Jó, hogy véget ér a DC-univerzum, és jó az is, hogy Aquamannel – és még jobb, hogy a szuper humorú James Gunn teremt majd egy új szuperhősvilágot helyette. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
Film
Hirdetés
CSÓTÁNYBURGER
CSÁKI JUDIT JANUÁRI KULTURÁLIS AJÁNLÓJA
Túl sok, túl vegyes, túl és túl: segítünk válogatni, mert a döntés nem könnyű, pedig van, amit muszáj, és olyan is, amit érdemes. Nézni, hallgatni, menni. Kultúra.
HOLOKAUSZT-TORZÓ Andrzej Munk: Egy nő a hajón
Döbbenetes erejű torzó Andrzej Munk befejezetlen remekműve, amit Godard sokáig az egyetlen hiteles filmnek tartott a Holokausztról. Idén 60 éves a Pasazerka: legendája, születéstörténete akár egy külön filmet is megérdemelne. SOÓS TAMÁS ÍRÁSA.
Hirdetés
MEGBÁNOD, HA MAGADRA HARAGÍTOD AZ ALVÓ OROSZLÁNT Fenevad
A Fenevad című film Dél-Afrika vadregényes tájaira invitál, ahol apa és lányai között feszülő családi dráma és a túlélésért folytatott harc bontakozik ki, melyben egy bosszúszomjas oroszlán szedi áldozatait. KISS DALMA KRITIKÁJA.
SENKIT NEM HAGYUNK HÁTRA A tizenhármak / Amazon Prime
Hollywood legjobb iparosa izgalmas vállalásoktól, de egyben visszatetsző túlzásoktól is mentes, precíz és lebilincselő darabbal emlékezett meg a thaiföldi barlangban ragadt gyerekekről és megmentőikről. BECSÁGH DÁNIEL KRITIKÁJA.
EZEK TÉNYLEG NEM NŐNEK FEL Együtt kezdtük
Kerékgyártó Yvonne második nagyjátékfilmjében egy középiskolai osztály tíz év után találkozik újra. Szerelmek jöttek-mentek, mégis minden maradt a régiben? VIGH MARTIN KRITIKÁJA.
„IDE KÉNE VALAMI SZELLEMES” A gyilkos járat
A gyilkos járat szemtelen Guy Ritchie-koppintás az akciófilmezést megújító John Wick egyik rendezőjétől, és tét nélküli hülyéskedés a moziban egyre ritkábban látott Brad Pitt-től. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
MEGÍZLELNI AZ EPERSHAKE-ET Vörös rakéta
Az amerikai független film fenegyereke a floridai motelek után a texasi iparvárosok felé vette az irányt, hogy újra belülről vizsgálja a tengerentúli társadalom perifériáján ragadt rétegek sajátosan őrült mindennapjait. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
PENETRÁNS BAJUSZ, DISZKÓNACI ÉS SCHOPENHAUER A szürke ember
Darálós, faltól falig akciókat, szórakoztató ellenszereposztást és kihagyott ziccerek sorát hozza a Netflix eddigi legdrágább filmje, a nyár nagy durranásának ígért kémzúzda. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
KRISZTUS TÚLÉLÉSI TIPPJEI Bezárva
A drog rossz, a kereszténység jó – ezt üzeni D. J. Caruso új filmje, ami nem is didaktikus mondanivalója, mint inkább következetlen vallási motívum- és szimbólumrendszere miatt vérzik el. SÜLL KRISTÓF KRITIKÁJA.
EL A KEZEKKEL JANE AUSTENTŐL! Meggyőző érvek / Netflix
A 2020-as Emma. után megérkezett az újabb Jane Austen-adaptáció. A Netflix gondozásában és modernizálásával ezúttal az írónő utolsó befejezett regényét, a Meggyőző érveket láthatjuk viszont a televízió képernyőjén. KISS DALMA KRITIKÁJA.
A SZOMORÚSÁG VÁROSA Rimini
A valaha nagymenő popsztár, Richie Bravo hazatér szülővárosába, Riminibe, hogy eltemesse édesanyját, de rájövünk, hogy sokkal több itt a temetni való. NAGY TIBOR KRITIKÁJA.
Hirdetés
A MÉRLEG NYELVE AMORÁLIS A jó főnök
A spanyol Oscar-nevezés kiválóan karikírozza a modern cégvezetőnek a makulátlan imidzs fenntartásáért folytatott mindennapos küzdelmét, miközben a látszat ajtaján egyre többször kopogtat be a kendőzetlen valóság. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
KOMFORTZÓNÁN INNEN ÉS TÚL A Karantén Zóna / HBO Max
Zsótér Indi Dániel szkeccsfilmje minden elvárást felülmúl, egyet leszámítva: cseppet sem karanténspecifikus élethelyzetekről szól. BECSÁGH DÁNIEL KRITIKÁJA.
FORRÓDRÓTON A TÚLVILÁGGAL Fekete telefon
2022 egyik legjobban várt horrorja a történetet keretbe rendező szimbolika nélkül követi a Sinister nyomvonalát, így egy hangulatában hasonló, narratívájában kevésbé komplex tinédzserthriller bontakozik ki, ami csak részben képes beváltani az előzetesen elé támasztott elvárásokat. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
SABLONFILM A STREAMING POLCRÓL Spiderhead
Előfordul, hogy egy film sikeréhez már a jó ötlet is elég, a Spiderhead azonban megmutatja, milyen, ha egy projekt rossz kezekbe kerül. A Netflix új filmje végtelenül unalmas, felejthető alkotás lett. BOZÓ ANTAL KRITIKÁJA.
KI FOG EMLÉKEZNI ELVISRE? Elvis
Baz Luhrmann Elvis-filmje olyan, mint a legendás énekes Las Vegas-i fellépőruhája: látványos, színes és vibráló, de ez az extravagáns külső nem enged igazán közel a mögötte megbújó emberhez. KISS DALMA KRITIKÁJA.
A TÖKÉLETESSÉG ÖL, BUTÍT ÉS NYOMORBA DÖNT A keltetés
A keltetés drámai és hangsúlyosan finn művészhorror a tökéletesség és az elfojtás ártalmairól. SOÓS TAMÁS KRITIKÁJA.
HA EGY ÜZLET BEINDUL Lightyear
A Lightyear pontosan olyan spin-off, mint a legtöbb, hasonló franchise-ból egy-egy karaktert kiemelő próbálkozás: elkészült, nem fájt, de meglettünk volna nélküle. CSOMÁN SÁNDOR KRITIKÁJA.
SZERENCSEJÁTÉK KOCKÁZATVÁLLALÁS NÉLKÜL Mindent egy lapra / Netflix
A Mindent egy lapra minden közhelyessége dacára több izgalmas vonással is szolgál, hogy végül ott vérezzen el, ahol a többi Adam Sandler-mű is. BECSÁGH DÁNIEL KRITIKÁJA.
AKI NEM AKARJA, MEGKAPJA A játszma
Több mint egy évtized után került a mozikba a nagysikerű A vizsga folytatása. A játszma sok tekintetben felülmúlja elődjét, néhány aspektusában azonban elmarad mögötte. VIGH MARTIN KRITIKÁJA.