LÁDÁCSKA

Molière: A fösvény / Nemzeti Színház
2011.10.20.

A címszereplő éhkopp-estebédet készíttet elő, hogy muszájból vendégül lássa öregedő szíve ifjú választottját, Mariane-t. A vacsoratervezés során a fukar házigazda takarékos ötletekre jut: „…valami finom kis sűrű bab jó zsírosan, hozzá egy kis marhadarálék…” TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

(INGER)SZEGÉNY SZÍNHÁZ

G. B. Shaw: Szent Johanna / Nemzeti Színház
2011.10.19.

Könnyebb felsorolni, mi mindenről nem szól Alföldi Róbert évadnyitó rendezése a Nemzeti Színház nagyszínpadán, mint azt megmondani, hogy miről igen. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÜBER ALLES

Csúcs-nemzetit Budapestnek?
2011.10.12.

Vagy virágot Algernonnak! - jutott eszembe, amikor túllépve a kezdeti előítéletes hirtelenszeműségen, alábocsátkoztam Dörner György színművészünk Új Színház-hódító pályázati értekezésének mélyrétegeibe. BALOGH TIBOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„ÁSSÁK EL A CSATABÁRDOT”

Beszélgetés Márta Istvánnal, a POSZT új művészeti vezetőjével
2011.06.05.

Nyitni külföldre és belföldre – a POSZT új művészeti vezetője tele van ötletekkel, és azt is sejti, honnan lehet ezekhez anyagi fedezetet szerezni. Márta István átalakítja a válogatás rendszerét, de elmondja azt is, mi a baj a kritikusokkal. NAGY GERGELY MIKLÓS INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

ISMERETTERJESZTÉS – MESTERFOKON

Madách Imre: Az ember tragédiája / Nemzeti Színház
2011.05.29.

A Bánk bán junior revelatív előadása után újabb klasszikus drámánk került a Nemzeti Színház színpadára. Alföldi Róbert rendezése tisztes, közérthető és a lényeget tekintve konzervatív interpretációnak tűnik. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÜNNEPZETI SZÍNHÁZ

Závada Pál: Magyar ünnep / Nemzeti Színház
2011.05.15.

Van a városban egy előadás, amelyik a lehető legbonyolultabb dolgokat mondja el pofonegyszerűen. (Már ha a pofon egyszerű.) FORGÁCH ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KATONADOLOG

Shakespeare: Macbeth – Cheek by Jowl / Nemzeti Színház, Budapesti Tavaszi Fesztivál 2011
2011.03.29.

Semmiből mi sem lesz, megtanultuk rég a másik nagy tragédiából, itt viszont épp annak lehetünk tanúi, ahogyan a semmiből minden lesz a nyomasztóan következetes, súlyos előadás során. JÁSZAY TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÉNÉNÉNEK

Esterházy Péter: Én vagyok a Te / Nemzeti Színház
2011.03.03.

Egy hétvégén két jelentékeny ősbemutatóra is futotta a társulat erejéből. Az új Esterházy-darab mai revü (a zenés katonadolog, azaz a Mohácsi testvérek Egyszer élünk című „tegnapi revüje” után). Az Én vagyok a Te amolyan esterházys Isten-dolog. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGHALNI KÖNNYŰ, ÉLNI NEHÉZ

Kovács Márton–Mohácsi István–Mohácsi János: Egyszer élünk, avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe / Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.02.27.

A megtörtént eseményekből kiinduló, a valóságot mesébe oltó, a rejtőzködő költészetet, az (ön)ironikus groteszket és a brutális abszurditást ötvöző mű múltunkkal és jelenünkkel való szembenézésre késztet. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

OKTETT

Heiner Müller: Kvartett / Nemzeti Színház
2011.01.31.

Heiner Müller kétszereplős Kvartettje – tehát kvartett két hangra, ami már önmagában megrezzenti füleinket, miként lehet négyzetre emelni egy előadás belső tartományát –, bizonyos értelemben Jean Genet Cselédek című francia klasszikusára adott német riposzt. FORGÁCH ANDRÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez