PINCEÉLET

A pince
2016.02.10.

Az osztrák néplélek első számú mozgóképes provokatőre, Ulrich Seidl ezúttal hazája pincéibe kukkant be és szúrja le tartósan statívját. BÉKÉS BÁLINT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A BENNÜNK LÉVŐ ŰR NEM ILLÚZIÓ

Interjú Ulrich Seidl filmrendezővel
2014.01.15.

Testi és lelki kínok között vezet annak az átlagos családnak az élete, amelynek portréját Paradicsom-trilógiájában Ulrich Seidl megfestette. A békés felszín alatt tátongó sötétségről és az ennek ábrázolásához szükséges művészi stratégiákról beszélt a Revizornak a rendező. GYENGE ZSOLT INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

KRISZTUS IZGATÓ OSTORA

A Hit paradicsoma
2013.08.22.

A feszülettel való maszturbálásig fanatikus hit hegyek mozgatása helyett embereket gyötör az osztrák rendező értelmezésében. Seidl látlelete kegyetlen, visszataszító és teljes kiúttalanságot sugároz – a Paradicsom-trilógia második filmje. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A DEPRESSZIÓ TÚLSÚLYOS PARADICSOMA

Ulrich Seidl – Paradies: Hoffnung / 63. Berlinálé
2013.02.12.

Ironikusan a remény alcímet viseli a kilátástalanság három tablóját felvonultató Paradicsom trilógia utolsó darabja. A kegyetlen osztrák rendező zseniális emlékműve a bennünk lakozó semmiről. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MISKOLC ESETE A KORTÁRS FILMMŰVÉSZETTEL

Jameson CineFest – 9. Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál
2012.10.07.

Ha korábban a versenytársak hiánya miatt emlegettük az ország legjobb filmfesztiváljaként a CineFestet, akkor most ehhez nem kell semmilyen kiegészítés. A miskolciak jó úton vannak ahhoz, hogy regionális szinten is számottevő eseménnyé tegyék ezt a tíz napot. GYENGE ZSOLT ÖSSZEFOGLALÓJA. Tovább a cikkhez

HÚSEVŐK A PARADICSOMBAN

Ulrich Seidl: Paradise: Liebe / Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál 2012
2012.06.10.

Történetek testiségről, pszichikai és anyagi kizsákmányolásról – és kínos feszengés. Ulrich Seidl felkavaró filmje éppen egy pillanattal tovább sérti a tabukat, mint amit még elviselhetőnek tartanánk. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez