„TUDOM, MIT ÉREZHETSZ MOST, BRAD…”Roy Lichtenstein / Albertina, Bécs
A Roy Lichtenstein születésének százéves évfordulója alkalmából nyílt bécsi kiállítás összetett képet ad a művész életéről, alkotói módszeréről, valamint a pop art irányzatára és a 20. századi művészettörténetre tett hatásáról is. Egyszerre szórakoztató és tanulságos tárlat, amelyben gondos válogatást kapunk a munkáiból, legyen szó a korai pop art kísérletekről, a
R-BESZÉLGETÉS: URBANOVITS KRISZTINA ÉS SZÁGER ZSUZSA
Az egykori kaposvári társulatból kivált két színésznővel, Urbanovits Krisztinával és Száger Zsuzsával beszélgetünk, akik valóra váltották a vágyaikat. Ahhoz, hogy elkezdjék a saját színházukat csinálni, megteremtették a formát. Azóta is folyamatosan dolgoznak azon, hogy fenntartsák maguknak és meghívott kollégáiknak a lehetőséget, hogy azzal foglalkozzanak, ami érdekli őket. Ez színésznőktől manapság
EGY SZEGÉNY KASZKADŐR PANASZAI David Leitch: A kaszkadőr
A kaszkadőrből filmrendezővé avanzsált David Leitch legújabb (romantikus) akciómozijában szeretné leróni a tiszteletét Hollywood névtelen hősei előtt, akik közé egykor maga is tartozott. A gond az csupán, hogy A kaszkadőr elnagyolt forgatókönyve csak részben teszi ezt számára lehetővé. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
CSUPASZ TUDATALATTI EGY CENTRIFUGÁBAN Fekete Ádám: Hat medúza egy tepsiben / Örkény Stúdió
Fekete Ádám új bemutatójában az álom a maga elmaszatoltan is éles, könyörtelen humorú szürrealitásában többet mond két ember kapcsolatáról, mint maga a valóság. GERGICS ENIKŐ KRITIKÁJA.
MI AZ ÁMBRA? Les Antliaclastes: Ámbra / Budapest Bábszínház, I. Abstract Fesztivál
Egy hatalmas parfümlaboratóriumban járunk a Les Antiaclastes előadásán. A régi korok automata bábszínházát idéző díszlet tetején helyet kapó orgonasípokból illatfelhő zúdul ránk, miközben a színpadon felvonul a bábművészet típusainak apraja-nagyja. BÁLINT ZSÓFIA ÍRÁSA.
HOMOKOZÓ Shakespeare: III. Richárd / Újvidéki Színház a Pécsi Nemzeti Színházban
Richárd ebben a verzióban is elhatározza, hogy gazember lesz, ám királysága és trónja labilis alapja egy megbízhatatlan homokkupac. OROSZLÁN ANIKÓ KRITIKÁJA.
KISVÁROSI LADY MACBETH 1-2. Szerelem és halál / HBO; Candy: Halál Texasban / Disney+
Candy Montgomery történetét legújabban két nagy streaming-szolgáltató is feldolgozta: a Hulu 2022 májusában mutatta be a Candy-t (nálunk a Disney+ kínálatában elérhető), míg az HBO néhány hete tette elérhetővé azt Szerelem és halál címmel. A gyakorta feltűnően rosszul fésült parókákat leszámítva mindkét sorozat eleget tesz a műfaji kritériumoknak, mégsem képesek igazán árnyalt képet adni Candy valódi drámájáról. SUGÁR BERTALAN ÍRÁSA.
EGY DUBLINI ÉTLAP MARGÓJÁRA Spring Forward 2023 / Dublin
A Dublinban megrendezett Spring Forward Fesztivál, akár egy kiváló étterem, sokféle specialitást kínált fogásai között. Három nap alatt huszonegy előadást láthattak a táncra éhezők. A menü hosszas ismertetése helyett néhány kedvenc fogásomat emelem ki. BÁLINT ZSÓFIA BESZÁMOLÓJA.
EGY ZSEBLÁMPA TEKINTETE Kísérleti Stúdió: Ponttól pontig. / Budapest Bábszínház
A kísérleti bábszínházi előadás hallatán kevesen rohannak a jegypénztárakhoz. A vállalkozás legnagyobb kérdése talán éppen abban rejlik, hogy a szűk szakmán és az alkotókon kívül érdekes lehet-e bárkinek egy ilyen produkció. Meglephet-e még bennünket a színházban a vetítés? És hogyan kerülnek a térbe robotgolyók? KESZTE BÁLINT KRITIKÁJA.
AZ EMPÁTIA BALFÉK SZUPERHŐSEI A galaxis őrzői: 3. rész
Tökéletlen trilógiává kerekítette James Gunn a Marvel legviccesebb szuperhőssorozatát – és ez pont így van rendjén. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
A HŐS DURUNGJA Az élet diadala / A Pannon Filharmonikusok a Müpában
Andrij Jurkevicset eddig kizárólag operakarmesterként ismertem, Eri Nakamura szopránját, úgy hiszem, még soha nem hallottam, sőt önhibámból ez idáig nem találkoztam a pécsi zenekar Mahler-produkcióival sem. A szubjektív felütést talán menti, hogy ezzel aligha csak én lehettem így május 5-e estéjén. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
A FIKCIÓ SZABADSÁGÁT A REKONSTRUKCIÓ ADJA Beszélgetés Bódis Krisztával
Hol találkoznak Bódis Kriszta szerepei, az íróé és a Van Helyed mentorprogram vezetőjéé? Talán nem meglepő, hogy éppen könyvekben. Tüdős Kláráról tervezett trilógiájáról és az Amanda Gorman fordítói mentorprojekt keretében a tanítványai által lefordított verseskötetről beszélgettünk. MARTON ÉVA INTERJÚJA.
Hirdetés
ÉLJEN (?) A KIRÁLYNŐ Bastarda II / La Monnaie, Brüsszel
Kétestés Donizetti–pastiche a Tudor-operák ciklusából: a brüsszeli La Monnaie nagyszabású projektje merész és izgalmas vállalkozás, mely akár új utat is mutathatna a bevett repertoár műveinek feldolgozására. Olivier Fredj rendező munkája azonban ígéretesebbnek bizonyul elméletben, mint a gyakorlatban. GYÁRFÁS ORSOLYA ÍRÁSA.
KÍSÉRLETI BÁBPRODUKCIÓ ROBOTGOLYÓKKAL Beszélgetés Kocsis Eszterrel
Május 7-én mutatják be a Budapest Bábszínházban a Ponttól pontig című szöveg nélküli, kísérleti bábprodukciót az Abstract – I. Budapesti Nemzetközi Kortárs Bábfesztiválon. A különlegesnek ígérkező előadásban robotgolyókat is használnak az alkotók. Kocsis Eszter bábkészítővel beszélgettünk. HOLLÓSI ZSOLT INTERJÚJA.
ÉLŐ ÖSSZKIADÁS Baráti Kristóf és a Pannon Filharmonikusok
Bartók összes hegedűre és zenekarra írt kompozícióját adta elő egyetlen hangversenyen Baráti Kristóf és a Pannon Filharmonikusok együttese Bogányi Tibor vezényletével április 27-én a pécsi Kodály Központban. MALINA JÁNOS ÍRÁSA.
JOBBAN SZERETTEM VOLNA FIÚNAK SZÜLETNI Viola Ardone: Oliva Denaro
Amikor az áldozat kerekedik felül: szicíliai történet arról, hogyan áll talpra egy fiatal lány a nemi erőszak traumája után, hogyan fordul szembe az ellenséges falusi környezettel, s mindezek tetejébe a törvénnyel is. MERÉNYI ÁGNES RECENZIÓJA.
SONO MUTI Beszélgetés Riccardo Mutival
Riccardo Muti, az egyik utolsó vérbeli Maestro kivételes lehetőségben részesítette a Revizort. Hétvégi bécsi koncertjei előtt interjút adott nekünk, melyben a magyaroktól a bolygók mozgásáig megannyi dolog szóba került. Természetesen Mozart és Verdi is. ESZTERGÁLYOS MÁTÉ INTERJÚJA.
INDOKOL A KURATÓRIUM A minősítéssel nem rendelkező Budapest fővárosi színházi- és táncművészeti előadó-művészeti szervezetek Emtv. szerinti, 2023. évi szakmai program megvalósítási és működési támogatása – A pályázat értékelése
Az alábbiakban a budapesti székhelyű szervezetek pályázatát bíráló szakmai kuratórium – Barda Beáta, Fuchs Lívia, Imely Zoltán és Jászay Tamás – részletes értékelése olvasható.
EGY KELET-EURÓPAI ÚJSÁGÍRÓSORS Egy újságíró meggyilkolása
Az újságírói étosz, amit folyamatosan megkérdőjelez a honi propagandamédia, végig makulátlannak mutatkozik Matt Sarnecki megrázó dokumentumfilmjében. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
TÁNCOLNI AZ ÖRDÖGGEL A katona története / Trafó
Sztravinszkij összművészeti vállalkozása új életre kel a Trafó nagyszínpadán: látványos példabeszéd tánccal és bábbal, meg persze Mácsai Pállal az ördög szerepében. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.
ALVY SINGER RÉMÁLOM-MARATONJA Amitől félünk
Ari Aster új filmje nem annyira horror, mint szürreálban tobzódó kafkai komédia, mégis ez a legkegyetlenebb mind közül. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.