EGY PILLANATBA SŰRÍTVE
Színház /

EGY PILLANATBA SŰRÍTVE

Leonard Bernstein: A Quiet Place / BTF 2018

Bernstein A Quiet Place című operája annyira nyomasztó és antikatartikus, hogy az egyenes út a katarzishoz. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HÖLGY ZONGORÁVAL
Zene /

HÖLGY ZONGORÁVAL

Martha Argerich és a Kremerata Baltica / BTF 2018

Martha Argerich fokozott érdeklődéssel várt hangversenye a Budapesti Tavaszi Fesztivál egyik fénypontjának ígérkezett. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HOMOGÉN ÉS SOKSZÍNŰ
Zene /

HOMOGÉN ÉS SOKSZÍNŰ

14 Berlini Fuvolista a Vigadóban / BTF 2018

Nyilván ismerik a zenészviccet: „Mi lehet hamisabb egy fuvolánál? Két fuvola.” És ha tizennégyen fújják ugyanazt a hangszert? CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BÉCSI BARBARO
Zene /

BÉCSI BARBARO

Yefim Bronfman és a Bécsi Filharmonikusok / BTF 2018

A Bécsi Filharmonikusok leszóltak a Parnasszusról, Yefim Bronfman, a modernség prófétája Bartók hazájába jött Bartókkal, a karmester Sztravinszkijra táncolt. Persze, mert mi mást tehetett volna? CSABAI MÁTÉ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

RÁERŐSÍTETTEK
Zene /

RÁERŐSÍTETTEK

Maxim Vengerov és az Ulucan testvérek / BTF 2018

Első pillantásra csöppet esetlegesnek, határozatlan arculatúnak hatott az a műsor, amit a Maxim Vengerov és tanítványai a Liszt Ferenc Kamarazenekar közreműködésével a fesztivál április 3-i hangversenyén eljátszottak. Tovább a cikkhez

KORAI EXTÁZIS
Zene /

KORAI EXTÁZIS

James “Blood” Ulmer Odyssey Trio, Heavy Weather / Get Closer Jazz Fest 2018

A közönség valószínűleg nem volt felkészülve James “Blood” Ulmer zenéjének tömény gerjedelmére, a Heavy Weather mégsem érdemtelenül lopta el showt a fő fellépő elől. RÁTOSI MILÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A TÜZES SZŰZ
Zene /

A TÜZES SZŰZ

Gaspare Spontini: A vesztaszűz / Erkel Színház

Az Operaház megint önmagát adta. Műsorra tűztek egy ritkaságot, és egyszer elő is adták koncertszerűen. Nem rosszul, de nem is túl jól. Persze Gál Erika megmentette az énekes szólisták becsületét. Spontini leghíresebb operáját néztem meg. MERÉNYI PÉTER KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez