SZÍNHÁZMELEG A KELETI-KÁRPÁTOKBAN

Előadások a Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban
2016.04.21.

A Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színházban töltöttünk négy estét, az évad első felének bemutatóit láttuk. Leginkább két előadásról írok. PROICS LILLA BESZÁMOLÓJA. Tovább a cikkhez

JÖNNEK A BÁJOS KONTEXTUSOK

Spiró György: Az imposztor / Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház – Kisvárdai Magyar Színházak Fesztiválja
2013.08.29.

Spiró György drámáján láthatólag nem fogott az idő. A textusok alá új viszonyrendszer rajzolódik. Művészet és politika konfliktusai éles fényben szikráznak a sepsiszentgyörgyiek előadásában. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A PÉNZ BOLDOGÍT

Molière: A fösvény / Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház (a Tháliában)
2013.06.24.

Harpagon egy beteg társadalom démonikussá rajzolt, beteg képviselője, de a pénz életfontosságának megítélésében a többiek, a fiatalok sem sokkal különbek nála. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

HAGYOMÁNNYAL SZEMBEN

Csokonai Fesztivál / Csokonai Színház, Debrecen
2012.10.30.

A Csokonai Színház ambiciózusan, egy hetes „ünnepi” fesztivállal kezdi a 2012/2013-as évadot azért, hogy egybegyűjtve mutassa fel az elmúlt években Debrecenben született értékeket. KRICSFALUSI BEATRIX ELEMZÉSE. Tovább a cikkhez

KIHANGOSÍTVA

Katona József: Bánk bán / Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
2012.08.03.

A műfaji meghatározást komolyan kell venni: ez az előadás nem a Bánk bán újabb interpretációja, ez „színpadi tanulmány Katona József drámája nyomán”. Nyugtalanító gondolnivalókkal. NÁNAY ISTVÁN ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

LÜDÉRC-MESE

Zsigmond Dezső: Vadlány – Boszorkánykör / 40. Magyar Filmszemle
2009.02.03.

Zsigmond Dezsőt a közönség elsősorban dokumentaristaként ismeri. Bár több játékfilmet rendezett, főleg dokumentumfilmjeivel aratott sikert a hazai és nemzetközi fesztiválokon. Ezek folytatásaként és összegzéseként is értelmezhető most bemutatott játékfilmje. NÁNAY ISTVÁN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FÖLDSZAGÚ BOHÓCBALLADA

A nyugati világ bajnoka - Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház
2008.02.22.

Szeszfőzés indítja és zárja az előadást, ám ez a momentum nem csupán egyszerű ismétlés. Az események abszolút értéke állandó, a szögletes zárójel eltávolításával az előjelek azonban ellenkezőjükre váltanak. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez