ANGYALBŐRBEN ÉS FAGYISZÍNŰ ZAKÓBAN
TÉVÉ /

ANGYALBŐRBEN ÉS FAGYISZÍNŰ ZAKÓBAN

Beszélgetés Laska Pállal a rendszerváltás televíziózásáról

Rabszolgasorstól a Dallasig, Teleferétől a Friderikusz Showig, Lindától az Űrgammákig - a nyolcvanas-kilencvenes évek emblematikus hazai és importált tévéműsorairól Laska Pál forgatókönyvírót és tévétörténészt kérdeztük. LÁSZLÓ FERENC INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ANYÁTLANUL
Színház /

ANYÁTLANUL

Lőrinczy Attila: Haragossziget / Weöres Sándor Színház, Szombathely

„Ha valaki a hatodikról zuhan, azt nem lehet a földszintnél elkapni ölbe, és hepp!” Lőrinczy Attila drámája a zuhanás másodperceit nyújtja elviselhetetlen hosszúságúra. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A FÉLELEM MEGESZI A FILMET
Film /

A FÉLELEM MEGESZI A FILMET

Lichter Péter-Máté Bori: A horror filozófiája

A zsigerig hatoló rettegés vért hasít a celluloid vetítőben vergődő testébe – a járvány hónapjai után az első új magyar film egy kísérleti horrorfilm. Pontosabban egy horrorfilmet felemésztő kísérleti film. GYENGE ZSOLT ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

SZOFT MESE, TOMPA VARÁZSLAT
Film /

SZOFT MESE, TOMPA VARÁZSLAT

Tiszta, mint a hó / Netflix

Néhány évvel a Bovaryné „újrafogalmazása” után Hófehérke története kap gellert a francia rendező, Anne Fontaine színes vásznán. A halál torkából menekülő lány elcsábítja a hét törpét, és nem harap az almába. De még ez a legkisebb baj. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÉT ÖSSZEILLŐ EMBER?
Színház /

KÉT ÖSSZEILLŐ EMBER?

Ingmar Bergman: Jelenetek egy házasságból /Kecskeméti Katona József Színház

Úgy emlékszem, ez valami korosztályos mánia volt, a Jelenetek egy házasságból. Nem a bibliánk, hanem a tükrünk. Aztán ma már nem így gondolom. Nagyon nem. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÁNCOLÓ BETŰTÉSZTÁK
Színház /

TÁNCOLÓ BETŰTÉSZTÁK

Lackfi János: Paradicsomleves betűtésztával / Vaskakas Bábszínház

Egy kisgyerekeknek szóló revü sok mindenre lehet jó: például felnőtt nézőjét rádöbbentheti arra, hogy milyen egyoldalú a színházról alkotott képe. FRITZ GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OTHELLO MINIMÁL
Színház /

OTHELLO MINIMÁL

William Shakespeare: Othello / Harlekin Bábszínház

Arcok mozdulatlansága és egy történet mozgékonysága, egy osztályterem, és benne tényleg csak a legszükségesebb eszközök. Vajon hogyan lehet a leginkább minimálisra redukálni Othello tragédiáját ahhoz, hogy ne veszítsünk el belőle semmi fontos részletet? PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez