„…SOHASEM TÉVED, MERT ANYANYELVEKÉNT BESZÉLI” A cselló mestere: Perényi Miklóst köszöntjük / MÁV Szimfonikus Zenekar, Zeneakadémia
Perényi Miklós tökéletesen csellózik: játéka a biztonságos hangszeres rutin és a megkérdőjelezhetetlen ízlés pillanatait nyújtja. Nincs kétségünk, ezeket a darabokat pontosan így kell lejátszani, nem érdemes itt hangideálról, intonációs tökélyről, kiérlelt koncepciókról hadoválni, Perényi annál sokkal magasabb osztályba jár. GYENGE ENIKŐ KRITIKÁJA.
PICASSO TEKINTETE Látogatóban Picassónál. Juan Gyenes / Mai Manó Ház
Ha bárkit megállítanánk az utcán azzal a kérdéssel, hogy nevezzen meg egy világhírű huszadik századi festőművészt, nagy valószínűséggel Picasso nevét mondaná. Ha az illetőt arra is megkérnénk, hogy pár szóval írja le, hogyan nézett ki a spanyol zseni, akit egész életében a világ kitüntetett figyelme kísért („Néha kedvem volna plasztikai
AMIKOR A PARA AZ ÚR A FEJBEN Kelsey Mann: Agymanók 2
Minden idők egyik legjobb animációjának folytatása nem lett minden idők másik legjobb animációja, de az Agymanók 2 így is visszaad valamit a Pixarba vetett, az elmúlt években megtépázódott hitünkből. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
Nincs találat
A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.
Hirdetés
ÚJ FELHŐK GYŰLNEK Márton László: A nagyratörő / Egri Gárdonyi Géza Színház, POSZT 2008
Mondják, minden márványtömbben ott szunnyad a mű, csak hántsa le a fölösleget a véső. De mi a teendő, ha szoborból kell szobrot faragni? TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA.
TEKERCSEK Silence – Rádai Andrea kiállítása az acb galériában
Silence címmel még látható néhány napig Rádai Andrea kiállítása az acb galériában, aztán már csak Amszterdamban újra. Végtelen festmények az amerikai modernisták és a magunk örömére. KÜRTI EMESE KRITIKÁJA.
BÁBU VAGY A Mikádó – SZFE
Dupla hendikeppel indul az a társaság, amely bábos operett előadás létrehozására szövetkezik. Szerencsés csillagállás és sok-sok tehetség kell ugyanis ahhoz, hogy egy ilyen produkció elnyerje a színházi világ figyelmét. Balázs Zoltánéknak mindez összejött. LÁSZLÓ FERENC CIKKE.
CSEPPET SEM HŰVÖSEK New Cool Collective – Amsterdam Klezmer Band
Hívhatták volna a kiszenekarok csatájának is a két amszterdami banda koncertjét az A38-on, ahogy múlt vasárnap a MüPa nagytermében a két nagyzenekar csatája volt a mottó. A fellépők Amszterdam legforróbb hangulatát varázsolták a budaparti uszályra. ZIPERNOVSZKY KORNÉL ÍRÁSA.
KÉTFÉLE MÁGNES Táp Színház: Keresők
Thália fintorgó papjaiként, a rossz színház apostolaiként, minden szentséget kigúnyoló csepürágókként tartotta nyilván a szakma a mára több mint másfél évtizedes történelemmel rendelkező Táp Színházat – amennyiben egyáltalán tudomást vett róla. JÁSZAY TAMÁS KRITIKAI SZEMLÉJE.
TULIPÁNOK A MILLENÁRISON Holland-flamand gyereknap / LOW Fesztivál 2008
Két előadás érkezett a Holland-flamand gyereknapra, a Danstheater Dee szerény one woman showja, és D’Irque & Fien virtuóz cirkuszi játéka. A hézagokat a hazai Apró Színház animátor-csapat tölti ki tarkán és változatosan. TÓTH ÁGNES VERONIKA ÍRÁSA.
GÉZENGÚZOK Czigány Zoltán: Csoda és Kósza
Nagy az isten meseállatkertje. És a medvék, rókák, nyulak mellett többnyire a lovak játsszák benne a főszerepet: táltosok, beszélő csődörök, továbbá a magas irodalomban Rosinante, vagy Swift okos lovai, nem is beszélve a trójai falóról. Czigány Zoltán két új paripával gazdagította a nagyszerű bestiáriumot. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS KRITIKÁJA.
A FILMES, A FESTŐ, A FELESÉGE MEG A SZERETŐJE Peter Greenaway: Rembrandt tükre / LOW, Millenáris Teátrum
A budapesti LOW fesztivál keretében mindössze egyetlen előadásban láthattuk a rotterdami Schouwburg alig néhány hetes, Peter Greenaway fémjelezte bemutatóját. RÉNYI ANDRÁS KRITIKÁJA.
ANIMÁLT RETTENET Hotel Modern: Camp
Csak ennyi az élet? Irdatlan demiurgoszok közönyösen pakolásszák a néma embertömeget a vonatról a gázkamrába, láthatatlan kezek tolják be a meztelen hullákat a kemencékbe. Perfekcionista munkájukba olykor hiba csúszik: egy rab megkínzott társainak hullái között éledez. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
Hirdetés
BACH, LIGETI, BARTÓK Jan Michiels zongoraestje
Ligeti Györgyöt állította a középpontba szólóestjén a zongorista Jan Michiels. Közönségét elképesztette tántoríthatatlanul magabiztos játékával és friss koncepciójával. Az intelligens holland előadóművész a Zeneakadémia hagyományait helyezte új megvilágításba. ZIPERNOVSZKY KORNÉL KRITIKÁJA.
KORBÁCS, NEM MŰVÉSZET Forte piano – Andaxínház
Képszobrok, tér- és időkollázs – az ilyesféle műfaji megjelölés nem ígér középutat a verzátus néző számára. Revelatív élményben lesz része, vagy a szélhámia minősített esetével kényszerül szembesülni. Az Andaxínház produkciója hamar eldönti a kérdést. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
BICIKLITOLVAJOK V. Fotószimpózium – Alföldi Galéria, Hódmezővásárhely
A megnyitóbeszédből megütötte egy szó a fülemet, a saller. Én sose használtam, de gyerekkoromból emlékszem rá. IBOS ÉVA KRITIKÁJA.
APOKRIF Ágens és a Természetes Vészek Kollektíva: Ipsum
Istenkísértő vállalkozás az Ipsum. Ágens korábbi ősanya-szerepei után ezúttal a világmindenség boszorkánykonyhájának főszakácsaként tevékenykedik. Biztosan lesznek, akiknek nem fog ízleni a főztje. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
OSZTÁLY, HARC „Vigyétek ki az éjjelit” – Ódry Színpad
Shakespeare királydrámáiból szemelget az összeállítás, amellyel Zsámbéki Gábor osztályának végzős hallgatói ballagnak. Kemény vizsga és jeles rendű előadás. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA.
TESTI MESÉK T.E.S.T. II. – GK Impersonators, Közép-Európa Táncszínház
Számomra az elmúlt évad egyik legfontosabb táncbemutatója volt Gergye Krisztián hét női testre komponált T.E.S.T. című koreográfiája. És bár a barokkosan túlburjánzó női panoptikum önmagában is kerek műegész volt, szükségszerűen született meg a férfitestekre írt folytatás. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA.
A VÉLETLEN SZÁNDÉKOS MŰVE Edit Kaldor/Káldor Edit: Point Black
Nem hiszem, hogy akarhat mű ennél többet: megmutatkozni egy személyiség által, kérdésekkel ostromolni a nézőt, bizonyosságait megkérdőjelezni, bizonytalanságaiban válaszokkal segíteni. TOMPA ANDREA ÍRÁSA.
CSAK SZEX ÉS MÁS SEMMI? Ágens: Kúrós versek
Ágens, a formabontó színházi és zenei előadásairól ismert operapunk eddig is tilalomfákat döntögetett. Tavaly megjelentette első önálló verseskötetét, hogy újabb formába öntse lázadó gondolatait. GABORJÁK ÁDÁM KRITIKÁJA.
LÉTEZÉSE HIBÁTLAN Csehov: Ivanov / Katona József Színház
Ha az Ascher Tamás Ivanovjáról szóló hazai elemzéseket szemlézzük, úgy tűnik, a külföldi kritikusok egyöntetű, olykor viharos lelkesedése nálunk az előadás nagyszámú erényeinek elismerésévé, s egynémely hibáinak felrovásává szelídült. Így láttuk mi. JÁSZAY TAMÁS KRITIKAI SZEMLÉJE, 2. RÉSZ.