A Tűzgyújtó második filmes adaptációja a szuperhős-sztorik dömpingjében a mutáns-tematika friss megközelítését nyújthatta volna, ehelyett a végeredmény olyannyira banális, hogy műfajának évtizedekkel korábbi, mára már meghaladott jegyeit és problémáit hordozza magán. SÜLL KRISTÓF KRITIKÁJA.
Film
Hirdetés
NEM JÁTSZIK A TŰZZEL
CAGE ÚGY TÉR VISSZA, HOGY KÖZBEN EL SE MENT A gigantikus tehetség elviselhetetlen súlya
VALAMI RÉGI, VALAMI ÚJ, VALAMI VÁLTOZATLAN Downton Abbey: Egy új korszak
Jönnek a britek, vagyis itt az újabb felvonás a Downton Abbey életéből! Julian Fellowes többszörös Emmy-díjas sorozata a 2019-es filmet követően ismét a moziba invitálja a nézőket. KISS DALMA KRITIKÁJA.
Hirdetés
A FECSKE MARAD Szabadúszók
Egy angol és egy francia találkozik a medencében. Nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem ugyanaz a történet két változatban. A Férfiak fecskében után ugyanis a franciák is leforgatták a maguk szinkronúszós moziját. Színesebben, szagosabban, hosszabban. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
NYÁR VAN ÉS HŐSÉG ÉS HALÁL Guerilla
Kárpáti György Mór ’48-as szabadságfilmje a horrortól sem riad vissza, hogy felidézze a levert forradalom fojtogató hangulatát. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
COELHO IS SUPERNEMET HALLGATNA? Most van most
Alig hevertük ki a Kölcsönlakás okozta sokkot, máris itt egy újabb magyar komédia, amelyről a legszebb, mi elmondható, hogy mivel saját erőből, Filmalapos támogatás nélkül készült, legalább nem közpénzből mutat elrettentő példát. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA.
AMERIKAI NAGYBETEG Alelnök
A szándék: nemes. A kivitelezés: nem igazán meggyőző. Adam McKay elkészítette A nagy dobás testvérfilmjét, ám az Alelnök nem lett nagy dobás. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
FEHÉR HUMOR Dermesztő hajsza
Igazából most lenne a legkönnyebb dolgom. Csak egymás mellé kellene raknom a két címet, és a többit az olvasóra bízni. Hiszen Az eltűnés sorrendjében pont úgy viszonyul a Dermesztő hajszához, ahogy a két film címe. Mintha A halál kilovagolt Perzsiából az Alkoholizmus veszélyei címen születne újjá. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
NINCS CSONT A KEBABUNKBAN A fénykép / Berlinale 2019
A frappáns ételmetaforák és a melankolikus távolba nézések mestere megint egy kimódolt alapötletben talált megrendítően igaz érzelmekre. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
TUMORBÓL NŐ A SZERELEM Lidérc úr; Entrópia / Berlinale 2019
Hónaljból született kisembert és saját énjeivel szeretkező nőt is láttunk a Berlinalén, ahol csodás magyar animációkat vetítettek. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
EGY TISZTA NŐ A Maria Callas-sztori
A művészetért és a szerelemért élt, akár Floria Tosca – csak épp az ő Cavaradossija egy bicskanyitogatóan alamuszi hajómágnás volt. Maria Callas civil és színpadi létezésének tragikumán nem fog az idő. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA.
PÁR POÉN, ÉS MÁS SEMMI Kölcsönlakás
Dobó Kata biztosra ment, de csak annyit ért el, hogy a végeredmény nem annyira kínos, mint a Pappa pia. Néha valóban lehet nevetni a Kölcsönlakás művi fergetegén. A többi dermedt csend, szeszélyes évszakok. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA.
Hirdetés
RIDEG SZENVEDÉLY Hidegháború
Paweł Pawlikowski visszatért előző sikerfilmje stílusjegyeihez, az akkor felhasznált receptek pedig ismét színvonalas alkotást eredményeztek. ZALÁN MÁRK KRITIKÁJA.
NINCS TÖRTÉNELEM, CSAK NŐK VANNAK A kedvenc
A kedvenc épp csak tetteti, hogy történelmi film, de hamar felfedi a lapjait, hogy igazából csak három nő érzései érdeklik. BUJDOSÓ BORI KRITIKÁJA.
CATE BLANCHETT KÖNNYEI TALÁN MÉGSEM HULLTAK PORBA Kafarnaum
Egy kisgyerek beperli a szüleit, amiért életet adtak neki. El lehet innen rontani egy filmet? SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
SZÖRNYŰ FILM SZÖRNY NÉLKÜL Madarak a dobozban
Az Oscar-díjas Susanne Bier számára minden adott volt, hogy elkészítse a műfaj egyik legkreatívabb filmjét. A Bird Box felülmúlhatta volna a tavalyi szenzációs Hang nélkült, de sajnos a nyomába sem lép annak. FÁTRAI KATA KRITIKÁJA.
SZEZONT A FAZONNAL Vihar előtt
Rögtön az elején megérzi az ember, ha egy különlegesen rossz filmmel van dolga. Steven Knight forgatókönyvíró-nagyvad tiszteletet parancsolóan bátor, jó szándékú, ám totálisan működésképtelen műfaji kísérlete ilyen darab: lenyűgöző filmkatasztrófa. KOVÁCS GELLÉRT KRITIKÁJA.
TIZENHATODIK SZÁZADI GIRLPOWER Két királynő
Milyen két erős uralkodónő politikai játszmákkal átszőtt kapcsolata? Mitől mérgesedik úgy el, hogy kivégzésbe torkollik? Ezeket a kérdéseket ugyan nem válaszolja meg a Két királynő, viszont feminizmussal igyekszik a hézagokat kitölteni. FÁTRAI KATA KRITIKÁJA.
A PUSZTÍTÓ BÚJT BELÉD Pusztító
Hiába Nicole Kidman színészi átalakulása, a piszkos zsaru-tematika vagy a Sicario – A bérgyilkost idéző filmzene, a Pusztító így is közepes film maradt. HUNGLER TÍMEA KRITIKÁJA.
A FILMMÁGUS KULISSZATITKAI Roma
Alfonso Cuarón csendes, fekete-fehér remeklése pontot tesz a vita végére: a Netflix is képes olyan egészestés játékfilm készítésére, aminek a helye a világ élvonalában van. VÍZKELETI DÁNIEL KRITIKÁJA.
KICSIT ELREPEDT, DE MÉG NE DOBJUK KI Üveg
A sebezhetetlen és a Széttörve kiváló filmek. M. Night Shyalaman most e két alkotást próbálta meg trilógiává fűzni az Üveggel. De vajon mennyire járt sikerrel? RAKITA VIVIEN KRITIKÁJA.