HULLÁMVASUTAZÁS AZ EGÓBAN, AVAGY MEGNÉZHETEM A VAGINÁJÁT?

Ivo Dimcsev: Fest / Hebbel am Ufer, Berlin
2017.06.29.

Ivo Dimcsev, a bolgár koreográfus, táncos, előadóművész, énekes, zenész, író, rendező, performer, képzőművész (kihagytam valamilyen titulust?) a magyar közönség számára is polgárpukkasztó, provokatív, tabudöntögető, egyedi, bekategorizálhatatlan (kihagytam valamilyen jelzőt?) előadásairól ismert. Tovább a cikkhez

ISTENI PARTIKELLÉK

Jean-Philippe Rameau: Castor et Pollux / Komische Oper, Berlin
2017.06.07.

A berlini Komische Oper egyre bátrabban távolodik el a klasszikus musicalek és zenés darabok világától. Az előző évad rajzfilm-vetítésekkel keretezett Varázsfuvolája és hiperrealista Anyeginje után Barrie Kosky, a színház igazgatója és főrendezője újból operához nyúl. KAPPANYOS ILONA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

TÖRTÉNELEMÓRA HALADÓKNAK

Milo Rau – International Institute of Political Murder: The Dark Ages / Holland Festival, Amszterdam 2016
2016.07.06.

Hogy az ember sárkányfog-vetemény, talán ez a legfontosabb tanulsága ennek a szigorú formában megtartott, intenzív és kimerítő, mégis minden pillanatában felvillanyozó estének. A svájci Milo Rau müncheni előadása Amszterdamban vendégeskedett. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

SÍR A FÖLD

Tania El Khoury: Gardens Speak / Holland Festival 2016, Amszterdam
2016.07.05.

Nem fárad és nem enyészik: a jövőre 70. születésnapját ünneplő, a holland fővárosban minden júniusban megrendezett Holland Festival 86 ezres nézőszámával látogatórekordot döntött idén. Kétrészes írásunkban két politikus előadást ragadunk ki a zavarba ejtően gazdag kínálatból. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA, 1. Tovább a cikkhez

NEM NYERT

Forced Entertainment: Real Magic / HAU, Berlin
2016.06.27.

Azon gondolkodom, milyen lenne a Forced Entertainment legutóbbi bemutatója, a Real Magic (Valódi varázslat) kapcsán az előadás stílusában kritikát írni. Végigolvasnák? Várnák, hogy egyszer csak hátha lesz valami nagy bumm, ami a helyére billenti végre ezt a kicsavarodott világot? Feladnák a felénél? Tovább a cikkhez