Cenzor? Mecénás? Kurátor? Döntnök? A kasszakulcs őrzője? A kapuőr fogalma és funkciója külföldön nagyjából közismert, itthon most ismerkedünk vele. MERKER IVÁN ÍRÁSA - 1. RÉSZ.
Film
Hirdetés
KI NYIT AJTÓT?
PUSKÁS PANNI OKTÓBERI KULTURÁLIS AJÁNLÓJA
Színház, könyv, kiállítás, film. Ez az a 10 kulturális esemény vagy termék, amit a Revizor szerkesztője jó szívvel ajánl másoknak is októberre.
KORSZAKOS ZSENIK TITKOS ÉLETE VELENCÉBŐL 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál
A régi motoros Michael Mann, illetve a színészből rendezővé avanzsált Bradley Cooper egyaránt életrajzi filmmel érkezett a 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválra. Mindkét alkotás olyan férfiakat helyez a középpontba, akik kettős életet éltek. KISS DALMA ÍRÁSA.
Hirdetés
TUDUNK RÓLA, TEHETÜNK ELLENE Csapda a neten
A szexuális zaklatás témáját számos film járja körül (Remélem legközelebb sikerül meghalnod :),FOMO – Megosztod, és uralkodsz, A vadászat) viszont a Csapda a neten úgy teszi kézzelfoghatóvá a jelenséget, hogy valósága bármely fikciónál hátborzongatóbb képet mutat. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
ÜVÖLTENI AZ IGAZSÁGOT Eltörölni Frankot
Ez a dolgunk a Velencei Filmfesztiválon bemutatott Eltörölni Frankot főhőse, illetve Fabricius Gábor rendező szerint, és tényleg valami ilyesmire vállalkozik maga a film is, ám a történet hiánya rányomja a bélyegét a mozira. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
ÉDES ÁLMOK A PANELHÁZAK ÁRNYÉKÁBAN Külön falka
Kis Hajni debütáló nagyjátékfilmje vérbeli kelet-európai történet sorstragédiákkal, jobb életre vágyó hősökkel, sok humorral és megható pillanatokkal. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA.
FELRÁZVA ÉS ÚJRA KEVERVE 007 Nincs idő meghalni
Az olyan kultikus-mitikus karakterek, mint amilyen a 007-es ügynök, James Bond is, akkor futják a legjobb formájukat, ha az alkotók elég merészek ahhoz, hogy feszegessék a figura és univerzumának határait. A Nincs idő meghalni az egyik leginkább maradandó Bond-filmként pontosan ezt teszi. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
CSEKKRE ÍRHATÓ ÉLETEK Mennyit ér egy élet? / Netflix
Az ellenségemnek sem kívánnék ilyen munkát – ezekkel a szavakkal gratulál az amerikai elnök annak az ügyvédnek, akit azzal bíztak meg, hogy számszerűsítse a 2001. szeptember 11-én bekövetkezett humán veszteséget. Bár adná magát, Sara Colengalo filmje nem lép bele a gondosan elhelyezett csapdákba. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
A NŐI JOHN WICK TOKIÓBAN Kate / Netflix
A Kate semmi olyat nem mutat, amit ne láttunk volna már korábban, de amit egy sokadik John Wick-klóntól várni lehet, azt magabiztosan szállítja. RICHTER ÁDÁM KRITIKÁJA.
NEM BAJLÓDIK A BABÁKKAL MEG A KUTYÁKKAL A legjobb dolgokon bőgni kell
A kora harmincasok útkeresését dolgozza fel Grosan Cristina első nagyjátékfilmje, mely kínzó űrt tölt be a hazai filmes palettán. Végre újra van jó magyar szerzői vígjáték! VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
„HA SZTÁLIN ÉLNE” Kedves elvtársak!
A velencei zsűri különdíjával jutalmazott orosz film egy hithű párttitkár keserű kiábrándulásának még keserűbben aktuális története. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
NEM LEHET MEGGYÁSZOLNI AZT, AKI MÉG ÉL Szupernóva
Az őszi táj, a szívfájdító téma, a nagy színészek – Colin Firth, Stanley Tucci – játéka kifejti a hatását, pedig a Szupernóva mehetne sokkal mélyebbre is. Elegáns giccs, ahogy azt csak a britek tudják. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
Hirdetés
VADEMBEREK A HAVASON Hasadék
Krasznahorkai Balázs első nagyjátékfilmje kiválóan egyesíti a szerzői magyar filmes tradíciókat a thriller elemeivel. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA.
ZAVAROS HORROR-KRIMI A KÍSÉRTETSZTORIK MESTERÉTŐL Eleven kór
A kilencvenes évek tévéfilmjeit idéző történetből James Wan horrorba oltott krimit forgatott, ami egyszerre igényes és frusztrálóan zavaros. RICHTER ÁDÁM KRITIKÁJA.
EGY IGAZI HŐS KÍNÁBÓL Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája
A Marvel stúdió ismét újabb műfajhoz nyúlt: a távol-keleti harcművész-filmek világát sikerrel idézi meg. A Shang-Chi és a Tíz Gyűrű legendája a stúdió idei legjobb alkotása. BOZÓ ANTAL KRITIKÁJA.
RÁLÉPNI A TIGRIS FARKÁRA Toxikoma
Szabó Győző életrajzi filmjéből csak egy hús-vér Szabó Győző, meg némi bátorság hiányzik. Ez azonban még így is Herendi Gábor eddigi legjobb mozija. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
DIVATJAMÚLT SVÉD TUTI BALHÉ A Jönsson banda
A nyolcvanas évektől újat mondani képtelen heist vígjáték filmsorozat, ami 2020-ban nemcsak bárgyú, de régen elavult is. Sovány vigasz, hogy A Jönsson banda olykor képes felmutatni bájosságát. NAGY TIBOR KRITIKÁJA.
MELLÉKHATÁSOK NÉLKÜL Édes kislányom / Netflix
Nem kell sem gyógyszerészt, sem orvost megkérdezni, az Édes kislányom című gyógyszeripari akciófilm nem okoz senkinek sem nem várt szövődményeket. Az Aquaman sztárjával, Jason Momoával felálló dolgozat azt adja, amit megígér: vért, könnyeket és némi izzadságot. Helyenként szórakoztatóan. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
KOMOLYKODÓ HORRORKUDARC Kampókéz
Komolyabb társadalmi üzenet megfogalmazásával próbálkozik, ám végül saját műfaja csapdájába esik a Kampókéz, miközben a néző értetlenül áll a szép kiállítású, de komolytalanná váló filmet látva. BOZÓ ANTAL KRITIKÁJA.
MÉLYSÉGESEN MÉLY A MÚLTNAK KÁDJA Új múlt
Az Új múlt lényegében Kathryn Bigelow A halál napja című neo noárjának lagymatag újraértelmezése. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
ROSSZ ÍRÓKRÓL IS LEHET JÓ FILMET CSINÁLNI Így vagy tökéletes
Két tehetségtelen író, némi megcsalás, illetve a kötelező színjáték: ez a legújabb magyar romkom receptje. Szinte hihetetlen, de az Így vagy tökéletes mégis működik. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.