MI LESZ A CSEREBOGÁRBÓL

Csiky Gergely: Buborékok / Katona József Színház, Kecskemét
2012.09.18.

Mohácsi János rendezése az eredeti szöveg újra-, az ismert szituációk és sematikus alakok ki-, valamint a kiszámítható dramaturgia visszájára fordításával egyszerre igyekszik felújítani a XIX. századi darabot és lerombolni a ma illúzióit. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ELEGANCIA ÉS OLDOTTSÁG

32. Színikritikusdíj-átadó gála a Nemzeti Színházban
2012.09.09.

A színházi szakma közös ünnepének idén a Nemzeti Színház ad otthont. 2012. szeptember 16-án este 8-kor kiderül, hogy a színikritikusok szerint kik voltak az elmúlt évad legjobbjai a hazai színpadokon. Tovább a cikkhez

MÓKA ÉS KACAGÁS

Georges Feydeau: Bolha a fülbe / Radnóti Színház
2012.04.22.

Jó darab, nagy adag humor, kiváló színészek, felhőtlen szórakozás. Igaz, amolyan Mohácsi-féle duplafenekű változatban: nem is biztos, hogy annyira felhőtlenül. Remek rendezői remake a Radnótiban. KELEMEN ORSOLYA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

EREDETI MÁSOLAT

Csárdáskirálynő / Vörösmarty Színház, Székesfehérvár
2012.01.26.

1916, 1954, 1993 a magyar operett-játszás történetének fontos évei, 2012-ben remake-formába tömörítve hordozzák színházi és kulturális lehetőségeinket. JÁKFALVI MAGDOLNA ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

AKINEK A SZERENCSE MUZSIKÁL, JÁRJA

Beszélgetés Mohácsi Jánossal / Színikritikusok Díja 2011
2011.09.11.

"A katarzis nem a kis élmények boltja, hanem a nagy élmények nagyáruháza." Folytatjuk beszélgetés-sorozatunkat a Színikritikusok Díjára jelölt alkotókkal. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

AVAGY ELMENNEK ŐK

Vízkereszt, avagy elmentek ti a jó kurva anyátokba / Kaposvári Egyetem Művészeti Kar
2011.08.21.

Mi mással énekelhetné el hattyúdalát a Kaposvári Egyetem végzős Mohácsi-osztálya, mint a Vízkereszttel? És hol máshol, ha nem Petörkén? És hogy máshogy, ha nem így? MARKÓ RÓBERT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

TRASH REALITY

Darvas Benedek - Pintér Béla: Parasztopera / Pécsi Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.06.08.

A kevés előadást megért pécsi Parasztoperát nézve nem lehet figyelmen kívül hagyni a „felhasználás” kérdését. Mohácsi András színpadképe (a sok összepréselt hulladékbála) metaforikusan akár az adaptáció problémájára is utalhat. OROSZLÁN ANIKÓ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ERKÖLCSTELEN SZEKRÉNY

Heltai Jenő: Naftalin / Weöres Sándor Színház, Szombathely
2011.05.30.

Mohácsi János pályájának jellegzetessége, hogy a nagyformátumú vállalkozások szüneteiben a rendező kifejezetten szórakoztató célzattal „bolondít meg” olyan komédiákat, melyeknek a világa csak látszólag áll távol az övétől. URBÁN BALÁZS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGHALNI KÖNNYŰ, ÉLNI NEHÉZ

Kovács Márton–Mohácsi István–Mohácsi János: Egyszer élünk, avagy a tenger azontúl tűnik semmiségbe / Nemzeti Színház, POSZT 2011
2011.02.27.

A megtörtént eseményekből kiinduló, a valóságot mesébe oltó, a rejtőzködő költészetet, az (ön)ironikus groteszket és a brutális abszurditást ötvöző mű múltunkkal és jelenünkkel való szembenézésre késztet. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MEGOLDJA LÍRAIBBAN

Molnár Ferenc: Játék a kastélyban / Csiky Gergely Színház, Kaposvár
2011.02.09.

Molnár Ferenc dramaturgiájának keresztezése Mohácsi Istvánéval; régi és új kaposvári színészek találkozása Mohácsi János rendezői professzionalizmusával; életbevágó kérdésekre való rákérdezés: az évad egyik legfontosabb előadása. MARKÓ RÓBERT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez