„…SOHASEM TÉVED, MERT ANYANYELVEKÉNT BESZÉLI” A cselló mestere: Perényi Miklóst köszöntjük / MÁV Szimfonikus Zenekar, Zeneakadémia
Perényi Miklós tökéletesen csellózik: játéka a biztonságos hangszeres rutin és a megkérdőjelezhetetlen ízlés pillanatait nyújtja. Nincs kétségünk, ezeket a darabokat pontosan így kell lejátszani, nem érdemes itt hangideálról, intonációs tökélyről, kiérlelt koncepciókról hadoválni, Perényi annál sokkal magasabb osztályba jár. GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
PICASSO TEKINTETE Látogatóban Picassónál. Juan Gyenes / Mai Manó Ház
Ha bárkit megállítanánk az utcán azzal a kérdéssel, hogy nevezzen meg egy világhírű huszadik századi festőművészt, nagy valószínűséggel Picasso nevét mondaná. Ha az illetőt arra is megkérnénk, hogy pár szóval írja le, hogyan nézett ki a spanyol zseni, akit egész életében a világ kitüntetett figyelme kísért („Néha kedvem volna plasztikai
AMIKOR A PARA AZ ÚR A FEJBEN Kelsey Mann: Agymanók 2
Minden idők egyik legjobb animációjának folytatása nem lett minden idők másik legjobb animációja, de az Agymanók 2 így is visszaad valamit a Pixarba vetett, az elmúlt években megtépázódott hitünkből. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
„ILYEN BÉKE JÁR” Szálinger Balázs: Kályha Kati / Radnóti Színház
Igazán hangulatos a Kályha Kati című előadás első felvonása. Kocsma, kályha, kedves kocsmáros, szórakoztató buffo-páros (nem énekelnek ugyan), jövés-menés, tablóféleség. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA.
SÁNDOR VAGYOK ÉN IS Fábián Péter: Barguzin – lehullt csillag fénye / Ciróka Bábszínház, Kecskemét
Történelmet ír a kecskeméti Ciróka: az egyik legfontosabb vidéki bábszínház legújabb kori, úgy két évtizede tartó történetének első, teljesen felnőtteknek szóló előadása eljátszik a gondolattal, hogy mi lett volna, ha. És közben azt is megtanuljuk, hogy magyarnak lenni a legjobb dolog a világon. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
NEM VAGY A BARÁTOM A sziget szellemei
Remek színészi alakításokkal teljes, Golden Globe-díjas, Oscar-jelölt mozi a barátságról, amely egy képzeletbeli ír szigeten ér véget. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
AKI MEZTELENÜL VONUL A FESTÉSZETTÖRTÉNETBE Exhibitions on Screen: Lucian Freud — Self Portraits
Az angol EOS —Exhibitions on Screen sorozat legújabb darabja a londoni Royal Academy of Arts és a bostoni Museum of Fine Arts közös kiállításáról, a Lucian Freud önarcképeinek sorát bemutató tárlatról nyújt átfogó képet. GYÖRE GABRIELLA KRITIKÁJA.
OTT A CSODA HOLLYWOOD POKLÁBAN IS Babylon
A Babylon váratlanul vulgáris, meglepően vicces és szörnyen szórakoztató moziélmény a némafilmek arany- és végkoráról. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
A NAGY MŰVÉSZ ÉS CSALÁDJA A Fabelman család
Steven Spielberg fiktív elemekkel feltöltött önéletrajzi filmje a rendezőre jellemző, magával ragadó stílusában egyszerre szól a művész magányáról, illetve az őt nevelő család néhol vidám, máskor tragikus történetéről. BOZÓ ANTAL KRITIKÁJA.
MEGÚSZÓVERSENY Grecsó Krisztián: Tíz eszkimó / Katona József Színház
A kortárs magyar drámák motorja vagy lassú égésű kazánja a korlátlan alkoholfogyasztás. Esetünkben még késdobáláshoz is vezet. STUBER ANDREA KRITIKÁJA.
AZ ŐSROBBANÁSTÓL A CSILLAGREPEDÉSEKIG Hantai, Klee és más absztrakciók – Szépművészeti Múzeum
A Szépművészeti Múzeum Hantai, Klee és más absztrakciók című tárlata kis alapterületű, de nagy kiállítás. KÁNTOR VIOLA KRITIKÁJA.
ÓDIUM A PÓDIUMON Robert Icke: A doktor / Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár
A doktor Robert Icke három évvel ezelőtt írt darabja: Arthur Schnitzler A Bernhardi-ügyének átirata. Icke „csak” lefújt száz évnyi port, de aztán kiderült, nem sokat változott a világ. PROICS LILLA KRITIKÁJA.
Hirdetés
LÁBASBAN AZ ÉLET Bukta Imre: Műveljük kertjeinket! / Godot Intézet
Az Apám romantikája eladó (2017) kiállítása után már nem gondoljuk, hogy Bukta Imre meglepetésekkel rukkolhat elő, hiszen négy éve az új festmények debütálása mellett valami más is várta a látogatókat: élő tyúkok siserehada. A művész most a hetvenedik születésnapja alkalmából nyílt tárlaton új területeket is beemel a parasztság pusztuló romantikájával és a természettel összefüggésben. MARTINCSÁK KATA KRITIKÁJA.
SOHAMÁR Halványkék szemek / Netflix
Látszólag minden együtt van, hogy remek szórakozássá váljon Scott Cooper filmje: pompás kosztümök, lehengerlő képek, és az Edgar Allan Poe ihlette, hamisítatlan gótikus történet, amelybe ő maga csöppen bele önkéntes nyomozóként. Ám a Halványkék szemek ettől még nem ragyognak fel. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
ARANYÁSÁS Kemény Zsófi: Az aranykor fénykora
A tehetséges underground színész, a neurotikus egyetemista, a teszetosza munkanélküli és a bunkó elmennek kocsmázni. Nem, ez nem egy vicc nyitómondata. Ez Kemény Zsófi Az aranykor fénykora című új regényének visszatérő jelenete. JUHÁSZ TAMÁS RECENZIÓJA.
A MESTERSÉG SZABÁLYAI SZERINT Deczki Sarolta: Tar Sándor
Talán magyarázni sem kell, hogy mennyire szüksége van a magyar kultúrának arra, hogy főbb szereplőinek életét és művét monografikusan feldolgozzák. A szerző erre vállalkozott: alapos elemzések sorában írta meg egy jelentős novellista sorsát, munkásságát és korát. RADNÓTI SÁNDOR RECENZIÓJA.
ELHAGYATVA ÉS ELÉGVE Euripidész – Bagossy Júlia: Médeia / Katona József Színház, Sufni
Hagytam időt magamnak, hogy kissé kihűljön bennem ennek az előadásnak az emléke, de még most is úgy érzem, ennek az egyetlen órának nagyobb teátrális ereje és indulati tömege van, mint sok más nagyszínházi produkciónak. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA.
SZÍNJÁTSZÓKÖR Jövő nyár
Kárpáti György Mór legújabb munkája, a Jövő nyár egy színjátszótábor falai között kicsírázó tragédiát visz végig, miközben maga is leginkább azokra a formagyakorlatokra emlékeztet, amelyeknek inkább előadóik, mintsem nézőik számára van értelme. BECSÁGH DÁNIEL KRITIKÁJA.
A TIRANNOSZAURUSZ KIHALT, A TEATROSZAURUSZ ÉL Thomas Bernhard: A színházcsináló / Miskolci Nemzeti Színház
A Miskolci Nemzeti Színház előadása Thomas Bernhard által késztet önvizsgálatra minden színházcsinálót és színháznézőt. A ráismerésben nincs öröm. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA.
GUY RITCHIE UGYE CSAK BLÖFFÖL? Fortune hadművelet – A nagy átverés
Az egykori brit fenegyerek, Guy Ritchie Fortune hadművelet – A nagy átverés című filmje nyomokban sem tartalmazza a rendező markáns stílusjegyeit. Legújabb rendezése lapos, fantáziátlan kémtörténet, melyet Hugh Grant sem képes megmenteni. KISS DALMA KRITIKÁJA.
ÉRTELMET TALÁLNI A ZAJBAN Fehér zaj / Netflix
Noah Baumbach filmjei eddig többnyire kiáltó hétköznapiságukkal váltak emlékezetessé: a The Meyerowitz Stories családi dinamikája, a Házassági történet váláskrónikája kényelmetlen érzékletességgel ábrázoltak mindenki számára ismerős élethelyzeteket. Legújabb műve, a Fehér zaj azzal nyűgöz le, hogy kozmikus értelmet vágyik találni az élet trivialitásában. BECSÁGH DÁNIEL KRITIKÁJA.