„ELINDULTAM SZÉP HAZÁMBÚL…”

Bartók búcsúkoncertje / Legendás koncertek a Zeneakadémián
2016.02.11.

Várjon Dénes, Simon Izabella, a Concerto Budapest és Keller András felidézte a hangokat, amelyekkel Bartók búcsúzott Magyarországtól. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VILÁGJÁRÓ DALÍ-BAJUSZ

Bombera Krisztina: Roby Lakatos – Gipsy fusion
2016.02.09.

A vargabetűkkel teli muzsikusi életút csaknem olyan kackiás, mint a régóta a művész márkajelének számító huszárantenna. Ám mi csakis az előbbi kiegyenesedéséért szurkolunk – a könyvet olvasván egyre lelkesebben. LÁSZLÓ FERENC CIKKE. Tovább a cikkhez

KATATÓNIA KIRÁLYA

Reimann: Lear / Operaház
2016.02.03.

Aribert Reimann operája, az 1978-as Lear harmincnyolc évvel később is nehéz darab, Jean-Pierre Ponnelle rendezése viszont annyira túlértékelt, hogy megbénította Anger Ferencet. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AJÁNDÉK EZ A NAP

Martha Argerich Budapesten
2016.01.31.

Hosszú idő után ismét Magyarországon hallhattuk játszani a nagyszerű Martha Argerichet, s ezt a Kremerata Baltica és a Concerto Budapest kooperációjának, közös hangversenykörútjának köszönhetjük és köszönjük is. MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ILYEN GAZDAGOK VAGYUNK

Maria João Pires és a Deutsche Kammerphilharmonie Bremen koncertje / Zeneakadémia
2016.01.29.

Világhírű portugál zongoraművésznő, nagy múltú angol karmester, Európa-szerte megbecsült német zenekar: akinek fontos a nemzetköziség és presztízs, jól érezhette magát Maria João Pires, Trevor Pinnock és a Deutsche Kammerphilharmonie Bremen zeneakadémiai koncertjén. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM MESE AZ, GYERMEK

Az Óbudai Danubia Zenekar koncertje
2016.01.24.

Két népszerű mű ritkán hallható változatát játszotta az Óbudai Danubia Zenekar Mese című hangversenyén a Zeneakadémián. Megnyerő a kreativitás, melynek a fiatalos zenekar koncertről koncertre tanúbizonyságát adja. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

HOGYAN LEGYÜNK SZTÁR-ZENÉSZEK?

Sol Gabetta és Alekszej Vologyin
2016.01.19.

Sol Gabetta (gordonka) és Alekszej Vologyin (zongora) szonátaestje ugyanazon a pódiumon, a Zeneakadémiáén zajlott le január 14-én, mint néhány hónappal ezelőtt Várdai István és Frankl Péter élethossziglan felejthetetlen Beethoven-estje. MALINA JÁNOS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A BOLDOGSÁG NYOMÁBAN

Puccini: Triptichon / Magyar Állami Operaház
2016.01.13.

Puccini korai operáit, a Le Villit és az Edgart, valamint a gyakran inkább operettként aposztrofált Fecskét leszámítva a komponista érett művei közül talán a Nyugat lányával és a Triptichonnal bánnak a legmostohábban az operaházak. TÓTH ENDRE KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

ROBUSZTUS GYENGÉDSÉG

A Concerto Budapest koncertje
2015.12.09.

Bemutatkozás a magyar közönség előtt: Matan Porat Brahms B-dúr zongoraversenyével tette le névjegyét a Zeneakadémián. CSENGERY KRISTÓF KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KRISTÁLYTISZTA BAROKK

A Felvilágosodás Korának Zenekara / Zeneakadémia
2015.12.08.

Tovább a cikkhez

NYÍLT SEBEK

Desiré Central Station 2015
2015.11.30.

Vér, húgy, könny, nyál, izzadtság. Erőszak a test, a lélek, a gondolat ellen. Újratöltött múlt, elviselhetetlen jelen, nem létező jövő. És közben a zenekar játszik tovább. Szabadkán elkezdődött a Desiré Fesztivál. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

SUTTOG A RÉMKIRÁLY

Könny / Óbudai Danubia Zenekar
2015.11.30.

Az elmúlt napokban Párizsra vetette vigyázó szemét a világ, november 24-én pedig a Zeneakadémia orgonája világított a francia trikolor színeiben. A Danubia a terrortámadás áldozatainak ajánlotta Könny című hangversenyét. CSABAI MÁTÉ CIKKE. Tovább a cikkhez

AZ UTOLSÓ

Elsők és utolsók – a Zeneakadémia kamarazenei fesztiválja
2015.11.26.

Bravúrosan búcsúzott Várjon Dénes és Simon Izabella fesztiválja, az Elsők és utolsók. A záró koncert a kivételes előadói gárda mellett Sosztakovics ritkán hallható dalciklusával is szolgált. CSABAI MÁTÉ ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

ÜRÖM AZ ÖRÖMBEN

Herr Heyden / Óbudai Danubia Zenekar
2015.11.23.

Repes a Haydn-kutató lelke, ha a BMC programjai között olyan koncertsorozatot észlel, amelynek MÁR a címe leszögezi: „Főszerepben: Haydn.” MALINA JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HÁROM A HARMADIKON

Polska Jazz
2015.11.20.

Három egészen különböző produkciót láthatott az Opus Jazzclub közönsége Pesten november 12-14-én. Újra bebizonyosodott, hogy a lengyel jazz továbbra is Európa elitjébe tartozik. ZIPERNOVSZKY KORNÉL BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez