AZ ANYAI SZÍV IS TÉVED
Film /

AZ ANYAI SZÍV IS TÉVED

Az én Zoém

Julie Delpy rögtön két filmet is akart csinálni a szülői lét legszívszorítóbb kihívásáról, amit aztán egy alkotássá ragasztott össze. A kettő közül az egyik egész jól sikerült. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A LEGTÖBB, AMIT A MÁSIKNAK ADHATUNK
Színház /

A LEGTÖBB, AMIT A MÁSIKNAK ADHATUNK

Hajdu Szabolcs: Egy százalék indián / Látókép Ensemble, B32 Galéria és Kultúrtér

Van egy jelenet a Látókép Ensembe Egy százalék indián című előadásában, amelyben a szereplők az Ernelláék Farkaséknál című filmről vitatkoznak. Összesűrűsödik benne mindaz, amiről ez az előadás szól. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PRIVÁT POKOL
Könyv /

PRIVÁT POKOL

Babarczy Eszter: A mérgezett nő

Huszonkét írás az ismeretlen nő alakjáról, élethelyzeteiről. Őszintén, szenvedélyesen, néha meg szenvtelenül a különböző életkorokban átélt testi és lelki szenvedésekről. VÁNDOR JUDIT RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

XYZ
Film /

XYZ

Eufória

Az HBO Eufória címre keresztelt sorozata nyolc sokkoló részen keresztül tárja fel, milyen az élete annak a Z generációnak, amelyet főként az internet nevelt fel. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÁNYAN LÁTTATOK MÁR MEZTELENÜL?
Színház /

HÁNYAN LÁTTATOK MÁR MEZTELENÜL?

Hodworks: Még egy táncelőadás / Trafó

Hód Adrienn előadásai mindenekelőtt a szabadságról szólnak. Tabukat döngető, korlátokat nem ismerő koreográfiái után ezúttal azonban a fonákjáról közelít a témához: létezik-e szabad akarat? KOMJÁTHY ZSUZSANNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZENT ÉS PROFÁN SZENVEDÉLYEK
Képző /

SZENT ÉS PROFÁN SZENVEDÉLYEK

Caravaggio & Bernini / Kunsthistorisches Museum, Bécs

Miközben a művészet, különösen a kortárs építészet és dizájn területén napjainkban meghatározóak a minimalista tendenciák, addig a nemzetközi kiállítási politikában az utóbbi időben különösen népszerű a barokk kor és annak nagymesterei. Tovább a cikkhez

MILYEN EGY FELLINI-FILM RÁDIÓN?
Zene /

MILYEN EGY FELLINI-FILM RÁDIÓN?

Fellini 100 / Budapesti Nyári Fesztivál

Nino Rota híres volt arról, hogy soha nem néz filmeket. Hogy ez különcködő nagyzolás, netán a legendagyártás része volt-e, vagy az igazság, persze nem tudjuk. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez