A NÉZŐ SZEREPEL

Radu Afrim: A néző élete és halála felszínes és ártatlan történetekben elbeszélve / Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház, TESZT 2016
2016.05.31.

Ha a színház nem egyszerűen másolná a valóságot, hanem minden ízében azonos lenne vele, akkor Radu Afrim temesvári szerzői projektje kiemelkedő jelentőségű előadás volna. JÁSZAY TAMÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

AZ EGYMÁSHOZ VALÓ VISZONY

Interjú Mucsi Zoltánnal
2016.04.01.

Mucsi Zoltán rengeteg színházi előadással, sok filmmel a háta mögött elfogadott két felkérést és rendezőként vett részt a produkciók létrehozásában. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

FLAKONBAROKK

John Gay: Koldusopera / Temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház, TESZT 2015
2015.06.05.

Egyik oldalon pompa és fényűzés, másik oldalon éhínség és nyomor. Léteznek törvények, de csak a szegényekre vonatkoznak - mondja a konferanszié visszafogott dühvel. Színházat nézünk, a valósághoz képest. A temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház Koldusoperáját. PROICS LILLA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

PURCĂRETE POKOLBÉLI KÁVÉHÁZA

Moliendo Café / Csiky Gergely Állami Magyar Színház, Temesvár, Deutsches Staatstheater Temeswar
2014.11.14.

Elemi hatások színháza. Sötét érzékiség orgiája. Játék, életre, halálra. KOVÁCS DEZSŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

VALÓSÁGTESZTEK

VI. Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó / Temesvár
2013.07.17.

A temesvári TESZT szemle jellegű fesztivál, arra az elgondolásra épül, hogy bemutassa a régió színházait. Ám ez csak az egyik szempontja a programalakításnak. VARGA ANIKÓ BESZÁMOLÓJA, 2. RÉSZ. Tovább a cikkhez

ESZTÉTIKAI MŰ-TÉT

Pintér Béla – Darvas Benedek: Parasztopera / Temesvári Csiky Gergely Színház
2013.04.09.

Tragikomédiát ígér a temesvári Parasztopera színlapja, s ezt az előadás a maga sajátos módján be is tartja. Meg ugyan nem ríkat, de a nevetés mégiscsak könnyeket, bánattal átitatott örömkönnyeket csalogat elő a néző szeméből. LÉNÁRT ÁDÁM KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

4 IN 1

Bodzsár-Bollók-Hajdu-Török: East Side Stories / 42. Magyar Filmszemle
2011.05.10.

A történelmi időre és a kulturális térre vonatkozó látszólagos szűkítés - „rendszerváltás”, „20 év”, „feldolgozás”, „east side” - felszabadítóan hatott az alkotókra: nem a rendszerváltás eseményeivel, inkább annak hatástörténetével foglalkoztak. SZEGŐ JÁNOS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez