LEGYŐZNI A SZÖRNYETEGET

Csukás István: Pom Pom meséi / Harlekin Bábszínház, Eger
2020.02.10.

Gyerekekkel színházba menni az egyik legjobb élmény, mert nagyon kegyetlen nézők. Ha valami nem tetszik, beleszólnak, másra figyelnek, előkerül valami ennivaló, de az a minimum, hogy elkezdenek egymással beszélgetni. Ha viszont valami tetszik nekik, akkor egészen átadják magukat az élménynek. Tovább a cikkhez

BETÖRŐK A CUKORKABOLTBAN

Kurt Weill – Bertolt Brecht: Koldusopera / Budaörsi Latinovits Színház
2020.01.05.

Fehér Balázs Benő rendező megpróbálta a fiatalabb korosztály vizuális ízlésére hangolni az örökzöld zenés darabot. A sikerért még csak nem is kellett hallgatnia korunk lebutító szirénhangjaira. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÖSSZEKAPASZKODÁSOK

Szép Ernő: Kávécsarnok/Május / Budaörsi Latinovits Színház
2019.10.06.

Fekete május lenne a megfelelő cím, ha nem viselné azt sok más, lelki és meteorológiai rendellenességről szóló írás, köztük egy 1899-es Ady-cikkecske is. Itt és most a történelmi elsötétülés megidézése indokolná: 1915-1917 között járunk. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

JÓ, HOGY VÉGE A HETVENES ÉVEKNEK

Enn Vetemaa: Vacsora öt személyre / Budaörsi Latinovits Színház
2019.05.20.

Szocializmus, alkoholizmus, értelmiségi létbizonytalanság, toxikus családi környezet. Nagyjából ezeket a témákat dolgozza fel Enn Vetemaa drámája és Böröndi Bence budaörsi rendezése. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AJTÓT MUTAT

Euripidész - Fodor Tamás: Elektra / Budaörsi Latinovits Színház
2019.04.02.

Alföldi Róbert rendezése eleven színházi paradoxon: hatásos előadás - nem különösebben erős, izgalmas vagy jelentékeny főszereplőkkel. Sok a csend, sok a támadó látvány- és játékötlet, sok a hisztéria a budaörsi Elektrában. Néha túl sok. LÁSZLÓ FERENC KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ŐRJÍTŐ EZ A LAKÓTELEP, AHOL LAKOM VELED

Roland Schimmelpfenning: Arab éjszaka / Budaörsi Latinovits Színház
2019.02.22.

A történet szinte minden eleme reális, életszerű momentum, ám a belőlük felépülő struktúra álomszerű: ismétlődések, váratlan váltások követik benne egymást. Az idő viszonypontja pedig csakis a zene folyama. PROICS LILLA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MINIATŰRBEN A VILÁG

Kolozsi Angéla: Punktum! / Budaörsi Latinovits Színház
2019.01.18.

A Punktum! című előadás - műfaját tekintve “óvodai dac-parádé” - szépen modellezi a felnőttek világát: alapvető konfliktusokat, drámákat, helyzeteket képez le gyereknyelven, gyerekeknek, humorral és ötletesen. Tovább a cikkhez

„AHOL GYÁVASÁG VAN, OTT VISSZAJÖN A KACSINTÁS”

Beszélgetés Alföldi Róberttel
2018.09.16.

A félelem megeszi a lelket (Átrium), A salemi boszorkányok (Szombathely) és III. Richárd (Radnóti Színház) - ez csak pár darab a produkciók közül, amelyekben Alföldi Róbert az elmúlt évadban dolgozott. Tovább a cikkhez

HOGY JÓL TUDJAK ADNI

Interjú Spolarics Andreával
2018.06.19.

Spolarics Andrea a Madách Színházban indult, majd rövid idő után Szolnokra szerződött, onnan Kolozsvárra, ahonnan díjakkal övezett és kihívásokkal teli hét év után hazajött, hogy részt vegyen a Bárka alapításában. Tovább a cikkhez

MI LEHET MÉG EBBEN ÉRDEKES?

Samuel Beckett: Godot-ra várva / Budaörsi Latinovits Színház
2018.03.25.

Sok Godot-ra várva előadásnál éreztem már azt, hogy tulajdonképpen többször ugyanazt a Godot-ra várva előadást látom. Ismerős, kissé unott bámészkodás ez, olyasmi, mint Vladimiré és Estragoné a drámában. PUSKÁS PANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez