MEGMŰTVE
Színház /

MEGMŰTVE

Feridun Zaimoğlu – Günter Senkel – Luk Perceval: MOLIÈRE the passion / Radnóti Miklós Színház

Írhattak volna darabot is. Születhetett volna egy új Baal. A díjakkal elismert író, a török-német Zaimoğlu, és a Dürer-frizurás, német-német Senkel azonban, a rendezővel együtt, inkább csak megkopasztotta Molière-t. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MAGYAR #METOO
Film /

MAGYAR #METOO

Szép csendben

A nem túl szerencsésen az első magyar #metoo-filmnek kikiáltott Szép csendben alapvető tanulsága, hogy az elhallgatásról nem érdemes elhallgatással beszélni. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET
Film /

HOLLYWOOD MEGHÓDÍTJA A SARKVIDÉKET

Amundsen

Esper Sandberg filmje egy eseménydús életet illusztrál sablonosan. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZEPES FUTAM
Film /

KÖZEPES FUTAM

Az aszfalt királyai

Hozta az elvárható és kötelező gyors köröket, mi több az utolsó harmadban még sebességet is váltott és tényleg rendesen belehúzott, de Az aszfalt királyai ennek ellenére sem döngölt a betonba. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VÁROSTÖRTÉNÉSZEK CSEMEGÉJE
Színház /

VÁROSTÖRTÉNÉSZEK CSEMEGÉJE

A város emlékezete / Stúdió K

Különc vállalkozás A város emlékezete. Témája az ember által formált tér és a tér formálta ember, Budapest, de főleg Rijeka városa, kikötője, többnemzetiségű lakossága és az emigráció. KOLLÁR ZSUZSANNA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ADÓCSALÁS KISKÁTÉJA
Film /

AZ ADÓCSALÁS KISKÁTÉJA

Pénzmosó

Azt már tudtuk, hogy a világ alapvetően két csoportra oszlik: a szelídekre és naivakra, vagyis az örökös csalások áldozataira, illetve a szemfülesekre és keményekre, akik nem csak fontolgatják a (törvényes) határok tágítgatását, hanem át is lépik, ha kell. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MI VAN AZ ÜRES FRANCIA MŰANYAG UZSONNÁS DOBOZBAN?
Könyv /

MI VAN AZ ÜRES FRANCIA MŰANYAG UZSONNÁS DOBOZBAN?

Michel Houellebecq: Szerotonin

A Szerotonin fröccsöntött, piacra készült alkotás, Houellebecq-klisékből összerakva – miközben egyik fontos témája épp a radikális piackritika és egyben a fogyasztói társadalom indukálta depresszió. SZŰCS TERI RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez