< 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 >
Összes találat: 147 db, 10 oldalon

MINDENKI? VALAKI?

MINDENKI? VALAKI?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 10.

Egyik legprogresszívebbnek számító költőnk, a nagy Ady Endre 1904-ben Párizsban betévedt egy anarchista estre, és nem győzött fintorogni azon, hogy ott „mindenki valaki”, ahelyett hogy szép rendben külön lennének a felszólalók egyfelől (a pódiumon, nyilván) és a publikum másfelől, a sorokban.

Tovább a cikkhez

TUDATOS EMBER, ÖNTUDATOS EMBER

TUDATOS EMBER, ÖNTUDATOS EMBER

Vita a slam poetryről a Revizoron, 9.

A Kiszorultak társadalmi integrációjára jelenleg kevés alkalmasabb kulturális kísérletet látok a slam poetrynél. Ez az ígéret arra is lehetőséget kínálhat, hogy megteremtődjön valami (szükségszerűen alacsony belépési küszöbbel), amit konszenzuális művészetnek nevezhetünk.

Tovább a cikkhez

JELENTÉS A TÖRZSI MÁMORBÓL

JELENTÉS A TÖRZSI MÁMORBÓL

Vita a slam poetryről a Revizoron, 7.

Marno János sejtésével ellentétben “a slammerek” nem küzdenek “a politikailag közvetetten cenzúrázott, azaz anyagilag ellehetetlenített folyóirat-költészet ellen”, a politikai cenzúra ellen viszont valóban küzdenek.

Tovább a cikkhez
URBÁNUS-HUMANISTA-FEMINISTA MISE

URBÁNUS-HUMANISTA-FEMINISTA MISE

Vita a slam poetryről a Revizoron, 6.

A slamvita és slammozgalom néhány alapvető félreértéséről szeretnék írni. Eléggé kritikus leszek, de nem azért, mert bántani akarom a műfajt, hanem mert a slam kibírja. KEMÉNY LILI ÍRÁSA.

Tovább a cikkhez
SZÍNHÁZZAL ÉLETRE NEVELNI

SZÍNHÁZZAL ÉLETRE NEVELNI

Beszélgetés Tóth Zoltánnal

A diákszínjátszó körökben országosan jegyzett és sokszorosan elismert pécsi Apolló Kulturális Egyesület alkotócsapata úgy döntött, hogy az idei évadtól máshogyan működik tovább. A miértekről és hogyanokról a csapatot vezető Tóth Zoltánnal beszélgettünk. JÁSZAY TAMÁS INTERJÚJA.

Tovább a cikkhez
„NEM VAGYOK RIZIKÓS RENDEZŐ”

„NEM VAGYOK RIZIKÓS RENDEZŐ”

Beszélgetés Pálfi Györggyel

Pálfi György az ezredfordulón felbukkant rendezőgeneráció talán legtehetségesebb, legelismertebb tagja, filmjei megvalósításáért azonban a Taxidermia óta rendre hadakoznia kell. A dél-koreai pénzből forgatott Szabadesés premierje kapcsán beszélgettünk vele a karrierjéről és a művészetéről.

Tovább a cikkhez
KEDVES SLAMMEREK ÉS SLAMMERELLENEK,

KEDVES SLAMMEREK ÉS SLAMMERELLENEK,

Vita a slam poetryről a Revizoron, 5.

nem emlékszem, hol, mikor vagy kinek mondhattam a Pion István által idézett megjegyzésemet. Nem ugrik be semmi, lőttek a rövid távú, ám egyre messzebbre hatolva hamvasztó emlékezetemnek.

Tovább a cikkhez

KÖLTÉSZET-E A KÖLTÉSZET?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 4.

Tovább a cikkhez...

FÚ LEGYEN A SLAM VAGY WÁ?

Vita a slam poetryről a Revizoron, 1.

Tovább a cikkhez...

„VALAMI NAGY CSALÁS ÉRDEKELNE”

Interjú Gáspár Ildikóval

Tovább a cikkhez...

„SOKKAL JOBBAN KELL DOLGOZNOM AZÉRT, HOGY KIBÚJJAK A NÉV ALÓL”

Beszélgetés ifjabb Vidnyánszky Attilával / Színikritikusok Díja 2014

Tovább a cikkhez...

SLAM POETRY MISSZIONÁRIUS PÓZBAN

Vita a slam poetryről a Revizoron, 3.

Tovább a cikkhez...

LOBOGÓ GYÖKÉRREL KÖNNYŰ SZÁLLNI

Beszélgetés Kun Árpáddal

Tovább a cikkhez...

NINCS. SEMMI. BAJ.

Vita a slam poetryről a Revizoron, 2.

Tovább a cikkhez...

ANNA FRANKON KÍVÜL

Holokauszt emlékhelyek Berlinben

Tovább a cikkhez...
< 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 >
Összes találat: 147 db, 10 oldalon

Kiemelt ajánlónk

Október 21-én a Katonában A mi osztályunk című előadást játsszák. Kritikánk itt olvasható.

Tovább a cikkhez
Port.hu