A FÉRJEM TÖRTÉNETE
Film /

A FÉRJEM TÖRTÉNETE

Enyedi Ildikó: A feleségem története / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Látványos díszletek közt, gyönyörűen komponált képeken anélkül jelenik meg Füst Milán megszállott féltékenység-drámája, hogy a belső történéseket megélhetnénk. Enyedi Ildikó nagy formátumú filmjét a cannes-i versenyprogramban mutatták be. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN
Film /

IDENTITÁSOK BIRKÓZNAK A HOLOKAUSZT SZÍNPADÁN

Mundruczó Kornél: Evolúció / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2021

Szemkápráztató formai bravúrok a holokauszt emlékezetének traumatikus mivoltáról egy felkavaró film-színházban. Mundruczó Kornél újra Cannes-ban. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ AMERIKAI ÁLOM NEM CSAK AZ AMERIKAIAKÉ
Film /

AZ AMERIKAI ÁLOM NEM CSAK AZ AMERIKAIAKÉ

Minari – A családom története

Koreai bevándorlók az amerikai álom napos és árnyoldalán. Nagy szív, nagy dráma, s nagy siker a díjátadókon. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RENDHAGYÓ KONCERT, RENDHAGYÓ KRITIKA
Zene /

RENDHAGYÓ KONCERT, RENDHAGYÓ KRITIKA

A Fesztivál Akadémia koncertje

Sokan vélik úgy, ha egy kritikusnak valamely okból nem sikerül egy hangversenyt teljes egészében meghallgatnia, leghelyesebb, ha nem ír az eseményről. Eddig ezt e sorok írója is hasonlóképpen gondolta. Tovább a cikkhez

CSALÁDOM ÉS MÁS FUTÓBOLONDOK
Film /

CSALÁDOM ÉS MÁS FUTÓBOLONDOK

Diana esküvője

A skandináv filmek jól ismert kliséiből gyúr remek elegyet a Diana esküvője, mely úgy tud szórakoztató lenni, hogy közben nem felejt el érdemben beszélni a család fontosságáról. VIGH MARTIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLELEM HELYETT FÉLÁLOM
Film /

FÉLELEM HELYETT FÉLÁLOM

A félelem utcája / Netflix

A félelem utcája keresztezi a tinidráma és a slasher horror tulajdonságait, de a fúzió sikertelen, sőt a Netflix trilógiájának első része a két formulával külön-külön sem boldogul. NAGY TIBOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HAMLEARGÉP – AVAGY MINDEN A CSALÁDBAN MARAD
Színház /

HAMLEARGÉP – AVAGY MINDEN A CSALÁDBAN MARAD

Győrei Zsolt–Schlachtovszky Csaba: Hamlear / Gyulai Várszínház–Bartók Kamaraszínház, Dunaújváros

Néha az volt az érzésem, hogy a Hamlet és a Lear király vadul kifordított és eltorzított párhuzamaiból, valamint a Bánk bán kontraszthatásából fakadó helyzetkomikumok és szóviccek viszik csupán előre az eseményeket. Ami természetesen nem baj. BAZSÁNYI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez