KOSZT, KVÁRTÉLYT

Pintér Béla: Szutyok / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2019.11.26.

2009 óta tíz olyan évünk telt el, amely sokat változtatott társadalmi állapotokon, helyzeteken, politikai irányokon, célokon, hangsúlyokon, hangulatokon. Feltehető, hogy Pintér Béla ma nem írná meg a Szutyokot (mármint ha akkor nem írta volna meg), vagy talán: ma nem a Szutyokot írná meg. Tovább a cikkhez

SZERELEM A SZEMÉTTELEPEN

Joe Orton: Mr. Sloane szórakozik / Orlai Produkciós Iroda – Jurányi Ház
2019.03.23.

Hazáig kísér a darabból áradó kaján vihogás. De legyünk őszinték, a szerző tulajdonképpen elröhögi előlünk az estét, s nekünk inkább a döbbenet jut, miközben követni próbáljuk ezt a tragédiák hordalékából összeálló, sötét történetet. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GYŰLÖLETRE HERGELNI

Martin Sperr: Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2018.11.11.

Amikor Fekete Pákóra egy faluban rendőrt hívtak, mert migránsnak nézték, akkor azt mondtam, hogy itt nem színházban, hanem valóságshow-ként kéne mutogatni Martin Sperr darabját, a Vadászjelenetek Alsó-Bajorországbólt. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AZ ERŐSZAK KÉPEI

Tadeusz Słobodzianek: A mi osztályunk / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2017.12.08.

Nem lehet eleget játszani a jeles kortárs lengyel szerző drámáját. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÉLKARÚ

Martin McDonagh: A kripli / Tatabányai Jászai Mari Színház
2015.11.29.

A rendező nem látszik számolni avval, hogy A kripli milyen vékony jégen jár. Ha nem lennének ritmusérzékeny színészei, beszakadna az egész. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PÁRBESZÉD INDUL

MOST FESZT / Jászai Mari Színház, Tatabánya
2015.04.07.

Párbeszédre hív – talán ez a törekvés jellemezte leginkább az idén 25 éves Tatabányai Jászai Mari Színház, Népházban első alkalommal megrendezett MOST FESZT, a Monodráma és Stúdiószínházi Fesztivál minden eseményét, megmozdulását. SZEMERÉDI FANNI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZIRMOK

Molnár Ferenc: Liliom / Magyar Színház
2010.06.27.

Jól megfigyelhető tendencia: a rendezők a darab zárt helyszínű jeleneteit is a szabadba viszik. Kerüljön közelebb a külvárosi legenda a megnyíló éghez, a határolatlanabb, légiesebb értelmezéshez. Persze a teret s a leget ki is kell tölteni valamivel. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HARANGÖNTÉS

Hullámtörés / Pesti Magyar Színház, POSZT 2008
2008.06.11.

A stúdiószínpad terének közepét forgatható plexiláda uralja: különös módon éppen az intimitást és a halálközelséget emelik az áttetsző dobozba. Az ösztönök és a félelmek üvegbőrrel határoltak, de a burok alatt felerősödve lüktetnek. HALÁSZ GLÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez