PORONDGYAKORLATOK

Ultima Vez – Wim Vandekeybus: What the body does not remember / Trafó
2014.02.13.

A kortárs táncban néha csak nüanszokon múlik, hogy egy darabot üres, l’art pour l’art-szerű attrakciónak, vagy tartalmas, gondolatébresztő műnek érzékelünk. Az Ultima Vez hírnevét megalapozó, 1987-es Amire a test nem emlékezik esetében előbbi felé billen a mérleg nyelve. KRÁLL CSABA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MINDENTŐL FÜGGETLENÜL

Hungarian Showcase 2013 / Kedd, szerda, csütörtök
2013.03.11.

Az előző beszámolóban már érintettem a függetlenség kérdését, most van itt az ideje a kifejtésnek: a showcase soron következő három napján látható kilenc előadásból hetet budapesti független színházi csapatok készítettek. JÁSZAY TAMÁS BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

GYÉMÁNTKERESKEDÉS VAGY BOLHAPIAC?

Négy hazai koreográfus Bozsik Yvette pályázatáról
2012.01.30.

„Egy kulturális intézmény igazgatóját nem szükséges szeretnünk, elég ha tisztelhetjük majd az elért eredményei miatt. Egy színházigazgatói posztra mártírként, önáldozatként bevonulni nem lehet.” KRÁLL CSABA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MORÁLIS DEFICIT

Egy pályázat, és ami körülötte van
2012.01.17.

Eldőlt, kihirdették – bár úgy gondolom, egy pillanatig sem volt kérdéses, hogy ki kapja a Trafót. De aki ennyire nem szereti a nyilvánosságot, a nyilvánosság előtti megmérettetést, és ennyire fél az egyenes kérdésektől, az miért akar egy kortárs befogadó színház igazgatója lenni? KRÁLL CSABA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez