KITALÁLNI AZ ISTENT

Szasa Filipenko: Vörös keresztek
2020.07.14.

“Mindaz, ami a lágerben történt, olyan buta, kegyetlen és tehetségtelen volt, hogy csak a mindenható létezése tudott megtartani engem. … Muszáj volt kitalálnom a fejemben az istent, akihez majd egyszer járulhatok, hogy magyarázatot követeljek.” SZARKA JUDIT RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

FÜLIG JIMMY ÉS ANNA KARENINA MOZIBA MEGY

Újvidéki Színház, miniévad
2020.03.30.

Rejtő Jenő és Tolsztoj egy-egy műve került színre az Újvidéki Színház miniévadában: klasszikusok, nem(csak) klasszikus hangszerelésben. FRITZ GERGELY ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÍSZTERN ALTER

Y.East 2018 - Zsámbéki Színházi Bázis
2018.07.18.

Packázás a halállal groteszk orosz kabaréba csomagolva, Brecht ihlette dühös kiáltványok füzére és Anne Frank naplójának részletei cseh, illetve szlovákiai színházcsinálók tolmácsolásában. Ez volt egy nap az idei Y. Tovább a cikkhez

BOLDOGSÁG AZ OROSZ PUSZTÁN

Háború és béke
2016.02.09.

Éppen azért jó a sorozat, mert képes elszakadni Tolsztojtól, de a tökéletestől azért messze van a War and Peace. GERA MÁRTON KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOGY KELL ÉLNI

Iván Iljics halála / Újvidéki Szerb Nemzeti Színház, TESZT 2015
2015.06.14.

Ritkán adunk négy (bruttó öt) órát egy színházi előadásnak, de még egy halálesetnek se. Pedig, ugye. Többről nem is akar szólni ez az előadás, csak az élet értelméről – illetve arról, van-e élet a halál előtt, s ha nincs, miért nincs. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A TÖRTÉNELMI NAGYELBESZÉLÉSEK TERHE

A Német Szövetségi Külügyminisztérium Látogatói Programja az 50. berlini Színházi Találkozón
2013.07.22.

A kritikust nem a reprezentatív és sokszínű összkép, hanem egyszerűen a legfigyelemreméltóbb előadások érdeklik, mert azok szülnek termékeny szakmai vitát. Például színház, elbeszélés és film viszonyáról. KRICSFALUSI BEATRIX BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

ÉS ANNA MEGINT A VONAT ALÁ VETI MAGÁT

Anna Karenina
2013.01.23.

Tolsztoj regénye – Tom Stoppard drámaírónak köszönhetően – színpadától megszabadult darabbá változik, melyet egyedül Joe Wright rendező lendületes kamerája képes kordában tartani. Hogy szükséges-e az újabb adaptáció, azt a feldolgozás módja még nem indokolja, a figyelmet azonban felkelti. Tovább a cikkhez