A NAGYABONYI KETTŐ
Színház /

A NAGYABONYI KETTŐ

Kodály: Háry János / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2017

Fanyar dolog azt mondani egy előadásról, hogy lehetett volna jobb, ha a kritikus annak minden percét élvezte. Pedig én épp így érzek a Háry Jánossal kapcsolatban. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

REMEKLÉSEK
Zene /

REMEKLÉSEK

Baráti Kristóf, Várdai István és Várjon Dénes koncertje / Budapesti Tavaszi Fesztivál 2017

Baráti Kristóf, Várdai István és Várjon Dénes mellett – egy Steinway-zongora társaságában – két Stradivari is szereplője volt a Budapesti Tavaszi Fesztivál április 19-i kamarazene-estjének a Zeneakadémián. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SZÍNHÁZ, AMI FELSZABADÍT
Színház /

SZÍNHÁZ, AMI FELSZABADÍT

MOST FESZT 2017 / Jászai Mari Színház, Tatabánya

A MOST FESZT harmadszor tart szemlét és versenyt a határon túli, vidéki és független szférából érkező mono- és stúdiószínházi előadásoknak. Tovább a cikkhez

A MISZTIKUM NEVŰ ÁTVERÉS
Film /

A MISZTIKUM NEVŰ ÁTVERÉS

Egy vezér gyermekkora; Buster két élete / 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál

Nem túl szerencsésen csöppentünk bele a 24. alkalommal megrendezett Titanic Filmfesztivál egyhetes sodrásába. A hét versenyfilmből kettőt láttunk, és szinte biztos, hogy ennél csak jobb lehet a többi. A művészi blöfftől jutottunk el az üres titokzatosságig. PAPP SÁNDOR ZSIGMOND KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

MESÉS NŐK ÉS MEGNYOMORÍTOTT LELKEK
Film /

MESÉS NŐK ÉS MEGNYOMORÍTOTT LELKEK

5. Friss Hús Budapesti Nemzetközi Rövidfilmfesztivál

Március 29. és április 2. közt rendezik meg ötödször a Friss Hús rövidfilmfesztivált Budapesten. Csaknem a teljes felhozatalt végignéztük, és kiválasztottuk azt a néhány alkotást, amit a 36 magyar kisfilm közül igazán nagy hiba lenne kihagyni. BUJDOSÓ BORI ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ENERGIKUS AUFTAKT
Zene /

ENERGIKUS AUFTAKT

Bertrand de Billy és az Orchestre de Chambre de Lausanne / BTF 2017

„Azon gondolkozom, hogy tulajdonképpen milyen nehéz egy színdarabot elkezdeni” – mondja Turai a Játék a kastélyban elején. Fesztivált kezdeni sem könnyű, de ha a kezdés jó, az a teljes eseménysornak lendületet adhat. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HIÁNYBÓL FAKADT KÉPKÖLTÉSZET
Film /

HIÁNYBÓL FAKADT KÉPKÖLTÉSZET

Hong Sang-Soo: On the Beach at Night Alone / 67. Berlinálé

Ügyetlenek, részegek és feszengenek – koreai hétköznapi csevegések, és egy elhagyatottságában is kiegyensúlyozott színésznő. Hong Sang-Soo újabb lenyűgöző mikrotörténete. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez