RAJONGÓSZÍNHÁZ

Marc Noman – Tom Stoppard – Lee Hall: Szerelmes Shakespeare / Miskolci Nemzeti Színház
2020.09.15.

A Szerelmes Shakespeare sokkal jobban működik színházban, mint filmen. Nem véletlen: a szerzők, s közülük gyanítom, főleg Tom Stoppard, mintha a Színházhoz írtak volna ódát. Tovább a cikkhez

HIÁBA MENEKÜL

Darvasi László: Karády zárkája / Gyulai Várszínház; Bán Zsófia: El!
2020.07.30.

110 éve született és 30 éve halt meg Karády Katalin. Karrierje fénykorában ikonná, sőt bálvánnyá válásához nem keveset tett hozzá a személyét övező titokzatosság, a legendát pedig tovább éltette, hogy míg disszidálása után ő a tengerentúlon hallgatott, róla a tengeren innen hallgattak évtizedekig. Tovább a cikkhez

ITT, EURÓPÁBAN

Dés–Nemes–Böhm–Korcsmáros–Horváth: Valahol Európában / Szegedi Nemzeti Színház
2020.01.29.

A Valahol Európában Szegeden, Szőcs Artur rendezésében nem egyszerűen egy múltbeli példára építő pacifista kiáltvány. Az előadás dühösen igyekszik felrázni a nézőt, élesen fogalmazza meg és mutatja fel könyörtelenül, hova vezet az apátiába süllyedt, morálvesztett világ. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

NEM MESE EZ

Ödön von Horváth: Mesél a bécsi erdő / Móricz Zsigmond Színház, Nyíregyháza
2020.01.23.

Idillien kék a Wienerwald fölött, mögött az ég horizontja, ahova a bárányfelhők is csak a békés esztétikum miatt kellenek. Pont, mint egy mesekönyvben, a darabcímmel összhangban. És pont ez az, ami nyugtalanító. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZERELMEZZ, NE HÁBORÚZZ

Kálmán Imre: Csárdáskirálynő / Csokonai Színház, Debrecen
2020.01.21.

Az operett olyan anyag, amely képes a színház törvényeinek alávetni magát. Rendkívüli rugalmasságát mutatja, hogy az aktuális igényeknek megfelelően lehet alakítani szövegét, cselekményét, zenéjét; igaz, a változtatások csak akkor működnek, ha a műfaj szabályait figyelembe veszik. Tovább a cikkhez

PÁLYÁZAT CIRKUSSZAL

Teatroskop workshop a Trafóban
2020.01.20.

Különös programpárosítással – délelőtt előadó-művészeti network bemutatása, délután a kortárs cirkusz elméleti megközelítése – érkezett Budapestre a 13 országra kiterjedő francia kezdeményezés, a Teatroskop. PAPP TÍMEA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Teatroskop, Trafó

MEG- ÉS ELJÁTSZOTT ESÉLYEK

Beszélgetés a 2019-es dunaPartról Esther Slevogttal
2019.12.19.

Esther Slevogt Berlinből érkezett a dunaPartra. Dokumentumfilmes és színikritikus, a nachtkritik.de kritikai portál alapítója és szerkesztője. Rendszeresen jár Budapestre, ahol nem csupán a független szcénát követi, ezért beszélgetésünk sem csupán ezt a platformot érintette. PAPP TÍMEA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

LASSÚ VÍZ DUNAPARTOT MOS

5. dunaPart
2019.12.08.

Ötödik alkalommal rendezték meg a dunaPart – Kortárs Előadó-művészeti Platformot. A szervező Trafó Kortárs Művészetek Házának célja változatlan: bemutatni a független magyar előadó-művészeti szcénát, és elősegíteni az együttműködéseket és a nemzetközi forgalmazást. PAPP TÍMEA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

Címkék: dunaPart5 2019

KÍSÉRTŐ ÁRNYAK

Proton Színház, Mundruczó Kornél: Evolúció / Ruhrtriennale 2019
2019.11.03.

Az Evolúció, Mundruczó Kornél Ruhrtriennalén bemutatott rendezése az emlékezés és az ismétlődés fogalmai köré szerveződik, és (legalább) három generációt szembesít a történelmi helyzetből következő egyéni felelősséggel. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÖNDEFINÍCIÓS LABIRINTUS

Interjú Schnábel Zitával
2019.09.11.

A Megfigyelők díszletének kritikusdíj-nominálása adta az apropót ahhoz, hogy Schnábel Zitával beszélgessünk. Tovább a cikkhez

MESE, VÉGSŐ POFON NÉLKÜL

Molnár Ferenc: Liliom / Salzburgi Ünnepi Játékok, Thalia Theater (Hamburg)
2019.08.25.

A Liliomot így, ebben a formában Mundruczó Kornél itthon, magyar színházban nem csinálhatta volna meg. A legkevesebb, amit kapott volna érte, az a blaszfém jelző. Pedig az előadásban erősen ott van Molnár. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÉLET VÉGSŐ SORON MINDIG AZ IRRACIONALITÁS MENTÉN SZERVEZŐDIK

Beszélgetés Bocsárdi László rendezővel
2019.07.28.

Hozzám hasonlóan sokan felkaphatták a fejüket a Szegedi Szabadtéri Játékok idei bemutatói közül a következőre: Háromgarasos (ismertebb címén Koldus)opera, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház társulatával, Bocsárdi László rendezésében. Mintha kilógna a rendezői oeuvre-ből Brecht is, a darab is. Tovább a cikkhez

SZENVTELEN SZERELEM

Jó estét nyár, jó estét szerelem / Budapesti Nyári Fesztivál, Városmajori Szabadtéri Színpad
2019.07.21.

A Jó estét nyár, jó estét szerelem esetében erősen félrevisz a romantikus dráma műfaji megjelölés. Fejes Endre történetében eleve nincs túl sok romantika, a Budapesti Nyári Fesztivál előadásából pedig a dráma hiányzik. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„HATALMAS TÉT, DE ÓRIÁSI LEHETŐSÉG”

Interjú Gubik Petrával
2019.07.11.

A Szentendrei Teátrum az idei nyáron egy zenés darab ősbemutatójának is helyet ad. A hentes lánya nem jött volna létre, ha az előadó, Gubik Petra, annyi szerep után nem ül vissza az iskolapadba. PAPP TÍMEA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

TEAT/REÁL, AVAGY A SZÍNHÁZ MEG A ZÉLET

Wiener Festwochen 2019
2019.07.07.

Amikor ezeket a jegyzeteket elkezdtem írni, nem gondoltam, hogy bármilyen kapcsolat össze tudja fűzni az előadásokat. Aztán nagyon hamar kiderült, mégis közös nevezőre lehet hozni őket. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez