EL INNEN!

Tábori György – Kocsák Tibor – Miklós Tibor: Lady Budapest - Budapesti Operettszínház
2016.11.03.

Az 1956-os forradalomra emlékező művek dömpingjében a romantikáé, az áhítaté, a mítoszé a főszerep. Az igazságot, a történelmi hűséget, az emlékezetpolitika optimális vivőanyagát nem egy musicalben kell keresni. Valahol persze lennie kéne. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

KELL, HOGY SÍRJ, ARGENTÍNA

Webber – Rice: Evita / Budapesti Nyári Fesztivál
2016.07.18.

Újra diadalmasan tért vissza a Margitszigetre az Evita. Andrew Lloyd Webber zenéjén nem fog az idő, az argentin elnökfeleség történetének többértelműsége pedig máig képes minket zavarba ejteni. LÁSZLÓ FERENC ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CELEB A KERESZTEN

Rice-Webber: Jézus Krisztus Szupersztár / Győri Nemzeti Színház – Budapesti Nyári Fesztivál
2015.07.20.

A Margitszigeten vendégeskedő győri előadás, a Jézus Krisztus Szupersztár végén elégedetten hömpölygött a tömeg a kijárat felé. Jézus a kereszten, mi meg, lám, élünk. CSÁKI JUDIT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

BECSÜLETTEL LERABOLVA

Miklós Tibor – Szomor György: Robin Hood / Budapesti Nyári Fesztivál 2010, Gyulai Várszínház
2010.08.19.

A Robin Hoodban a Rockszínház örökségét vélem felfedezni, ám az, ami akkor a maga nemében és a mi tájékunkon innovatívnak számított, mára rég túlhaladottá vált. PAPP TÍMEA ÍRÁSA. Tovább a cikkhez

CSAK TŰZ LEGYEN

Jókai Mór–Kocsák Tibor–Miklós Tibor: Szegény gazdagok / Budapesti Nyári Fesztivál 2010
2010.06.16.

A darabbeli, Babérossy Leander-féle társulat Ügyelőnője (a jó humorú Nagy Anikó) kacsintva kér elnézést az Othello-betét egy szál színpadi nézőjétől: Mi nagyon rosszak vagyunk! Az előadás is rá-rászorul az elnézésre. De nincs nagy vész. TARJÁN TAMÁS KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

K(V)ÍN

Egy bohém rapszódiája – Szeánsz-koncert Freddie Mercury emlékére / Margitszigeti Szabadtéri Színpad, Gyulai Várszínház
2009.08.23.

A pretend igéből képzett pretender főnév jelentése: tettető, színlelő. A varázsló szó pozitív konnotációja, amit Miklós Tibor fordító választott a The Great Pretender címének, nem illik tehát hozzá. Viszont passzol a szeánsz-koncert melodrámai hangulatába. PAPP TÍMEA KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez