AZ EMLÉK MINT KULCS A ZSEB MÉLYÉN

Háy János: Elem / Szkéné Színház
2021.09.28.

A lefüggönyözött légiriadók meghitt hangulata fogadott a Szkéné büféjében. A hőhullám ellen próbáltak így védekezni a szervezők, de a fullasztó levegő ellenére szép számban gyűltek össze az emberek az Elem című előadásra. Pedig a darab témája nem kínált sok fellélegzést számukra. Tovább a cikkhez

MÉG EGY NAP A PARADICSOMBAN

Robert Musil: A rajongók (online) / Székesfehérvári Vörösmarty Színház
2021.04.01.

Robert Musil A rajongók című drámájának magyarországi bemutatóját Székesfehérváron rendezték. A darabban, és így az előadásban is illúzióvesztett fiatal hősök tartanak a semmibe. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSAK TÍZ KRONCSI AZ ÉLET

Szép Ernő-Guelmino Sándor: Lila ákác / Nagyváradi Szigligeti Színház
2021.02.09.

A nyitószínben csak a bánatosan bevilágított hősünk látható a színpadon. Az arcán ugyanaz a megfejthetetlen világfájdalom ül, ami szívlövésre és lúgivásra ragadtatta fiatalok ezreit a századelőn. Az ifjú Werther nem hal meg, csak átalakul. Hát persze hogy megint a szerelemről van szó. Tovább a cikkhez

SZERELMES IRAMBAN

Pierre de Beaumarchais: Figaro házassága / Budaörsi Latinovits Színház
2020.11.25.

Már az előadás első percében a frászt hozzák ránk Alföldi színészei. Úgy toppannak be ugyanis a színpadra, mintha terheléses EKG vizsgálaton vettek volna részt percekkel azelőtt. Csapkodnak, kapkodnak, csupa ideg minden mozdulatuk. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FOGJ EGY SÉTAPÁLCÁT ÉS LÉGY VIDÁM!

Anthony Burgess: Gépnarancs / Miskolci Nemzeti Színház
2020.11.05.

A Gépnarancs színpadi adaptációjának művészi feladványa arra a játékra emlékeztet, amikor valaki a sor elején suttogva elindít egy mondatot, majd az utolsó hangosan kimondja azt a többieknek. Tovább a cikkhez

DEPI END NYÍREGYHÁZÁN

Neil Simon – Bob Fosse: Édes Charity / Móricz Zsigmond Színház, Nyíregyháza
2020.10.27.

Nagy fába vágta a fejszéjét Horváth Illés, hiszen klasszikus Broadway-musicalt állított színpadra. Ez a közönség szempontjából a „play-it-safe” tipikus esete, de szakmai oldalról meglehetősen nehéz újat mondani a hazai színpadokat többször is megjárt Kabaré-Chicago-My Fair Lady mesterhármas után. Tovább a cikkhez

A FELKELŐK MAROKNYI CSAPATA

Most Feszt 2020 / Jászai Mari Színház
2020.10.06.

A Most Feszt öt napja alatt változatos, tartalmukat és a formájukat tekintve sem megúszós előadásokat vonultatott fel a rendezvény, a stabil látogatószámot pedig sok vidéki város megirigyelné. MOSOLYGÓ MIKLÓS BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

KRISZTUSBÓL BOHÓCOT

Kleist: Kohlhaas Mihály / Ódry Színpad
2020.03.24.

Kleist látszólag pofonegyszerű üzeneteket hordozó klasszikusát ezúttal Antal Bálint rendezte meg az Ódry Színpadon. Az előadás a túlbuzgó erények okozta katasztrófák mellett a műfaji keretek szakítószilárdságáról is mesél. Teszi mindezt humorban gazdagon. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

GIRL, YOU’LL BE A WOMAN SOON

Roy Assaf: Csajok / Trafó
2020.02.26.

A Magyarországon már korábban bemutatott Csajok és Pasik című előadás után a koreográfus ezúttal csak a női nemre koncentrál. Mai, érvényes állításokat próbál tenni a nőkről, nőiségről és ezen fogalmak helyéről a Trafó nagytermében. MOSOLYGÓ MIKLÓS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

Címkék: Roy Assaf, Trafó

CSAJOS ESTE ALEPPÓBAN

Topolcsányi Laura-Boros Ádám: Az utolsó aleppói bohóc / Stúdio K Színház
2020.02.01.

A háború gyilkos természete nem változott az évszázadok alatt, de a média manipulatív szerepe és az ezzel kapcsolatban kialakult fogyasztói szokások sokszor érzéketlenné teszik a nézőt a távoli borzalmak iránt. Blaskó Borbála rendezése ezt a tűrhetetlen állapotot igyekszik felszámolni bennünk. Tovább a cikkhez

BETÖRŐK A CUKORKABOLTBAN

Kurt Weill – Bertolt Brecht: Koldusopera / Budaörsi Latinovits Színház
2020.01.05.

Fehér Balázs Benő rendező megpróbálta a fiatalabb korosztály vizuális ízlésére hangolni az örökzöld zenés darabot. A sikerért még csak nem is kellett hallgatnia korunk lebutító szirénhangjaira. MOSOLYGÓ MIKLÓS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez