BIZONYÍTVÁNYOSZTÁS

Radnóti Sándor egy recenziójáról
2015.09.21.

Tovább a cikkhez

KADDIS A GYERMEKÉRT

Saul fia
2015.06.11.

Obszcén művészi tett "újrateremteni" a holokausztot, vagy az emlékezés legmagasabb rendű formája? Lehet meztelen statisztákból hullahegyet építeni a jó ízlés határain belül? És vajon Auschwitz autentikus ábrázolása tényleg hasonlíthat egy videójátékhoz? NAGY V. GERGŐ KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KÖZÖSSÉG, KÖZÖNSÉG

Beszélgetés Sándor Annával / 10. Spinoza Zsidó Fesztivál
2012.09.02.

A tizedik Spinoza Zsidó Fesztivál előtt Sándor Annával, a Spinoza Színház vezetőjével beszélgettünk. PROICS LILLA INTERJÚJA. Tovább a cikkhez

A MAGÁNYOS BELGA

Mi a magyar? – A nemzeti önazonosság a kortárs művészetben / Műcsarnok
2012.08.27.

Ugyan a megnyitón az alagsorig is leszűrődő füstköd és a lézerrel megvilágított bejárati csarnok már-már pszichedelikus élményt nyújtott, a Műcsarnokbeli kiállítás nem goa-party, inkább egy „árokbetemetési kísérlet” látványos kudarca. DÉKEI KRISZTA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

NEM SEMMI

Németh Ilona: Dilemma / Ernst Múzeum
2012.01.01.

Meglehetősen avantgárd ötletnek tűnik egy lezárt kiállítótérben meg nem valósuló kiállítással előrukkolni. Németh Ilona az Ernst Múzeumot zárta el a látogatók elől, ám ki-nem-állításának meg-nem-mutatandó témája nem a láthatatlan tér, hanem a felület üresen hagyásához vezető út. FÜRTH ESZTER ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

FILOZÓFUSOK KÉPEKRŐL

Bacsó Béla – Gábor György – Gyenge Zoltán – Heller Ágnes: A szépség akarata. Kép és filozófia
2011.07.03.

A művészettörténetnek, ha nem tisztán történeti tudományként vagy szűkebb értelemben vett képzőművészeti filológiaként művelik, föltűnő affinitása van a filozófiához. RADNÓTI SÁNDOR KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A FILOZÓFIA SZOLGÁLÓLEÁNYA

Heller Ágnes: Filozófiám története
2009.09.30.

A 20. században jött divatba, hogy jeles filozófusok megírják saját eszmei fejlődésük történetét. Az fölöttébb meglepő, ha ilyenkor a szerző a bölcselete históriáját szinte tökéletesen leválasztja az élete eseménytörténetéről. Heller Ágnes most mégis erre vállalkozott. BÁN ZOLTÁN ANDRÁS ÍRÁSA. Tovább a cikkhez