A PECH

Peter Shaffer: Amadeus / Orlai Produkció
2014.06.26.

Átlátszó, mint az ablaküveg: Peter Shaffer Amadeus című darabja nem filozofikus értelmezést, világrengető rendezői koncepciót kíván, hanem jó színészeket. De azt nagyon. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HIÁBA HÁT A BÁNAT

Szabó Borbála: Nincsenapám, seanyám / Stúdió K
2014.01.24.

Kamasznak lenni eléggé rettenetes. Még akkor is, ha a dolgok körülöttünk viszonylag normális mederben folynak, hát még úgy, hogy a világ teljesen a feje tetejére áll körülöttünk. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

JOBBAN TELJESÍT

Paul Foster: I. Erzsébet / Vádli Alkalmi Színházi Társulás, Szkéné Színház
2013.12.05.

Márpedig a színháznak muszáj politizálnia, ha másért nem, hát azért, mert a politika pont olyan, mint a színház: kulisszahasogató ripacsok és istenadta tehetségek váltják egymást a pulpituson, vagyis a világot jelentő deszkákon. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM KIOLTJUK, MEGERŐSÍTJÜK EGYMÁST

Beszélgetés Száger Zsuzsannával és Urbanovits Krisztinával
2013.11.25.

A K. V. Társulat és a Füge Produkció a Thália színházban mutatja be Rába Roland és Zöldi Gergely Dermedési pont című előadását. A próbán beszélgettünk az előadás két szereplőjével, a társulat alapítóival, Száger Zsuzsannával és Urbanovits Krisztinával női dolgokról és a függetlenek lehetőségeiről. Tovább a cikkhez

TARTÜFFÖLÉS

Bulgakov: Képmutatók cselszövése / Füge, Vádli, Szkéné Színház
2012.09.23.

A történelmi kontextusba ágyazott társadalomkritika, a görög tragédiákat idéző vérfertőzés és a „színház a színházban” következetesen végigvitt koncepciója ellenére a Képmutatók cselszövése a fegyelmezett alakítások és a mértéktartó rendezés miatt érdemel elismerést. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TEMETETLEN MÚLT

Pavel Szolovjov: Kuznyecki esőzések / TÁP Színház, Merlin Színház
2011.05.23.

Tamási Zoltán kirándul. Ezúttal sokfős csapatot rendez. Nem hagyományos értelemben vett társulatot, hanem a TÁP Színház este tíz után összeálló ráérőit. És az orosz drámairodalom arcképcsarnokát. VARGA ETELKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JELENETEK EGY-KÉT HÁZASSÁGBÓL

A vadőr – vadászat, kohászat vadvirágokkal / Stúdió K Színház
2011.01.24.

A Pokoli kamaradarabok harmadik epizódja – az alkohol és a tehetség(telenség) problematikája után – „a szenvedély szenvedéstörténeté”-ről, „az ágy titokzatos tárgyá”-ról regél színpadi keretek között. Wragby és Tevershall sincs sokkal messzebb, mint Petuski. MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEMENTO LAJOS

TÁP Színház-Vinnai András: Roló / Trafó
2010.06.17.

Mi történik, ha a világ legjámborabb embere – történetesen Lajos – egy napon elveszti az emlékezetét? Semmi. Legrosszabb esetben elkallódik valahol. De mindjárt más a helyzet, ha feltűnik a megszállott dr. Pumánszky, aki mindent ki akar szedni onnan, ahol semmi sincs. NAGY GERGELY MIKLÓS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZERENCSE A SZERENCSÉTLENSÉGBEN

Thomas Bernhard: Színházcsináló / Stúdió „K”
2009.12.01.

Pech. Traugott Buhréval a főszerepben, 1985-ben, Nyugat-Berlinben, a Theatertreffenen láttam a Színházcsináló Claus Peymann által Salzburgban és Bochumban megrendezett ősbemutatóját. FORGÁCH ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ÜVEGHEGYEN TÚL

Hű, de messze van Petuski! / Stúdió "K", POSZT 2009, Vidor Fesztivál 2009, DASZSZ 2009
2009.06.04.

Venedikt Jerofejev Moszkva–Petuski című kisregénye nem ivászati kézikönyv, bár annak is felfogható. A remek szöveg olvasása közben a könnyeivel küszködik az ember, kacagva sír vagy fordítva. De nagy kérdés, hogy kívánkozik-e mindez színpadra... Nagymonológ három hangra. MOLNÁR ZSÓFI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez