MINTHA IDŐZÍTETT BOMBÁVAL VACAKOLNÁL

Beszélgetés Pálmai Annával
2017.09.17.

„Székely Kriszta hidegfejű és forró szívű rendező. Érzékenyen, kíméletlenül az emberi minőségek igazságaira törekedve rendezte meg A kaukázusi krétakört."- mondja a Színikritikusok Díja legjobb női főszereplő kategória egyik várományosa, a Grusét alakító Pálmai Anna. MARTON ÉVA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

IJESZTŐEN CSÁBÍTÓ A JÓ

Brecht-Dessau: Kaukázusi krétakör - Katona József Színház, Kamra
2017.06.15.

"Írd meg a jóságot", szól oda nekem valaki, amikor kifelé jövünk a Kamrából a Kaukázusi krétakör előadása után. Visszakérdeznék, és a rosszasággal mi lesz, de már elsodródtunk egymástól. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

"KICSIT HÁTRÉBB ÜLÖK AZ OPERARENDEZÉSEKNÉL"

Interjú Székely Krisztával
2017.04.20.

A hópihe-hattyú tengelyen nem tudta elképzelni az életét, úgyhogy inkább rendezőnek állt. A Katonában szöszmötöl, felszabadultabb, ha operát rendez. Székely Krisztát faggattam műfajokról, generációkról és új rendezéseiről, a Kreatív kapcsolatokról. PUSKÁS PANNI INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

BABAHÁZROMBOLÁSOK

Ibsen Nórája Budapesten: Gyermek, Babaház, Karácsony Helmeréknél
2016.12.22.

Mi közünk lehet a 21. században a Nórához (eredeti címén a Babaházhoz), Ibsen talán legdidaktikusabb drámájához? Mennyiben érint minket, miről szól ma? Mi az oka annak, hogy Budapesten egyszerre három előadása is látható? Megtudhatunk ezekből bármit is társadalmunk aktuális állapotáról? Tovább a cikkhez

DÜLÖNGŐ IFJÚSÁG

Simon Stephens: Harper Regan / Katona József Színház (Kamra)
2015.11.11.

Stúdió-előadásokról régebben sokszor írtuk azt: a játékmód intenzitásfoka, a nézők karnyújtásnyi közelsége kihat a produkcióra, az összehangolódás keresi arányait, találkozási pontjait. Ma azt: a színpadi gyógyfüves cigaretták fanyar füstje főleg az első sorokban ülők orrát csapja meg. Tovább a cikkhez

A TÚLÉLŐ KURVA

Polcz Alaine: Asszony a fronton / Vígszínház
2015.04.01.

Áll előttünk az igazi, legendás naiva, szerepkörének és életének itt, ezek között a falak között kiérdemelt erős hitelével, s nem történik más, mint hogy 1944 erdélyi frontvonal-történetére montírozódik rá a szőkesége. JÁKFALVI MAGDOLNA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

WINNIE, WILLIE

Samuel Beckett: Szép napok / Katona József Színház (Sufni)
2014.03.26.

A klasszikus abszurd drámák egyike, a szerző színpadi életművében lezáró érvényű tragikus bohóctréfa két szereplőjének a neve alig tér el egymástól. Kettőn áll az életvásár és halálvárás. A legfrissebb premieren is. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A KAPTAFÁN INNEN ÉS TÚL

Fischer Iván szerzői estje / Millenáris
2013.10.20.

Glenn Gould egyszer azt nyilatkozta, hogy számára valahol a XVIII. században ért véget a zenetörténet, amikor különvált az előadóművészet a komponálástól. TÓTH ENDRE CIKKE. Tovább a cikkhez