TÖBB KÖDÖT

Eugene O’Neill: Utazás az éjszakába / Magyar Színház
2017.06.13.

A kezdés jót ígér. Tiszta, harmonikus színpadképben tiszta, célratörő rendezői elképzelést, amely majd fokozatosan felkavarja és értelmezi a rejteni próbált családi szennyet. A remélt színpadi erővonalak azonban nélkülözik a közlés sodró erejét, s csak vonalak, vonalak. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

CSALÁDI KOMÉDIA

Molière: A fösvény / Magyar Színház
2017.05.11.

Végy egy klasszicista komédiát, egy expresszionista díszletet, rikító ruhákat, fehér arcokat, merev maszkokat, Rossini-futamokat, tízféle módon játszó tíz színészt, aztán takard le. De ha van egy mesterszínészed – telt ház lesz. GABNAI KATALIN KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM SZÁZAS

Egressy Zoltán: Halál Hotel / Óbudai Társaskör
2015.10.26.

Egressy Zoltán igazi profi színpadi szerző, tudja a mesterséget, de neki sem jön mindig ki a lépés. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KI VAN OTT BENT?

Frankenstein / Magyar Színház
2015.03.09.

Frankenstein története még a legpocsékabb horrorfilm-adaptációkban is felveti az emberi természet mibenlétének kérdéseit. Koltai M. Gábor rendezése ezekre keresi a választ, és a felszín kapargatása helyett igyekszik a történet mélyére tekinteni. PUSKÁS PANNI KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

„MERT TÚL SOKÁIG ÉLÜNK”

Háy János: Háromszögek / Magyar Színház
2011.03.21.

Szerelmi háromszögek helyett a gyűlölet háromszögei. Vagy csak a megszokás, a csöndes utálat, a viszolygás mértanian szerkesztett ábrái. Háy a lelki roncsolódás, az undor, a lassú erózió drámáit írja, sokféle alakváltozatban. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÜKÖR ÉS VIRÁGSZIROM

Kiss Csaba: A kaméliás hölgy / Magyar Színház
2010.12.05.

A Magyar Színház femme fatale-évadjának negyedik epizódjában a bámulatosan optimista Charity, a pokolian elbűvölő Annabella és a titokzatos-bolondos Lizzy után újabb végzet asszonya, a szerelmes Marguerite Gautier kerül reflektorfénybe. KELEMEN ORSOLYA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ ÉG KORLÁTAIN

Füst Milán: Feleségem története / Magyar Színház
2010.10.26.

A medenceszerű díszletet, Bátonyi György munkáját, akár ladik, hajó belsejének is nézhetjük, ahogy közép felé öblösödik, előre pedig fülkésen mélyül. A hajó-asszociáció csupán az egyik lehetőség, mivel a főhőst, Störr kapitányt nem a tenger, hanem a szerelmi viharzás viseli meg. TARJÁN TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

RÉMSÉGEK ASZTALA

John Ford: Kár, hogy kurva / Magyar Színház
2010.10.04.

A nem titkolt érzéki testvérszerelem féltékeny gyilkolászásba fúl. A késő reneszánsz rémdráma játékos, groteszk képeit elmossa a kitartóan buzgó véráradat. Sötét tónusú akciódús filmként pereg le előttünk egy shakespeare-i mintázatú, ám másféle léptékű szerelmi tragédia. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KICSIT VIZES

Neil Simon – Cy Coleman – Dorothy Fields: Sweet Charity / Magyar Színház
2010.09.08.

Az új direkcióval első évadját kezdő Pesti Magyar Színház tempós startot vett: a Sweet Charity igencsak próbára teszi a társulatot. És ez jó, akkor is, ha nem mindenben veszik sikerrel. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

SZIRMOK

Molnár Ferenc: Liliom / Magyar Színház
2010.06.27.

Jól megfigyelhető tendencia: a rendezők a darab zárt helyszínű jeleneteit is a szabadba viszik. Kerüljön közelebb a külvárosi legenda a megnyíló éghez, a határolatlanabb, légiesebb értelmezéshez. Persze a teret s a leget ki is kell tölteni valamivel. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez