NAGYON KÖZELI KINCSECSKÉK

A fecsegő potyautas 89.
2020.04.10.

Karanténunk cirka harmincadik napján kifejezett késztetést kezdtem érezni egyfajta nem túl körvonalazott, nem túl formában tartott ordítás elkövetésére. SZÍV ERNŐ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ MEGVAN, HOGY DEBUSSY ÉS RAMEAU BESZÉLGET?

Víkingur Ólafsson: Debussy - Rameau / DG
2020.04.08.

Víkingur Ólafsson új lemezt készített, amelyen Debussy és Rameau párbeszédéről alkotott képzelt riportot. Így érdemes három évszázad billentyűs irodalmához nyúlni. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HALÁLÖRÖM

A Revizor Dekameronja – 27. nap
2020.04.07.

Semmi provokáció: tudom, vagyis jobban mondva sejtem, hol és miben élünk, mégis ez a nem létező (?) fogalom jut eszembe Romeo Castellucci Mozart-meditációjáról. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

NEM KÖTELEZŐ KÖR

Fischer Ádám Beethoven-ciklusa / Naxos
2020.03.26.

Fischer Ádám a Dán Kamarazenekarral rögzítette Beethoven-ciklusát. Megkapta érte a rangos ICMA-t, pedig nem a sikerre hajt ez a felvétel: könnyen lehet, hogy sokaknak kifejezetten nem fog tetszeni. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

GIRL POWER

A Revizor Dekameronja – 15. nap
2020.03.26.

Ez a mese is hogy megváltozott, de hát ilyen időket élünk. Az azért nagyon megnyugtató, hogy Kékszakállú és Judit végül nem sétál el kéz a kézben a naplementébe. JÁSZAY TAMÁS NAPLÓJA. Tovább a cikkhez

ÜZENET AZ ŰRBŐL

Perényi Miklós és az Óbudai Danubia Zenekar
2020.03.17.

Életemben először írok kritikát olyan hangversenyről – online közvetítés alapján –, amelyet egy bezárt teremben, üres nézőtér előtt rendeztek. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

IFJÚ SZÍVEKBEN ÉL

Járdányi Pál 100 / Zeneakadémia
2020.03.15.

Száz éve született Kodály egyik legkedvesebb növendéke, akinek összetett életprogramja mesterének ösztönző példáját követve egyszerre három síkon: az alkotóművészet, a népzenekutatás–rendszerezés és a pedagógia területén bontakozott ki. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RÖVIDRE ZÁRT ZENEFOLYAM

Lithium / Get Closer Jazz Fest 2020
2020.03.12.

A Get Closer Jazz Fest kicsit mindig a rendhagyó stílusbeli találkozásokról szól, de ritka, hogy a műfajok közti átjárhatóság olyan szépen mutatkozik meg, ahogy ez a Lithium koncertjén történt. Kár, hogy ilyen gyorsan véget ért. RÁTOSI MILÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A BOHÓT IS VÁLLALOM

Beszélgetés Kelemen Barnabással
2020.03.10.

Bohó-e még, és hogy áll a harmóniával, a korosodással, vagy épp a rivalizálással? Többek közt ezekről is kérdeztük a Kossuth-díjas hegedűművészt. LÁSZLÓ FERENC INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

MESTERISKOLA

A Concerto Budapest Mozart-napja
2020.03.08.

Ez a beszámoló nem szabályos hangversenykritika. Nem csupán azért, mert azon a két hangversenyen, amelyről szó lesz, nem zenekritikusként, hanem egyszerű zenehallgatóként jelentem meg, s az írás gondolata csak utólag merült fel (s ilyen módon jegyzeteket sem készítettem). MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÚT A TÖKÉLYHEZ

Az Óbudai Danubia Zenekar koncertje
2020.03.05.

„Út a zenéhez” című sorozatának hatodik koncertjén nagy fába vágta a fejszéjét az Óbudai Danubia Zenekar és művészeti vezetője, Hámori Máté. Tovább a cikkhez

KOZMIKUS TAPASZTALATOK

Eötvös Péter-est a Müpában
2020.03.02.

Többek között az Atlantis, Eötvös Péter egyik legizgalmasabb műve szólalt meg a Müpában a hetvenhat esztendős zeneszerző vezényletével, s két magyarországi bemutatóra is sor került. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

AKINEK ENNYI JÓ KEVÉS…

L'homme armé - 70 éves a Honvéd Férfikar
2020.02.28.

Az 1949. április 29-én megalakult Honvéd Férfikar „70 éves a Honvéd Együttes” címmel 2020. február 26-án, a Müpában emlékezett meg a kerek évfordulóról. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BACH, AZ EMBER

Fejérvári Zoltán Bach-estje a Zeneakadémián
2020.02.20.

Sokadszorra is rácsodálkozom arra a minőségre, amit Fejérvári Zoltán képvisel, pedig a Francia szvitekben a technika csupán eszköz. CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ZENE ÉS SZÓ

Az Óbudai Danubia Zenekar a BMC-ben
2020.02.12.

Az Óbudai Danubia Zenekar Beethoven-sorozatában február 7-én az 1. és az 5. szimfóniát hallhattuk a BMC-ben, Hámori Máté vezényletével. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez