A RONGGYÁ TÉPETT INTERNACIONALIZMUS SZÍNRE LÉP

Urbán András: What is Europe? / A szarajevói MESS előadása az újvidéki Infant Fesztiválon
2016.07.04.

Több műnem, műfaj, művészet, nemzedék és nemzet találkozik össze Urbán András szarajevói produkciójában, melyet Újvidéken volt szerencsém látni a Szerb Nemzeti Színházban egy forró június végi napon, amikor a címbéli kérdés – What is Europe? – a „Brexit” miatt még élesebben hangzott, mint egyébként. Tovább a cikkhez

DECENS CINIZMUS, SZNOB VILÁG

Térey János: Protokoll
2011.05.29.

A kritikusok nagy elvárásokkal fordultak Térey János új műve felé. Téreyt tisztelet övezi a magyar irodalmi életben, komolyság sugárzik alkotói személyiségéből. A Protokoll című „regény versekben” azonban vegyes, ellentmondásos kritikai fogadtatásban részesült. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A NOBEL-DÍJ ELŐTT

Kertész Imre: Haldimann-levelek
2010.08.16.

A Rowohlt Kiadónál jelent meg a Briefe an Eva Haldimann, melyet Ingrid Krüger látott el jegyzetekkel. Tovább a cikkhez

FÉLSZEMMEL

Milan Kundera: Találkozás
2010.08.02.

Nagy szó az, hogy „találkozás”, és az alcím is nagy szavakkal él - „gondolataim és élményeim; régi (egzisztenciális és esztétikai) témáim és régi szerelmeim találkozója” – maga a mű viszont, ha beszélhetünk egyáltalán műről, szétaprózott és álomba ringatón felületes. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HORRIBILE DICTU

Nádas Péter: Szirénének
2010.07.13.

A kritika ellentmondásosan fogadta Nádas Péter új művét, a Szirénének című, németországi felkérésre készült drámát, ami nem is csoda, mert rendkívül furcsa posztdramatikus szövegkonstrukcióról van szó. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

Címkék: Jelenkor, Nádas Péter

A „HIPPI” KÖZJÁTÉK

Lángh Júlia: Párizs fű alatt
2010.05.04.

Párizs költők és művészek rajongásának tárgya volt sokáig a modern magyar irodalomban, kiválasztottak valódi vagy képzelt mű-hona, a szellemi (és nem csak a szellemi) fényűzés festői városa... RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MI MINDENT HORD A SZERELEM

Gerevich András: Barátok
2009.09.29.

A kötet nyitóverse, a Búcsú Londontól véleményem szerint remekmű, máris a magyar szerelmi líra legszebb darabjai között látom. Gerevich András (1976) harmadik verseskötete, a Barátok, egészében is jelentős teljesítmény. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FELKORBÁCSOLT INDULATOK, TANÁCSTALAN HATALMASOK

Katona József: Bánk bán junior / Szentendrei Teátrum és Nyár 2009, Nemzeti Színház
2009.07.15.

A Bánk bán öreg dráma, öreges dráma. Dörgő hangú, éltes színészekkel meg érett színésznőkkel képzeljük el, és nemesen unatkozva hallgatjuk. Alföldi Róbert, zum Trutz, egészen fiatal, kezdő színészekre bízta az egészet. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MŰFAJTÉVESZTÉS

Valachi Anna rendhagyó irodalomórája / A könyv utóélete, Szent János Apostol Katolikus Általános Iskola, Budapest
2009.05.12.

Valachi Anna két színvonalas, főiskolai szintű előadást tartott József Attiláról, a költő szerelmeiről illetve haláláról és kultuszáról az újpesti Szent János Apostol Katolikus Általános Iskola nyolcadik osztályosainak. RADICS VIKTÓRIA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

ÉLŐ FÉLREÉRTÉS KÉT ÓRÁBAN

Élőkép Társulat: Kazár szótár / Kiscelli Romtemplom
2009.05.07.

Sehol egy plakát, sehol egy tájékoztatás – szerencsére más forrásokból tudom, hogy a Kiscelli Romtemplomban egy olyan előadást fogok látni, mely Milorad Pavić (1929) szerb író „százezer szavas szótárregénye”, a Kazár szótár alapján készült. RADICS VIKTÓRIA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez