„SZÍVBŐL KÍVÁNJA AZ IDŐ MAGA: NE LEGYEN ROSSZABB ESTÉTEK SOHA.”

Beszélgetés Máté Gáborral
2021.07.28.

A Jordán Adél-bemutatóval véget ér az AlkalMáté Trupp önfeldolgozó sorozata. Az osztályfőnök-rendezőt, Máté Gábort kérdeztük. STUBER ANDREA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

„DOLGOZOM A HŐSÖN!”

Határátlépések / Orlai Produkció
2020.09.17.

Van ez a közönség által igen-igen kedvelt színházi műfaj, az életjáték. Nem dráma, de színház; kapcsolódása mind a hétköznapokhoz, a jelenhez, mind a közönséghez direkt, evidens. Ha ráadásul a színházról, színészről (is) szól, a siker garantált. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

WE ALL COME FROM PUSSIES

29. THEALTER / 7-9. nap
2019.08.18.

Mindannyian. Persze, ettől függetlenül nagyon is különbözünk. A különbségek elvileg és alapvetően jók, de sokszor tragikus történéseket és komoly társadalmi, politikai problémákat generálnak, témákat adva olyan előadásoknak, mint amilyeneket idén a THEALTER utolsó három napján láthattunk. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNETEK A XXI. SZÁZADBÓL

29. THEALTER / 4-6. nap
2019.08.15.

A szegedi THEALTER fesztivál legnagyobb erénye, hogy összegyűjti a hazai, progresszív szemléletű produkciók legjavát, és hasonlóan különleges külföldi előadásokat sorakoztat fel melléjük. A negyedik, ötödik és hatodik nap így sok meglepetést tartogatott a közönség számára. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

VICCTERÁPIA

Férjek és feleségek / Belvárosi Színház, Orlai Produkció
2019.01.22.

Ami Woody Allennél szíven ütött, azt a Belvárosi vígjátékában alaposan kinevethetjük. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KOVÁCS PATRÍCIA FOR PRESIDENT

Second life / Orlai Produkciós Iroda, Hatszín Teátrum
2018.05.08.

Az Orlai Produkciós Iroda Second life, avagy Kétéletem című előadása erősen elgondolkodtatott arról, vajon mi lennék, ha nem újságíró. Remélem, nem lennék politikusfeleség, egyházi méltóság, George Michael vagy Jim Carrey. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MEDDIG LEHET TŰRNI

John Osborne: Dühöngő ifjúság / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2018.03.21.

A hang, amelyen a szereplők megszólalnak a Belvárosi Színház Dühöngő ifjúság című előadásában, a kétezer-tízes évek végének hangja. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIMÓDOLT LAPJÁRÁS

Sam Holcroft: Családi játszmák / Orlai Produkciós Iroda
2017.07.27.

Ha színész van – minden van. Vagy majdnem minden. De még a nagyon jó színészeket is fárasztó nézni, amint egy mechanikusan összerakott színmű jeleneteit – egy teljes estén át – berregő helikopterek erejével próbálják fölemelni. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GUILTY PLEASURE

Bocs, félrement! / Orlai Produkciós Iroda, Belvárosi Színház
2016.12.08.

Orlai Tibor előadásainak egy része a tuti siker receptje szerint készül, másik része pedig merész, kockázatos vállalás, a minden értelemben vett bukás lehetőségét megengedő bátor kísérletezés. Mielőtt megnéztem volna a Bocs, félrement! Tovább a cikkhez

ÖRDÖGE VAN

Bulgakov: A Mester és Margarita / Vígszínház
2014.10.26.

Nem árulok zsákbamacskát: ez bizony most nem jött össze. Az okokról azonban érdemes szólni, még akkor is, ha az előadás alapvetően és leginkább a miértre adott válasszal marad adós. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez