KADDIS A GYERMEKÉRT

Saul fia
2015.06.11.

Obszcén művészi tett "újrateremteni" a holokausztot, vagy az emlékezés legmagasabb rendű formája? Lehet meztelen statisztákból hullahegyet építeni a jó ízlés határain belül? És vajon Auschwitz autentikus ábrázolása tényleg hasonlíthat egy videójátékhoz? NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KINCSTÁRI REALIZMUS

Corneliu Porumboiu: A kincs / Cannes-i Filmfesztivál 2015
2015.05.26.

Kertben elásott kincs legendája teremt alkalmat a világ ábrázolhatóságán való kedvesen vicces és megindító elmélkedéshez. A kincs révén Porumboiu újra megmutatja, hogy még mindig a román újhullám legnagyobb formátumú képviselője. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KI NYERI AZ ARANY PÁLMÁT? - A REVIZOR CANNES-I DÍJAI

2015.05.23.

Ki, miért és milyen díjat érdemel Cannes-ban? A Revizor kritikusa a hivatalos zsűri előtt értékeli a mezőnyt, hogy olvasóink megtudják, mire érdemes rápörögni a következő egy évben. GYENGE ZSOLT ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

A SZADISTA ISTEN ESETE A CENTRIFUGÁVAL

Jaco van Dormael: Legújabb testamentum / Cannes-i Filmfesztivál 2015
2015.05.21.

Belga vallásparódia nevettette meg a drámáktól megfáradt fesztiválozókat Cannes-ban, amelyben a kisstílűen szadista Úristen unalmában Brüsszelből cseszteti az emberiséget. Kicsivel több abszurddal és kevesebb komédiával ez a film még nagyobbat szólt volna. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KÖNNYŰ PISILÉS KORA

Paolo Sorrentino: Ifjúság / Cannes-i Filfmesztivál 2015
2015.05.21.

Újabb pompázatos látványmozi a múló évekkel egyre inkább kiüresedő öregségről a kortárs olasz film legnagyobb sztárjától. A remek alakítások és szédítő vizuális megoldások ellenére nem sikerült megugrani A nagy szépség által oly magasra tett lécet. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NŐI TEKINTETEKBŐL MOZIT SZŐNI

Todd Haynes: Carol / Cannes-i Filmfesztivál 2015
2015.05.19.

Lélegzetelállító mívesség és kifinomultság keverékéből bódítóan magával ragadó élmény született Haynes egyszerre érzéki és intellektuális alkotásában. A Carol az idei Cannes első igazi gyöngyszeme, a filmtörténet újabb varázslatos pillanata. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez