HIÁNYBÓL FAKADT KÉPKÖLTÉSZET

Hong Sang-Soo: On the Beach at Night Alone / 67. Berlinálé
2017.02.24.

Ügyetlenek, részegek és feszengenek – koreai hétköznapi csevegések, és egy elhagyatottságában is kiegyensúlyozott színésznő. Hong Sang-Soo újabb lenyűgöző mikrotörténete. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

FAKE CASTING A FAKE NEWS KORÁNAK EMBERÉRŐL

Kitty Green: Casting JonBenet / 67. Berlini Filmfesztivál
2017.02.15.

Ki gondolná, hogy egy ál-szereplőválogatásból egy egész társadalom kórképe is kirajzolódhat? Az idei Berlinálé egyik legjobb dokuja áprilistól a Netflixen is elérhető lesz. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

LÁNGRA KAP A BŰNTUDAT

Török Ferenc: 1945 / 67. Berlini Filmfesztivál
2017.02.14.

Felszabadulás utáni magyar falu küszködik az eltűnni nem akaró múlttal, és ebben játszott saját, elfelejteni remélt felelősségével. Török Ferenc új filmje a rendező életművének és az idei Berlinálé egész felhozatalának egyik kiemelkedő darabja. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez

A SZARVASSÁ VÁLTOZOTT MINŐSÉGELLENŐR

Enyedi Ildikó: Testről és lélekről / 67. Berlini Filmfesztivál
2017.02.12.

Fagytól enyhén dermedt hó roppan gyönyörű szarvasok patája alatt az álom fura, atmoszférikus valószerűségével átitatott téli erdejében. Enyedi Ildikó sok év után újra mesél, gondolkodtat és picit varázsol. GYENGE ZSOLT KRITIKÁJA. Tovább a cikkhez