EMLŐSÖK ÉS CSALÁNOZÓK
Martin Rauhaus: De kié lesz a kutya? / Orlai Produkció, Belvárosi Színház

Csalódik az az állatbarát, aki cukiságfaktort orrontva a cím mögött, kutyaművész színrelépésével számol. Igaz, az Orlai Produkció friss bemutatójának címszereplője úgy is hatással van a cselekményre, hogy személyesen nem jelenik meg a színen – ám ez elmondható egy másik, legtöbbünk számára jóval kevésbé vonzó állatról, a medúzáról is. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

Hirdetés

kolibri urbanlegendak revizor
budaors 20240118
szepmu kapuk
orlai lavina 20240110

Hirdetés

kockasfulu nyul banner
bfz jarvi
szfvar 20240118
6szin kizarolag revizor
maimano munoz revizor
bun es bunhodes

„TUDOM, MIT ÉREZHETSZ MOST, BRAD…”
Roy Lichtenstein / Albertina, Bécs

A Roy Lichtenstein születésének százéves évfordulója alkalmából nyílt bécsi kiállítás összetett képet ad a művész életéről, alkotói módszeréről, valamint a pop art irányzatára és a 20. századi művészettörténetre tett hatásáról is. Egyszerre szórakoztató és tanulságos tárlat, amelyben gondos válogatást kapunk a munkáiból, legyen szó a korai pop art kísérletekről, a művészeti parafrázisokról vagy a későbbi, elégikusabb, formalista alkotásokról. CSEH DÁVID ELEMZÉSE.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

EMLŐSÖK ÉS CSALÁNOZÓK
Martin Rauhaus: De kié lesz a kutya? / Orlai Produkció, Belvárosi Színház

Csalódik az az állatbarát, aki cukiságfaktort orrontva a cím mögött, kutyaművész színrelépésével számol. Igaz, az Orlai Produkció friss bemutatójának címszereplője úgy is hatással van a cselekményre, hogy személyesen nem jelenik meg a színen – ám ez elmondható egy másik, legtöbbünk számára jóval kevésbé vonzó állatról, a medúzáról is. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA.

Tovább a cikkhez

R-BESZÉLGETÉS: URBANOVITS KRISZTINA ÉS SZÁGER ZSUZSA

Az egykori kaposvári társulatból kivált két színésznővel, Urbanovits Krisztinával és Száger Zsuzsával beszélgetünk, akik valóra váltották a vágyaikat. Ahhoz, hogy elkezdjék a saját színházukat csinálni, megteremtették a formát. Azóta is folyamatosan dolgoznak azon, hogy fenntartsák maguknak és meghívott kollégáiknak a lehetőséget, hogy azzal foglalkozzanak, ami érdekli őket. Ez színésznőktől manapság is merész elképzelés, akkoriban pedig egyenesen kivételes volt. A beszélgetésből kiderül, hogyan működik máig, hogy az általuk meghívott rendezők az ő elképzeléseikből és szándékaikból kiindulva, velük kooperálva dolgoznak. És megtudtuk, mit takar a rövidítés a társulat nevében: KV.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

EGY SZEGÉNY KASZKADŐR PANASZAI
David Leitch: A kaszkadőr

A kaszkadőrből filmrendezővé avanzsált David Leitch legújabb (romantikus) akciómozijában szeretné leróni a tiszteletét Hollywood névtelen hősei előtt, akik közé egykor maga is tartozott. A gond az csupán, hogy A kaszkadőr elnagyolt forgatókönyve csak részben teszi ezt számára lehetővé. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

Hirdetés

magveto krasznahorkai 20240117
btm kozepkor 20240115
szepmu 20240224 revizor
orlai mikor hazudtam 20240110
babszinhaz krabat kicsi revizor

LEVÉLTELEN ÁG
A sógun / Disney+

A James Clawell regényét adaptáló új sorozat kétségkívül imponáló alkotás, s méghozzá olyannyira az, hogy e sorok írója szinte hajlamos lenne „nyolcszoros kerítés” mögé rejteni kisebb-nagyobb fenntartásait. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

MEGÉLT ÉS MEGÉRTETT HAGYOMÁNY
Uitz Béla és az orosz ikon. Avantgárd / Kassák Múzeum

Uitz Béla Kassák Lajos sógora. Uitz Béla, a festőművész. Uitz Béla, a kommunista. Uitz Béla sokféle címkét kaphatott volna élete során, bár legkevésbé se bekategorizálható figurája a magyar képzőművészet történetének. Uitz Béla és jelenleg a Kassák Múzeumban látható festményei a megértésről és túlélésről, a múlthoz való kapcsolódásról mesélnek. SOMOGYI ROHONCZY ZSÓFIA KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

EGY KICSIT MÉG ÉRTELMETLENEBB HALÁL
Arthur Miller: Az ügynök halála / Centrál Színház

Míg Arthur Miller eredetijében a múlt számtalan szellemképe kínozza Willy Lomant, addig a Centrál Színházban látható, Alföldi Róbert által rendezett Az ügynök halála elsősorban a jelenre koncentrál, bezárva a távlatokat egy nyomasztó nappaliba, ami az ügynök halála után csak szebb lesz, mint életében volt. KISS LÓRÁNT KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

„A DŰNE 2-T IGAZI MÉRFÖLDKŐNEK TARTOM A KARRIEREMBEN”
Beszélgetés Janisch Verával

SZFE-s felvételijéhez Ed Harrist fotózta, a forgatókönyvíráshoz Matt Damon adott neki tanácsot, a magyarul rappelő Kate McKinnon név szerint említette az egyik legnagyobb amerikai late night show-ban. Janisch Verával a Magyarországon forgó nemzetközi filmes munkáiról, az elvarázsolt Nicolas Cage-ről, a vécére vakon, négykézláb mászó Jared Letóról, a legutolsó statisztára is odafigyelő Denis Villeneuve-ről, a Dűne 2 sorsfordító hatásáról és a Marvel-sorozatok szigorú titoktartásáról is beszélgettünk. SOÓS TAMÁS NAGYINTERJÚJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez

ARCANUM – TÖBB, MINT ADATBÁZIS
Beszélgetés Biszak Sándorral, az Arcanum alapítójával

Havi egymillió oldalt scannelnek be az Arcanum Adatbázis Kiadó elkötelezett munkatársai. A szám elképesztő, de minket régóta érdekel, hogy cikkeink-videóink elengedhetetlen, láthatatlan munkatársának valójában hogyan zajlanak a hétköznapjai. Biszak Sándorral, az Arcanum alapítójával beszélgetett Jászay Tamás, lapunk főszerkesztője.

Tovább a cikkhez

ROMOKBÓL ÉPÜLŐ TUDÁSTÁR
Wim Wenders: Anselm

A film végén Anselm Kiefer második világháborús romok fölött, kezében egy napraforgóval kötéltáncosként egyensúlyoz, majd a folyóparton találkozik gyermek-önmagával, hogy Szent Kristófként segítse át a nehézségeken; a vizet nézve együtt mondják, hogy „a gyermekkor üres tér, akár a világ kezdete”. A képsor egyszerre álomszerű és reális. GYÖRE GABRIELLA KRITIKÁJA.

Bírom a kritikát. Na, erre befizetek!
Ezeket a cikkeket előfizetőink olvashatják. Már előfizetőnk vagy? Lépj be!
Belépek Előfizetek
Tovább a cikkhez