WINNIE, WILLIE

Samuel Beckett: Szép napok / Katona József Színház (Sufni)
2014.03.26.

A klasszikus abszurd drámák egyike, a szerző színpadi életművében lezáró érvényű tragikus bohóctréfa két szereplőjének a neve alig tér el egymástól. Kettőn áll az életvásár és halálvárás. A legfrissebb premieren is. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FESZT TESZT

Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó 2012
2012.06.25.

A romániai magyar színházak többsége igyekszik rendszeres fesztivált szervezni saját intézménye köré. Ezek a fesztiválok sok tekintetben különböznek egymástól, viszont közös bennük, hogy mindegyik kulturális befektetésként tekint önmagára. VARGA ANIKÓ ÍRÁSA, 1. RÉSZ. Tovább a cikkhez

FÖLDSZINT A MAGASBAN

Beckett: Ó, azok a szép napok! / Földszint 2., Eger
2011.11.15.

Lakásszínház az alkotók oldaláról azért van, mert „színház nélkül nem lehet” – ahogy Csehovnál mondja Szorin a Sirályban. (Nota bene, Trepljov tavi színpada is lakásszínház, mi más.) És nézői szempontból is ugyanezért van - vagy ezért lesz, egyre inkább. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FIÚK A TÉRRŐL

Forte Társulat: Godot-ra várva / Trafó, dunaPart Platform 2011
2010.04.19.

Úgy saccoltam, hogy Horváth Csaba előbb fog Beckettet rendezni. Merthogy szilánkokban már rendezett korábban is, gondoljunk a Csak a felhőkben elszórt becketti szövegmagokra, de drámányi terjedelemben még nem. Vajon mire várt? Tán csak nem Godot-ra? KRÁLL CSABA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

ÓRAMŰ

Samuel Beckett: Fragments / Pendulum színházi ingajárat, C.I.C.T Théâtre des Bouffes du Nord, Trafó
2009.04.13.

Csalódhatott, aki az 1964-es vagy ’72-es csoda megismétlődését várta, amikor is Brook Lear király-, illetve Szentivánéji álom-rendezése felkavarta a magyar színházi életet. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez