BIZONYOSSÁG BIZONYTALAN IDŐKBEN

Interferenciák 2020
2020.11.30.

Az Interferenciák nemzetközi színházi fesztivált ebben az évben – a már unalomig ismételt okok miatt – online, ingyenesen szervezte meg a Kolozsvári Állami Magyar Színház. A fesztivál tíz napja alatt igen sokféle előadás láthatott az, akinek volt türelme monitoron színházat nézni. Tovább a cikkhez

SZERELMES IRAMBAN

Pierre de Beaumarchais: Figaro házassága / Budaörsi Latinovits Színház
2020.11.25.

Már az előadás első percében a frászt hozzák ránk Alföldi színészei. Úgy toppannak be ugyanis a színpadra, mintha terheléses EKG vizsgálaton vettek volna részt percekkel azelőtt. Csapkodnak, kapkodnak, csupa ideg minden mozdulatuk. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ÁLLANDÓSULT BIZONYTALANSÁG

Interjú Pál Andrással
2020.11.23.

Aznap beszélgettünk, amikor leálltak a színházak. A Radnóti társulata szinte egész nap próbált, hamarosan bemutatták volna a Don Carlost. A próbaszünetre már sejteni lehetett, hogy mi várható. Pál Andrást arról kérdeztem, hogyan lehet koncentrálni a szinte naponta változó körülmények között. Tovább a cikkhez

MÚZEUMI CSASZTUSKA

Textúra 2020
2020.11.23.

Festmények, szobrok, kortárs irodalom, zene és a belőlük születő színház. Az idén hatodik alkalommal látható a Szépművészeti Múzeum Textúra-sorozata, a járvány miatt online. MERÉNYI ÁGNES RECENZIÓJA. Tovább a cikkhez

CSALÁDI JÉGFÉSZEK

Nick Payne: Hát, ha van is, én még nem találtam meg / Katona József Színház
2020.11.22.

A lehető legnagyobb bajban van ez a család, amely a felnőttek őszinte képmutatására alapozta a működését. STUBER ANDREA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PALACKPOSTA – AVAGY A KATONA-ÉLMÉNY

Nézői beszámoló a Katona József Színház utóbbi éveiről
2020.11.22.

Ezeket a sorokat a majdani kíváncsiaknak, s a mostani – lélekben vagy kilométerben – távoliaknak írom leginkább. Nem szemlézek kritikákat, nem rövidítek statisztikákat, megteszik azt tanult kollégáim, hozzáértőbb módon. Tovább a cikkhez

ÉG ÉS FÖLD KÖZÖTT

Presser Gábor – Sztevanovity Dusán – Horváth Péter: A padlás / Vígszínház
2020.11.17.

Rengetegen – állítólag nagyjából tízezren – néztük élőben és távolról A padlás 999. előadását. És néztük volna többen is, ha bírta volna az e-színház a belépő kódok küldésének iramát. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

„JÁROM A SAJÁT UTAMAT”

Beszélgetés Ágoston Katalinnal
2020.11.17.

Szép ív bontakozik ki a pályát végignézve: a színházszerető kamaszlány a gyakorlatban tanulja meg a szakmát, és közben egyre komolyabb szerepek találják meg. Tovább a cikkhez

ÉRZÉKELŐGYAKORLAT

Horváth János Antal: Kicsi / Manna Produkció
2020.11.16.

„Minden csak vélemény, a vélemény pedig tőled függ. Szüntesd meg, amikor jónak látod, és akárcsak azt az embert, aki a hegyfokot megkerülte, téged is vár a szélcsend, a teljes nyugalom, a biztos öböl.” (Marcus Aurelius) De azért elmondom az alábbiakat. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„MEGŐRIZVE MEGHALADNI”

A Radnóti Színház utóbbi évadjairól
2020.11.15.

A Bálint András helyét átvevő Kováts Adél egyszerre ígérte a hagyományok megtartását és a megújulást, a „vérfrissítést”, pályázatában nyilván szándékosan használta a „megőrizve meghaladni” kifejezést. PETHŐ TIBOR ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

WIN-WIN

Boross Martin – Neudold Júlia – Szabó-Székely Ármin: Kiváló dolgozók / Örkény Színház, Café Budapest
2020.11.13.

Alább az első stream-kritikát olvashatják. Nem a kritika stream, hanem az előadás, amiről íródik. Welcome in the 21st century. Avagy: covid-termék, de megtartjuk. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HALÁLOS MÉREG

Elżbieta Chowaniec: Gardénia / Katona József Nemzeti Színház, Kecskemét
2020.11.12.

Négy nő, négy generáció, mérgezett és egymást megmérgező életek. Lehet-e az ember elég tudatos ahhoz, hogy lezárjon egy rossz sort, eltérhet-e teljesen a családi mintáktól? Krakkóban járunk, a szereplők lengyelek, de a Gardénia című dráma itthon is fájón ismerős. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BACON VITRINÉBEN

Kosztolányi Dezső - Garai Judit : Nero / Stúdió K színház
2020.11.10.

A Vígszínház meghívott művésze, ifjabb Vidnyánszky Attila most nem úgy ficánkol és lubickol, mint, mondjuk, az anyaszínházában bemutatott Hamlet technocirkuszi porondján, hanem tényleg megindítóan vergődik és szenved a Stúdió K egzisztenciális szorongásokat befogadni és kifejezni képes színterén. Tovább a cikkhez

EZ SZÍNHÁZ? E-SZÍNHÁZ

2020.11.09.

A tavaszi „lockdown” idején szinte azonnal megmozdult a színházi szakma: jobb és rosszabb, kisebb és nagyobb ötletekkel jött elő, hogy mutassa magát, és némi vigaszt nyújtson a karanténba belefáradó kultúrszomjasoknak. CSÁKI JUDIT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A MI GYEREKÜNK NEM OLYAN

Schwechtje Mihály: Gina / Radnóti Tesla Labor
2020.11.08.

Egy házibuli után meztelen képek kerülnek ki az internetre az egyik lányról, amely képeket aztán a rendőrök megtalálnak a helyi vízilabdacsapat telefonján is. Nem a cyberbullyingról szól a Gina, ez csak történik benne. GERGICS ENIKŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez