GUILTY PLEASURE

Bocs, félrement! / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.12.08.

Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Mielőtt megnéztem volna a Bocs, félrement! Tovább a cikkhez

PLAKÁTMAGÁNY AZ ÁGYBAN

Félvilág
2015.12.31.

Nem is volt az olyan régen, amikor Szász Attila berobbant a tévébe A berni követtel – jött, látott és győzött. Most ugyanezt teszi: a Félvilág minden jelenetében kidolgozott dráma. GERA MÁRTON KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„MEGERŐSÍTETTÉK BENNEM AZ ELVÁGYÓDÁST”

Beszélgetés Kulka Jánossal
2015.08.10.

Bár a többség a színházból és a tévéképernyőről ismeri, a díjakat mostanában filmes alakításaival halmozza. Tovább a cikkhez

CHRISTOS GALIS

Gál Kristóf / AlkalMáté Trupp, Jurányi
2014.08.04.

Patrónusa egyházi döntés folytán a szentek közösségét kényszerült elhagyni, mert a történeti kutatás szerint nem is élt soha. Gál Kristóf önszántából fordított hátat a színészi pályának, hogy rendőrnyomozóként keresse élete értelmét. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A VÉLEMÉNYEMET ÉS CSAKIS A VÉLEMÉNYEMET

AlkalMáté Trupp: Száraz Dénes – Vele, de nélküle / Jurányi Inkubátorház
2013.08.20.

Valakinek az életén nevetgélni mindig felettébb szórakoztató dolog, pláne akkor, ha az illető nincs jelen. Száraz Dénest tulajdonképpen nyilvánosan beszélik ki a háta mögött. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

KICSIT KICSI

Mohácsi István: Francia rúdugrás / Centrál Színház
2012.03.11.

A „sodró lendületű és még fülledtebb erotikájú” bohózatok évszázadok óta arról szólnak, mi történik az ágyon szex ürügyén, és ki van az ágy alatt búvóhelyet remélve. E „szextett” hat szereplővel muzsikál. Sakk, sekk: mindig mindenki szinte mindenkit célba vesz. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NŐSIRALOM, NŐURALOM

Hadar Galron: Mikve / Pesti Színház, POSZT 2011
2010.11.02.

Az ún. erősebb nemhez tartozó kritikus ne fanyalogjon kortárs színdarabon, melyet nő írt, két nő ültetett magyarra, s nyolc rátermett színésznő játszik. Hamar megkaphatja, hogy értetlen, elfogult, hímsoviniszta. Igyekezzünk hát a rendezőt okolni a bajokért. Ő ugyanis férfi. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZÍNÉSZDARÁLÓ

Sas Tamás: Presszó 10 év / 41. Magyar Filmszemle
2010.02.11.

A film közepe táján előkerül egy pisztoly. Persze, hogy el fog sülni. Nagyjából öt perc alatt kitaláljuk, kit ér majd a halálos golyó. De azért még üldögélünk sokat, mire vége. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HULLÁMSÍR

Sas Tamás: Szélcsend / 41. Magyar Filmszemle
2010.02.09.

Egy vitorlás, a magyar tenger, három nő és egy titok a múltból. Sas Tamás Szélcsend című mozijának középpontjában egy asszony áll a teljes idegösszeomlás szélén. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINDENKIÉ ÉS SENKIÉ

AlkalMáté Trupp: Kovács Patrícia / Zsámbéki Színházi Bázis 2009
2009.08.18.

Kovács Patrícia 14 arca néz ránk kinagyított fotókról. De a mese nem kizárólag, és nem is elsősorban róla szól. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez