Augusztus 16-án osztrák és német szerzők hangszeres kompozíciói hangzottak fel a Kaposvári Kamarazenei Fesztivál esti koncertjén. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA.
Fesztivál
Hirdetés
KIDOLGOZOTT EKSZTÁZIS
TESTI MESÉK Kortárs tánc a Sziget Fesztiválon
A Sziget egy hete alatt annyi és annyiféle különböző külföldi kortárstánc-előadást lehet látni a Színház- és Táncsátorban vagy előtte, mint a Trafóban negyedév alatt. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
HANDSTAND A MAGASBAN Cirkuszi előadások a Sziget Fesztiválon
Biztos ciki, de idén sem jártam semmilyen koncerten a Szigeten. Az ok egyszerű: olyan mennyiségű és minőségű nem zenei programot kínálnak a szervezők, ami mellett nekem már eszembe se jut, hogy koncerteken ugráljak. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA.
Hirdetés
VÁRBA VÁRT RENESZÁNSZ NAP Reneszánsz Nap a Tavaszi Fesztiválon
A Reneszánsz Év kapcsán osztódással szaporodó viadaloktól, várjátékok burjánzásától, Mátyás király hasonmás-versenyek tucatjától és egyenlakoma-sorozattól tartottam. A Tavaszi Fesztivál Reneszánsz Napja részben igazolta félelmeimet. SZEMERE KATALIN RIPORTJA.
TÁTOGÓ HALAK, UGATÓ KUTYÁK, MACSÓ SZERELMESEK 7. L1 Kortárs Táncfesztivál
Hat nap, három helyszín, két külföldi előadás, egy bemutató, összesen tizenegy táncprodukció. Mindez szerény érdeklődéssel kísérve. Pedig voltak a 7. L1 Kortárs Táncfesztiválnak izgalmas pillanatai. MAUL ÁGNES ÖSSZEFOGLALÓJA.
ÉLETBEN MARADNI Dialëktus Fesztivál
A pénteki nap Túlélők szekciója brazil, magyar, kárpátaljai és romániai roma sorsokon keresztül mesélt az emberi méltóságról vagy éppenséggel annak hiányáról. HUNGLER TÍMEA ÖSSZEFOGLALÓJA.
TUDATALATTI GYEREKSZOBA Benjamin Verdonck – Toneelhuis: Wewilllivestorm / LOW Fesztivál 2008
Benjamin Verdonck előadása a gyermekkor rítusainak világába kalauzol, abba a tudatállapotba, amelyben a félelmetes és az örömteli, az iszonyú és a szép, a kiszámítható és a meglepő nem választható el egymástól. RÁDAI ANDREA KRITIKÁJA.
HÁROM A MAGYAR Dialëktus Fesztivál
A Dialëktus Fesztivál műsorfüzete péntek délelőttre gyors egymásutánban három „izgalmas, néha szélsőséges élethelyzetekről, szubkultúrákról” szóló dokumentumfilmet ígért, egyenesen a „magyar valóságból”. KOVÁCS BÁLINT ÍRÁSA.
A GYŰRŰK ÁRA NL – Nincs Lehetetlen: WAMP Holland-Magyar Design Fesztivál
Nyakuknál összefűzött apró patkányok füzére csalogatta a metrón a legújabb designra éheseket. A Wasárnapi Művész Piac háromnapos holland-magyar fesztiválján helyet kapott a sajtreszelő lámpa, a formára cipzárazható papucs és a patkánybundából készült teamelegítő. SZEMERE KATALIN RIPORTJA.
A BONCMESTER KÖZBEVÁG Gigor Attila: A nyomozó / 39. Magyar Filmszemle, Moveast Nemzetközi Filmfesztivál Pécs
Szerencsésnek mondhatja magát az a kóbor néző, aki a 39. Magyar Filmszemléből véletlenül pont A nyomozót látta. Kapott Gigor Attila rendezőtől egy jóféle mozit, fiatalosan ironikusra fazonírozott, szellemes krimit. Ráadásul megtudott belőle valamit a világról. STUBER ANDREA KRITIKÁJA.
MUTATVÁNYBAN A VILÁG VII. Nemzetközi Cirkuszfesztivál
Idén hetedik alkalommal rendezték meg a Budapesti Nemzetközi Cirkuszfesztivált, amelyen tucatnyi országból közel nyolcvan artista vett részt. A versenyprogramot háromszor láthatta a közönség, a legjobbakkal pedig negyedik alkalommal a gálán találkozhatott. PAPP TÍMEA ÖSSZEFOGLALÓJA.
ÁRVÁCSKÁK Faur Anna: Lányok / 39. Magyar Filmszemle, Moveast Nemzetközi Filmfesztivál Pécs
1997. novemberében két 14 éves lány egy vizespalackkal leütött, majd úgynevezett holdjáró cipőjével agyonrugdosott egy taxisofőrt. Ez a valós esemény adja az alapját Faur Anna debütáló játékfilmjének. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA.
Hirdetés
VADÁSZAT SzólóDuó Fesztivál, 2008
A SzólóDuó Fesztiválra egyértelműen vadászni megy az ember, és nem kell negyven vadról álmodozni, bőven elég egy. TÓTH ÁGNES VERONIKA KRITIKÁJA.
HELYI ÉS MESSZIRŐL JÖTT HULLÁMOK Interferenciák Fesztivál, Kolozsvár
Kolozsváron az első hivatásos színi előadást 1792. december 17-én tartották a Rhédei-ház egy évre ingyen átengedett színpadán. A 215. születésnap „előestéjén”, november 30. és december 10. között nemzetközi fesztivállal ünnepeltek a Szamos partján. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA.