AZ IRODALOM VISSZAVÁG

Benkó Bence – Fábián Péter: Eklektikon 2048 / Miskolci Nemzeti Színház, k2 Színház
2019.05.21.

Előrebocsátom, utólag is nagyon sajnálom, hogy nem láttam a k2 miskolci trilógiájának korábbi két részét, csak ezt a harmadikat, az Eklektikon 2048 pándimenezionális végjátékot. Az előadás persze az előzmények ismerete nélkül, önmagában is megáll. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KIS TÉR, NAGY KEDV

28. THEALTER, 2018
2018.08.14.

Az idei THEALTER meghívott produkciói, bemutatói az egymásra mintaszerűen hasonlító, kiszolgáltatott tömegek ellen kialakított, mind gátlástalanabbul igazságtalan társadalmi szabályokra irányítják a figyelmünket. Tovább a cikkhez

HANGOK A SÖTÉTBŐL

A Hungary Live Festival mögé
2018.07.09.

Céloztam rá: New Yorkból alig valami látszik az európai, pláne a magyar színházi világból. Az először megszervezett Hungary Live Festival ezen kívánt változtatni. A jetlag elmúltával ideje van az összegzésnek. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

MIÉRT ÉPPEN AMERIKA?

A New York-i Hungary Live Festival elé
2018.06.24.

Magyar idő szerint szombatról vasárnapra virradó éjjel, hajnali négykor a Szakértők koncertjével elstartolt New Yorkban az első magyar színházi fesztivál, a Hungary Live Festival. Öt nap előadásokkal, koncertekkel, workshoppal, szakmai beszélgetésekkel. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ESTI KORNÉL A SZÍRIUSZON

Benkó Bence-Fábián Péter: Emberek alkonya / Miskolci Nemzeti Színház, k2 Társulat
2018.03.28.

A szótlanok már a végső stádiumban vannak. Kommunikálni nem képesek, bambán néznek maguk elé és gyógyíthatatlanok. Aki azt gondolja, hogy szimbolikus szerepük könnyen lefordítható a mai magyar társadalmi valóságra, téved is, meg nem is. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLELEMTABLÓK

Bertolt Brecht: Rettegés és ínség a Harmadik Birodalomban / Stúdió K Színház, k2 Színház
2018.03.12.

Hányféleképpen lehet félni? Hogyan telik meg, szinte észre észrevétlen, a hétköznapi élet minden szegmense rettegéssel, hogyan determinál minden cselekvést az ínség? Miként alakul át a normális emberi létmód reményvesztett, állati szűköléssé? DARIDA VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EIN, ZWEI, DREI, VIER

k2 Színház: Hűség
2018.02.14.

A k2 Hűség című előadása valóban jelenidejű. Felelős. Nem művészkedik, hanem felkínál valamit, ami nélkül nem lenne szabad felnőni, ami nélkül nem lehet manapság felnőni. Például ehhez képest kellene felépülnie, mondjuk egy alaptantervnek. Tovább a cikkhez

EMLÉKTÖREDÉKEK

k2 Színház – Závada Péter: Holdkő / Szkéné Színház
2017.10.18.

Körbevesznek minket az emlékek.... Minden oldalról, megkerülhetetlenül, szembesítenek. Miközben a körülöttünk felhangzó vallomások mind a személyes emlékezet törmelékei. „Töredékek-a-töredékben”. DARIDA VERONIKA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LENNE MIT FELDOLGOZNI

IV. Tantermi Színházi Szemle
2017.10.10.

Negyedik alkalommal rendezték meg a tantermi színházi előadások seregszemléjét. A szemlét 2011-ben Polgár András hívta életre, példaként állítva a Krétakör hamlet. Tovább a cikkhez

„A FÜGGETLENSÉG MA MAGYARORSZÁGON ILLÚZIÓ”

Beszélgetés Závada Péterrel
2017.05.11.

Az ’56-os forradalomról írt előadást a k2 Színháznak, ennek kapcsán beszélgettünk Závada Péterrel arról, mit jelenthet ’56 a mai fiataloknak, mit csinált volna ő a forradalomban, és hol tudja megélni a szabadságot az átpolitizált hétköznapokban. SOÓS TAMÁS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez