elmarad mögötte. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.

read more

„ÉSZAK-FOK, TITOK, IDEGENSÉG”
Vonnák Diána: Látlak

Vonnák Diána első novelláskötetét a szerzői nyelv egyedisége, teremtett világainak enigmatikussága, az elbeszélők hangjának radikalizmusa az elmúlt év egyik legfontosabb kiadványává teszi. Ezt a teljesítményt díjazta a Mastercard Alkotótárs ösztöndíj-kuratóriuma, amely Vonnák Diánának ítélte az egyik idei díjat. SZARKA JUDIT KRITIKÁJA.

read more

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

„IGEN, BIZONY, FÖNSÉG; S JÓ SZÍNÉSZNEK TARTOTTAK”
Hol a színészünk? / Nézőművészeti Kft., Szkéné

Hangbejátszást hallunk még a sötétben, részleteket egy álutcarádió műsorából: az előadásban játszó színészek kérdeznek járókelőket háttérzajban a színházról. Egyikük azt mondja, „nem jön át”, „nagyon könnyű lukra futni, nagyon sok a kókler”. „Szerinted van értelme a színháznak? Persze, persze. Szoktál jönni? Nem.” Nagyon jó a tempó, vicces az egyszerű szöveg, már nevetünk is. PROICS LILLA KRITIKÁJA.

read more

„MÉG LESZ MESE?”
Marék Veronika: Boribon / Harlekin Bábszínház, Eger

Ahhoz, hogy „a báb mindenkié” legyen, már a legkisebb korban el lehet kötelezni a gyermekeket a forma iránt. Ehhez pedig olyan eladásokra van szükség, amelyek ismerik a saját közönségüket és tudják, mik azok az eszközök, amelyektől gyermeknek és felnőttnek egyaránt élvezhető lesz a színházi élmény. A Harlekin Bábszínház Boribonja egy generációs élményt tovább éltetve igyekszik ezen elvárásoknak megfelelni. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

read more

SZESZGYÁR ÉS HÁBORÚS ZAJ
RÉV Színház: Etűdök Vidnapjára

A RÉV Színház a fő profiljának tekinthető komplex színházi nevelési előadások létrehozása mellett évek óta készít hagyományosabb színházi produkciókat is. A klasszikusok feldolgozásától a monodrámán át az improvizációkból összeálló előadásokig széles palettán dolgoznak. A formai kísérletezésnek ezúttal még elrugaszkodottabb megvalósulására törekedtek. KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.

read more

AHOL A KÉPSZERVEZÉS KURIÓZUM
6. Zsigmond Vilmos Nemzetközi Filmfesztivál, Szeged

Minden eddiginél gazdagabb off-program és több, mint 1500 percnyi mozgókép várta az érdeklődőket a 6. Zsigmond Vilmos Filmfesztiválon, ahol a napjainkat leginkább meghatározó problémakörök mellett (menekültválság, közösségi média) lenyűgöző, társművészeteket bemutató alkotásokkal találkozhatott a közönség. CSOMÁN SÁNDOR BESZÁMOLÓJA.

read more

„KÁEURÓPA” KÖZEPÉN
TESZT Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó 2022

Amikor megérkezünk az „esernyős utcába” – a TESZT tán legfontosabb emblémája ez, a színes esernyők a fejünk felett –, tudjuk, mire számíthatunk. Az eurorégiós találkozó műsorát ugyanis válogatják – a hazai agyondotált fesztiválokat nem feltétlenül –, vagyis vagy jó, vagy kevésbé jó, de mindenképp érdekes produkciók várnak ránk. CSÁKI JUDIT BESZÁMOLÓJA.

read more

PETREZSELYEM FÖLAPRÍTVA
Fajgerné Dudás Andrea: Háziasszony katalizátora / Godot Kortárs Művészeti Intézet

Fajgerné ezúttal amellett, hogy Trabantba ültetett, zöldparadicsom lekvárt főzött (ehető műtárgy!), common jam eat-art eseményeket szervezett, festett és felolvasott, a Godot kiállítóterét is teljesen átalakította. A kiállítás megtekintése után még azoknak is leesik a tantusz, akik eddig még nem jöttek rá, hogy az igazi forradalom a mosogatónál kezdődik. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA.

read more